Geostorm (2017)

Actie / Sciencefiction

geregisseerd door Dean Devlin
met Gerard Butler, Abbie Cornish en Jim Sturgess

Wanneer de klimaatverandering het voortbestaan van de aarde bedreigt, verenigen regeringen wereldwijd zich in de creatie van de Dutch Boy Program. Dit programma beslaat een mondiaal netwerk van satellieten, gewapend met technologieën om natuurrampen af te wenden. Na twee jaar succesvolle bescherming gaat er iets mis waardoor twee vervreemde broers belast worden met het herstel van de storing vooraleer een wereldwijde Geostorm de planeet overspoelt.

avatar van Stekker
Wat een typische Hollywood bagger film, alle clichés komen voorbij , broers maken ruzie, vader belooft terug te komen, loser wordt held etc
Als dit een blockbuster is in Amerika , zegt dit alles over t intellect van de Amerikanen

avatar van behangdelul
Ik dacht dat ik naar een herhaling van een andere film zat te kijken, man man man, alle cliche's komen weer aan bod.

avatar van extremezz
Een ramp van een film ja, wat is Butler toch opgeblazen alsof hij altijd een boterham in zijn mond heeft.... . Zelfs met verstand op 0 is deze film k*t

avatar van chack
Zeer teleurstellend. Keek behoorlijk uit naar deze film, maar het is allemaal overdreven en lachwekkend.

Zonde van de tijd , pure bagger!

Mee eens ...een enorme teleurstelling deze film het einde was spannend maar voorspelbaar. Verloofde van max viel me wel zeker op....

avatar van tyn lilius
Om nog maar te zwijgen over het OVERacting van die snotneus.

avatar van Ste*
Leek me wel een toepasselijke film op zo'n stormachtige dag als vandaag.

Dit soort films kan nooit rekenen op een hoge score, maar naar mijn mening wordt er dan te weinig gekeken naar hoe het gemaakt is en de entertainmentwaarde.

Ik vond dit helemaal niet zo'n slechte film in het genre. Natuurlijk zitten er genoeg tenenkrommende clichémomenten in (de familiebanden, zelfopoffering, en uiteraard de president van Amerika) maar het hele uitgangspunt vond ik (binnen het filmuniversum dan) helemaal nog niet zo'n slechte. Best een leuk idee, en ook genoeg spektakel op verschillende plaatsen in de wereld.

Vond het best een oke film, niet zo negatief mensen.

avatar van huiguh
Visueel spektakel, met het geijkte hollywood blockbuster verhaal erom heen gegoten.
Wat een irritant acterend kind is die dochter van Butler...

Eigenlijk zonde om nog meer tijd in dit gedrocht te steken dan de speelduur uitzitten maar je wil mede filmliefhebbers beschermen tegen zo'n hap ellende. Ik heb wel een zwak voor pulp/rampen films zoals Dante's Peak, Deep Impact, Poseidon en het meeste van Emmerich. Ik hou wel van de over the top onzin. Maar je moet wel wat talent bij elkaar hebben want een leuke popcorn film maak je ook niet zomaar. Dit is gewoon in bijna alle opzichten te belabberd voor woorden. Het is niet slecht genoeg om als comedy te dienen. Alle slappe clichés worden bloedserieus gepresenteerd terwijl het onzinnige gegeven alleen maar wat kan worden met een berg humor en tonnen zout. Het levert een strontvervelende film op waarbij alleen de sfx af en toe indruk maken.... een beetje.

Tegenvaller. Slap verhaal, slecht acteerwerk, sfx zien er soms goed uit maar lang niet altijd. Me een beetje vermaakt maar niet meer dan dat. 2,5*

avatar van Crook
Het script van deze film is de grootste ramp die je te zien gaat krijgen (sorry voor de spoiler).

Een hoogvlieger, nee. Maar zeker vermakelijk.

Deze onzin schaar ik toch in het rijtje van flauwe en achterlijke films (waarvan een aantal wel nog vermakelijk waren) zoals "Armageddon (1998)", "The Day after Tomorrow (2004)", "2012 (2009)", "Into the Storm (2014)" en "Independence Day: Resurgence (2016)" en deze Actie / Sciencefiction film is min of meer een mengelmoes van al deze genoemde films bij elkaar. Qua bedenkelijk niveau en uitvoering van het verhaal, komt deze film nog het dichtst in de buurt van de laatst genoemde film, welke ik destijds in 2016 helaas ook in de bioscoop heb gezien en deze Actie / Sciencefiction film gelukkig niet. Nee deze film heb ik gisteren rond middernacht gewoon lekker thuis bekeken op de bank met een biertje en wat party snacks erbij en daaraan heb ik meer plezier beleefd dan aan deze onzin.

Na een reeks onvoorspelbare natuurrampen die het voortbestaan van onze planeet in gevaar brachten, hebben de wereldleiders een netwerk van satellieten laten bouwen, te weten het "Dutch Boy Program" (refereert naar de Nederlands jongen uit Haarlem, die zijn vinger in de dijk stak om het overstromingsgevaar te stoppen), welke ontworpen is door wetenschapper Jake Lawson (Gerard Butler) en waarmee het weer beheerst kan worden. Maar na twee jaar succesvolle bescherming gaat er iets mis. In plaats van beschermen valt het systeem de aarde juist aan. In een race tegen de klok moeten de broers Jake Lawson en Max Lawson (Jim Sturgess), die de leiding heeft gekregen over het "Dutch Boy Program", voorkomen dat een "Geostorm" de aarde wegvaagt en daar draait het dan om in dit dertien in een dozijn verhaal.

Na een paar minuten (waarbij tijdens de opening van het verhaal op realistische wijze wordt geschetst hoe de mensheid in de nabije toekomst wordt bedreigd door allerlei extreme weersomstandigheden en die beelden vertoonden volop gelijkenissen met wat er de afgelopen tijd zoal in het nieuws was) had ik al het gevoel dat dit wel eens een tenenkrommende slechte en clichématige bedoeling zou kunnen worden en uiteindelijk bleek dit ook zo te zijn, want gedurende 100 minuten krijg je in een hoog tempo de ene na andere onzin (met een hoog "mijn god, wat een onzin" gehalte) te zien, waarvan nauwelijks iets leuks is.

Het achterlijke verhaal weet daarbij ook totaal niet te boeien (laat staan dat het ergens spannend werd) en is zo voorspelbaar als de pest en ondanks de toch wel indrukwekkende cast (waaronder Ed Harris), zijn werkelijk vrijwel alle dialogen van een zeer bedenkelijk niveau. Wat "chack" al aangeeft in een eerder bericht klopt helemaal, want alles in deze film is inderdaad overdreven (o.a. het sentimentele gedoe) en lachwekkend en dat laatste is o.a. van toepassing bij de poging om een draai te geven aan het welbekende problematische gegeven van Amerika als redder van de wereld (althans tot Donald Trump president was). Zo hebben achttien landen de handen ineengeslagen voor een wereldwijd project dat wordt uitgevoerd vanaf het Internationaal ruimtestation ISS door wetenschappers van allerlei nationaliteiten (o.a. uit India, Duitsland, Mexico, Nigeria, Engeland en Frankrijk) en toch valt dit hele gebeuren voor de eerste paar jaar onder Amerikaans toezicht en draait het ook vooral om Amerikanen in dit verhaal.

Het enige wat nog een beetje vermakelijk is om te zien, zijn de momenten waar opgewekte natuurrampen de aarde teisteren (werd nog best aardig in beeld gebracht zoals bevriezingseffecten en dat ondanks dat de CGI effecten gedateerd overkwamen) en die momenten deden me vooral denken aan de al eerder genoemde Actie / Drama film "2012 (2009)", waarbij gelijksoortige momenten ook te zien waren (maar dan leuker en spectaculairder) en die eveneens voorzien waren van veel actie, zoals een kleine elektrische auto (met daarin iemand iemand die weet wat er aan de hand is en die eveneens weet wie er achter zit) die aan het natuurgeweld probeert te ontkomen.

De cast is met o.a. Gerard Butler, Andy Garcia (in de rol van de Amerikaanse president Andrew Palma) en "good old" Ed Harris (in de rol van Leonard Dekkom, die werkt voor de Amerikaanse president) nog best indrukwekkend, maar helaas weten zij deze film ook niet te redden, waarbij ze ook nog eens dramatisch slecht en totaal ongeloofwaardig overkomen. Zo moet Gerard Butler in de rol van Jake Lawson een wetenschapper voorstellen, die beschikt over het intellect om het enorm wetenschappelijk project "Dutch Boy" te overzien, maar dat komt geen enkel moment geloofwaardig over en zijn robuuste uiterlijk helpt hem daarbij ook niet. Wat dat betreft was Gerard Butler totaal niet geschikt voor deze rol en hetzelfde geldt min of meer voor Ed Harris, die uiteindelijk de slechterik blijkt te zien en dat was totaal niet verrassend, maar juist zeer voorspelbaar.

Ondanks dat de bekende cast al dramatisch slecht speelde, spande de onbekende cast al helemaal de kroon. Zo kon dertien in een dozijn acteur Jim Sturgess me helemaal niet bekoren in de flauwe rol van jongere broer Max Lawson en vond ik Talitha Eliana Bateman (in de rol van de 13-jarige Hannah Lawson, die dochter is van Jake Lawson) het type kind dat bij mij het bloed onder de nagels vandaan haalt en ik ook het liefst achter het behang zou willen plakken.

Abbie Cornish (in de rol van Sarah Wilson, die een relatie heeft met Max Lawson en die de Amerikaanse president moet beschermen) mocht er nog wel enigszins leuk uitzien, maar ze speelde wel dramatisch slecht en ze kwam als beschermer van de Amerikaanse president ook totaal niet overtuigend en geloofwaardig over (haar actiescène in de auto samen met president en Max Lawson, waarbij ze rijdt en probeert te ontkomen aan iemand die op hun schiet vanuit een achtervolgende auto , was gewoon lachwekkend slecht). Wat uiterlijk betreft kon Alexandra Maria Lara (in de rol van de Duitse Ute Fassbinder, die als hoofdwetenschapper werkzaam is op het Internationaal ruimtestation ISS en die het goed kan vinden met Jake Lawson) me eigenlijk meer bekoren en hoewel haar rol weinig bijzonder is, speelde zij tenminste nog enigszins verdienstelijk.

Al met al een dramatisch slechte en clichématige Actie / Sciencefiction film, die het aankijken eigenlijk niet waard is. Regisseur Dean Devlin was vroeger overigens de schrijver en producent van een aantal succesvolle Roland Emmerich films. Oftewel twee handen op een buik en daarom heeft deze film ook heel veel weg van de Roland Emmerich films "The Day after Tomorrow (2004)", "2012 (2009)" en beide "Independence Day" films (die ik destijds alle vier in de bioscoop heb gezien).

avatar van Gerlof1378
Deze rampenfilm had goed kunnen zijn, maar in alles de plank compleet mis slaat. Erg jammer want ik vind dit soort films best wel leuk, de CGI was wel mooi gedaan en de charmante Abbie Cornish is een erg mooie dame om te zien. Er zullen mensen zijn die deze film mooi vinden en voor de rest kan ik zeggen van veel sterkte als je deze film wel wil gaan zien.

avatar van john mcclane 2
Volgens vele was dit een ramp van een film , en de slechtste blockbuster van 2017.
Daar kan ik inkomen , het is cliché , butler slecht gecast,slecht verhaal .
Daar staat tegen over dat het een spectaculaire film is van jewelste .
De natuurrampen zijn mooi in beeld gebracht .
De speelduur voor zoiets als dit , is veel te lang
Maar je verveelt je niet , al is het wel een herhaling van wat we al zo vaak gezien hebben .
Dit bij elkaar , net geen voldoende .
2,5 *

Bahbahbah... Wat een waardeloze film.. Je verwacht iets met deze cast, maar het lijkt wel alsof het script ze helemaal niks interesseert. Zolang ze maar (veel te veel) betaald krijgen... Ik kan er gewoon kwaad om worden.. Als zo'n Butler deze film zelf ziet dan moet hij zich toch rot schamen? Ik had er al helemaal niks van verwacht, maar dat was al teveel.. Waste of time!! 1*

avatar van ikkegoemikke
“Look, I know you're not gonna like it but as I see it, there's only one person to go after for this.
Your brother, Jake.”

Geostorm” snijdt een onderwerp aan dat laaiend actueel is op dit moment. De invloed die wij als mens hebben op het klimaat en welk gevolgen dit heeft op ons leefmilieu. Is het echt zo dat we in de toekomst kunnen pootje baden in de schaduw van de Dom van Keulen? En dat de ijsberen hun wintervacht langzaamaan omruilen voor een dunnere versie, zodanig dat ze er na enkele decennia uitzien als flink uit de kluiten gewassen naaktkatten? Of worden we gedurig aan geplaagd door slachtoffer eisende natuurrampen? Dezelfde problemen kregen ze in “Geostorm” voorgeschoteld. Gelukkig hadden ze meer vooruitziende geesten en sloeg men wereldwijd de handen in elkaar. Een immens netwerk van satellieten omspant de aarde waardoor men telkens op een gerichte en gecoördineerde manier (vanuit het ISS) kan ingrijpen bij uit de hand lopende weersomstandigheden. Totdat er enkele zaken beginnen verkeerd te lopen.

Geostorm” is zo’n typische rampenfilm. Er zijn enkele voordelen aan het bekijken van dit soort films. Je kan gerust je verstand thuis in de lade laten liggen, want echt noodzakelijk is dit niet. Moet je hoogdringend gaan plassen tijdens de film, dan moet je ook niet de rest van de film met dichtgeknepen billen uitkijken. Het is als een dagelijkse soap op televisie. Mis je er eventjes iets van, dan kan je nog altijd volgen naderhand. Maar geef nu eerlijk toe. Als je een film als “The day after tomorrow” of “Twister” gaat kijken, dan verwacht je toch geen diepgaande en ingenieus geschreven dialogen. Je wilt dan toch indrukwekkende beelden met magistrale, digitale effecten op het scherm zien. Niet? Hoe ingrijpender en verwoestender de rampen zijn, hoe meer de film geslaagd lijkt. De in beeld gebrachte rampen op onze planeet zien er niet zo echt fraai en verbijsterend uit. Maar de beelden uit de ruimte, zien er wel ongelofelijk realistische en enorm intens uit. Vond je de beelden over het ruimtestation ISS dat in miljoenen stukjes verpulverd werd uit “Gravity” indrukwekkend? Wel dan zijn er enkele sequenties in “Geostorm” die nog meer indruk maken.

De acteurs die ze hebben opgetrommeld zijn ook niet de minste. Gerard Butler is niet de allerbeste keuze om de rol van hoogintellectueel vorser Jake Lawson te spelen. Een hoog intelligentiequotiënt zal men niet gauw relateren aan deze acteur (al wil ik niet beweren dat hij oliedom is). Fysieke inspanningen en krachtpatserige situaties passen eerder bij hem. En die zijn veelvoudig aanwezig in deze film. Jim Sturgess werd gecast om zijn broer Max te spelen. Dat deze relatie niet echt vriendschappelijk is, is een understatement. Zoals te verwachten, verbeterd dit naarmate we het einde van de film naderen. Wil je Sturgess als acteur zien schitteren, dan kan je beter “Upside Down” eens proberen. Abbie Cornish kwam me bekend voor en dat omdat ik haar nog maar pas zag schitteren naast Woody Harrelson in “Three Billboards outside Ebbing, Missouri”. Vervolgens is er nog Andy Garcia als de president van de V.S. en Ed Harris als staatssecretaris. Niet dat het echt uitmaakt hoe legendarisch sommige acteurs wel zijn, want op verhaal gebied is het pas echt een ramp.

Geostorm” is geen schitterende film. Je verveelt je niet gedurende de film, maar ergeren doe je je toch regelmatig. Als het niet de clichématige inhoud is of de belabberde, inspiratieloze dialogen, dan zijn het soms de gebruikte speciale effecten. Voor deze tijd ziet het er somtijds wel echt verouderd uit. Een overstroomd gebied waaruit het water terugtrekt alsof het in een badkuip werd gefilmd en men plots de stop uittrok. En het superieure gedrag van de V.S. die weer de wereld redden is ook soms heel irritant. Zeker als je beseft dat ze op dit moment de grootste ontkenners zijn (en elk maatregel tegenwerking krijgt van het API) als het over de opwarming van de aarde gaat en bepaalde overeenkomsten en richtlijnen gewoonweg geboycot worden. Echt politiek correct is het dus ook niet. Maar zoiets moet je ook niet verwachten van een simplistische en alleen voor entertainment gemaakte spektakelfilm.

avatar van Kondoro0614
Zoals gewoonlijk kijk ik op zondag vaak de wat nieuwere films die net uitgekomen zijn, en gisteren was het de tijd om ‘Geostorm’ op te zetten. Een film die al wel een tijdje in de spotlights stond aangezien ik best nieuwsgierig was hoe deze film nou ging uitpakken. Vaak ben ik wel fan van dit soort films maar ‘Geostorm’ laat helaas aan zijn wensen over en de film was in het algemeen nog helemaal niet zo dendert en speciaal. Laten we maar eerder zeggen dat deze film op het bagger stapeltje gegooid kan worden tenzij je van de clichématige films houd, dan kun je deze nog wel hebben. De clichés vliegen je om de oren, en dat maakt de film al gauw oninteressant.

De cast viel wel erg mee met natuurlijk de grootste ‘uitblinker’: Gerard Butler waar uiteraard de gehele film zo’n beetje om draaide aangezien hij Jake Lawson speelt en dat is de grote wetenschapper die de ‘Dutch Boy’ heeft verzonnen, altijd leuk zo’n Nederlands tintje aan de films. Ook zijn ‘broertje’ Max Lawson is natuurlijk niet te vergeten die gespeeld word door Jim Sturgess. Een belangrijke rol in de film. Ook Abbie Cornish deed het leuk als Sarah Wilson en dat was geen lelijke meid.

De film barst zoals ik al zei van de clichés en dat maakte deze film vaak héél erg oninteressant. De grootste zitten toch wel in het punt waar blijkt dat Leonard Dekkom de boel gehackt heeft en er voor wilt zorgen dat er een Geostorm ontstaat terwijl men de president verdenkt. Cheng die weet te ontkomen van de instortende grond terwijl hij er al bijna in lag en dan nog niet te spreken over Jake en Ute die dan na de zelfvernietiging via een satelliet weten te ontsnappen wat op het nippertje gebeurt en zo gered kunnen worden terwijl de moed om die twee al opgegeven was op aarde, en de twee toch weten te redden. Ik ongetwijfeld erg veel clichés niet noemen, dan moet je de film zelf maar kijken dan snap je wat ik bedoel.

Jake Lawson: “I worked on this day in and day out week after week for years, what did they do? They turned it into a gun”.

De film kent eigenlijk ook geen bijzonder verhaallijn, en het is al wel eens vaker gebruikt: de wereld kampt met aardig wat natuurrampen of misschien kan de mensheid wel vergaan hierdoor. In ‘Geostorm’ volgen we zo’n gelijkwaardig concept waar de aardig kampt met erg veel natuurrampen. De regeringen besluiten om een aantal wetenschappers de lucht in te knallen met als doel het voltooien van de ‘Dutch Boy Program’ onder leiding van Jake Lawson.

Tot na een zeker aantal jaar de natuurrampen weer beginnen te komen en men er snel achter komt dat er iets gruwelijks mis is met de Dutch Boy, het programma word gesaboteerd in de lucht en op de grond om de natuurrampen weer aan te wakkeren alleen dit keer tien keer zo erg. Het lijkt er op dat er een Geostorm ontwikkeld word die Jake moet zien tegen te gaan. Eenmaal gestopt keren de twee weer richting aarde en eindigt de film alweer vrij snel.

De CGI in de film is nou ook weer niet het aller beste wat je mee gaat maken in deze film, en dan merk je toch wel dat de film vaak de kantjes er van afloopt wat ontzettend jammer is. En dan kom ik er toch op uit dat deze film me erg is tegengevallen, zo erg dat ik er misschien wel een beetje van geschrokken ben.

avatar van Gameover
Weet je, ik vond dit gewoon een leuke wegkijk film. Zonder verwachtingen erin gaan, verstand op 0 en gewoon anderhalf uur genieten.
Ik ga het ook daarbij houden en niet zoals een hoop wanna be Rene Mioch een heel bs verhaal houden over deze film, als je echt iets als triest wilt beoordelen, beoordeel dan jullie verhalen, die zijn pas lachwekkend.

avatar van ikkegoemikke
Gameover schreef:

Weet je, ik vond dat ook.
Maar wie in godsnaam is Rene Mioch ?

avatar van james_cameron
Suffe combinatie van een SF- en een rampenfilm, visueel redelijk uitgevoerd maar inhoudelijk nogal belachelijk. Het begint allemaal nog niet eens zo slecht, maar eenmaal aangekomen in het ruimtestation gaan zowel plot als personages compleet de mist in. Daar kan het spektakel weinig meer aan redden, temeer omdat alle aktiescenes erg fantasieloos zijn gemonteerd en van spanningsopbouw geen enkele sprake is. Gerard Butler toont zich daarnaast van zijn minst charismatische kant in de hoofdrol.

avatar van Alathir
Rampenfilms vind ik meestal erg leuk (misschien is dat een vorm van sadisme). Op zich kan ik me wel vinden in het concept van de film, maar de acteerprestaties zijn toch wel beneden alle peil. Normaal vind ik Butler heel cool maar hier viel het wel op dat hij blijkbaar net zijn verstandskiezen heeft laten trekken. Butler als een volleerd wetenschapper casten is zeker ook gevaarlijk, het past in geen geval bij zijn eerdere rollen dat hij hier ineens de slimmerik komt uithangen. Op dat vlak is hij wat miscast, doet me wat denken aan een Nicholas Cage in Knowing. Wie gelooft nu dat Butler of Cage wetenschappers zijn?

Genoeg geklaagd over Butler want eigenlijk is hij nog één van de beste acteurs in deze film. Zijn broer in de film ken ik niet direct maar is duidelijk een tweederangsacteur. En wat oogt Ed Harris hier oud... Ja ik vind hem nu toch wel snel verouderen, maar dat komt misschien door onlangs enkele films met hem gezien te hebben van een 20 jaar geleden. Over het dochtertje van Butler had ik even wat mijn twijfels, maar uiteindelijk verzorgt ze het sentimentele deel best goed. Meteen ook het sterkste punt van de film mijn inziens.

Amerikaanse heroïek en sentimentaliteit op en top, je moet er voor zijn. Ik kan dat meestal goed verdragen, maar toch voelt deze film vooral B aan door de acteurs. Verder zijn de rampen nogal raar en het tegengestelde van wat je zou verwachten (hittegolven in Moskou, tsunami's in Dubai, Rio de Janeiro dat plots Siberië wordt). Wetenschappelijk gezien lijkt het mij vrij onmogelijk dat er op een meter afstand een temperatuursverschil van meer dan 100 graden optreed. Een warme zee bevriest natuurlijk niet ogenblikkelijk door de beweging van zulke immense massa. Bovendien houdt water erg goed zijn warmte vast (hoge warmtecapaciteit).

Nu ik denk wel dat we in de toekomst met steeds extremer weer te maken gaan hebben, want je ziet nu al dat de seizoenen verschuiven. Vandaag iets van een 14 graden in het hart van de winter is natuurlijk extreem zacht voor de tijd van het jaar. Het wekenlange vriezen (de voorbije weken) in Amerika tegen de -40 graden is anderzijds ook extreem. Wat dat betreft ben ik het wel met de makers eens, maar niet dat de schuld enkel bij de mens ligt. Ook kosmische straling, zonne-activiteit, en vast nog een hele resem andere parameters hebben allemaal hun invloed op het klimaat.

Kortom dus een foute B-film dat speelt met interessante ideeën maar toch onderuit wordt gehaald door zijn eigen CG-tsunami.

Stekker schreef:
Beetje domme opmerking !

Gameover schreef:
Mooi gezegd Gameover, ik zie ook regelmatig van die beoordelingen waarin de woorden cliché en voorspelpaar zo vaak voorkomen dat hun beoordelingen voorspelbaarder zijn dan de film die ze beoordelen !

Alathir schreef:

Wat veel woorden voor een film die je slecht vindt, of ben je een professioneel recensent ?

Ondanks gewaarschuwd te zijn door de vele matige recencies won mijn nieuwsgierigheid toch. En ik moet zeggen dat ik alle negatieve kritiek kan beamen. Vreemde combinatie van terreur en rampenfilm. Zo ver gezocht en ongeloofwaardig. Maar vooral nooit boeiend of pakkend. Rommelig. De special effects zijn ook al niet om enthousiast van te worden. Heel erg slap filmpje. 2*/2.5*

avatar van Left4Dead
Een klein monumentaal rampje.
Tijd dat Hollywood in een sinkhole verdwijnt en dat daar een film over wordt gemaakt.
Dan zal ik hoogst waarschijnlijk mijn eerste en enige 5** geven.
Wederom bagger en een gevallen ster die steeds meer bergafwaarts dondert door te gaan spelen in die bagger uit Hollywood.

Lelijk werk, 1,5*

avatar van Noodless
Mwah, viel wel mee.
De opzet en dader zijn voorspelbaar, maar het verhaal wist wel voldoende te vermaken door de mooie beelden in de ruimte die goed werden afgewisseld met actiescènes op de aarde. Er zat heel wat afwisseling in. Niet alle beelden oogden even mooi, maar grotendeels toch in orde. Niet verveeld. 6/10

Pfff... wat een domme film!!!! Mega belachelijk..Gerald Butler moet maar melkboer worden of zo, past beter bij deze super domme acteur. Wat een mega dom verhaal...
Europese films zijn 100× beter dan die onnozele blockbusters

Matig.

Zoals de meeste van dit soort films is het eerst uur het boeiendst. De opzet van de ramp is meestal spannender dan de afwikkeling, Geostorm is zeker geen uitzondering op de regel. Al is het verschil hier zelfs nog wat groter dan normaal.

Er zit wat scifi/ruimtestuff bij, iets wat ik niet verwacht had vooraf maar wat me wel beviel. Verder zit er ook weer Chinees geld in zo te zien (Hong Kong mag opdraven als setting en Daniel Wu krijgt een rolletje toebedeeld) en kent de film een actuur gebrek aan geostroms, ook dat was een stevige verrassing.

Maar de rampen zijn best leuk om zien en worden indrukwekkend in beeld gebracht. Het nodige ecodrama en techdoom zijn aanwezig, maar daar kan ik in dit genre dan nog wel overkijken. Anders heb je ook niet veel film meer. Het is vooral de afwikkeling op het einde die erg saai wordt.

Sowieso wat te politiek allemaal, het hele gedoe Harris had integraal geknipt mogen worden, maar ook de richting waarin Butler gaat is erg vervelend. Met idiote ontsnappingen en een ongepast happy end. Het was al wat raar dat Butler voor deze rol gecast werd, naar het einde toe wordt duidelijker waarom maar het maakt het niet minder onzinnig.

Leuk eerste uur dus, debiel einde. En geen geostorm, toch wel een gemiste kans. Misschien iets voor Geostorm 2.