Parked (2010)

Ierland / Finland

geregisseerd door Darragh Byrne
met Colm Meaney, Colin Morgan en Milka Ahlroth

Fred Daly wordt iedere dag wakker met uitzicht op zee. Hij woont rustig maar eenzaam, als mobiele dakloze in zijn auto. Plots komt er naast hem op de parkeerplaats een kanariegeel wagentje te staan. Het is het thuis van Cathal, een optimistische 21-jarige drugsverslaafde. Aanvankelijk ergert Fred zich aan de indringer, maar al snel slaat de positieve instelling van zijn jonge buurman op hem over. Hij regelt wat spullen om zijn auto wat huiselijker te maken en laat zich, ondanks zijn schaamte voor zijn kleine behuizing, zelfs verleiden tot een ontmoeting met muzieklerares Juliana. Terwijl Fred steeds meer de zon ziet schijnen, beginnen Cathals problemen uit de hand te lopen.

avatar van Decec
Een goede drama film...
Prima verhaal...
Bekende acteur Colin Morgan (Merlin tv series)...
Mooi HD kwaliteit breedbeeld...
Prima achtergrond geluid
(Dolby Digital)...

avatar van SnakeDoc
Was niet zo kapot van het acteren. Erg overdreven. Verhaal ook erg voorspelbaar.

Had allemaal gewoon wat beter gekund.

avatar van Banjo
Ik heb van het begin tot het einde met een glimlach naar deze film gekeken..
Een klein min punt is dat het acteren soms wat te aan gedikt word.
Maar voor rest een fijne originele film.

4 sterren

Een dakloze man raakt bevriend met een junk die toevallig naast hem komt wonen op de parkeerplaats. Jammer dat de film van begin tot einde nogal voorspelbaar is m.u.v. de dood van Cathal. Verder is het namelijk best een mooie film.

avatar van 93.9
Uitestekend klein Iers drama.
Niets meer en niets minder.