Geostorm (2017)

Actie / Sciencefiction

geregisseerd door Dean Devlin
met Gerard Butler, Abbie Cornish en Jim Sturgess

Wanneer de klimaatverandering het voortbestaan van de aarde bedreigt, verenigen regeringen wereldwijd zich in de creatie van de Dutch Boy Program. Dit programma beslaat een mondiaal netwerk van satellieten, gewapend met technologieën om natuurrampen af te wenden. Na twee jaar succesvolle bescherming gaat er iets mis waardoor twee vervreemde broers belast worden met het herstel van de storing vooraleer een wereldwijde Geostorm de planeet overspoelt.

avatar van Redlop
De effecten zagen er best indrukwekkend uit (voor iemand die zelden CGI-films kijkt). Het Geostorm-verhaal kon ik wel mee leven, maar de personages en het drama waren wel erg slecht bedacht. Neem de hoofdrol van Butler: briljante architect van ruimtestation /redder van de mensheid is helemaal klaar met de ruimtetechnologie en leeft teruggetrokken in een trailer. Het maakte er een vermoeiende Armageddon/Independence Day -rip off van. Het enige interessante buiten de rampen was de eindscène met Ed Harris.
Ondanks de hinderlijke personages heb ik me vermaakt.

Wat viel dit enorm tegen! Er is geen enkel element in deze film wat niet tegen viel.

avatar van Triple G
Ach, gewoon een lekkere wegkijker. Ja, dit soort films zijn natuurlijk wel strakker gemaakt. Maar voor een avondje relaxed onderhoud is er weinig mis mee. Bovendien heb ik iets minder moeite met Butler dan een hoop mensen schijnen te hebben... Vriendelijk vermaak....

avatar van Hans Gruber
Matige SF film. Butler is niet serieus te nemen in zo'n rol. Ook het script rammelt aan alle kanten. De beelden zijn bij vlagen wel aardig maar ik kreeg ook het gevoel dat ik naar een slap aftreksel van Armageddon zat te kijken. Gelukkig overkomt Butler niet hetzelfde als Willis. Niet meer dan 2** waard voor mij.

avatar van Elchapo
Natuurlijk rammelt de film aan alle kanten en is het Amerikaanse sentiment van het scherm te schrapen......én toch best te happen:3.5 stars.

Een apparaat die Dutch boy heet,, zie je wel dat Nederland de grootste jongen in de klas wil zijn in het overdreven klimaat praat

avatar van missl
Een actiefilm die zichzelf veel te serieus neemt.

Zag deze film vanavond. Wat mij opviel was dat bij de vlaggen van de 17 landen die deelnamen aan het project die van Rusland er niet bijstond. Want als er een land is waar men totaal geen kaas van ruimtevaart heeft gegeten dan is dat natuurlijk wel Rusland. En ze lieten ook zien hoe Moskou door NASA gered moest worden. Ik denk dat deze film op Netflix Rusland geen hit gaat worden.