Into the Storm (2014)

Thriller

geregisseerd door Steven Quale
met Sarah Wayne Callies, Richard Armitage en Jeremy Sumpter

In één dag wordt het stadje Silverton verwoest door de ongekende kracht van een serie tornado's. De bevolking is overgeleverd aan de genade van de onvoorspelbare en dodelijke cyclonen, terwijl stormjagers waarschuwen dat het ergste nog moet komen. De meeste mensen zoeken een schuilplaats, maar sommigen gaan juist naar de tornado toe, voor dat ene, unieke shot.

avatar van housemoviewatch
Ondergewaardeerde film zeg! Mooie special Effects en leuk verhaaltje. Wist te boeien van begint tot eind! Acteren is het enige min puntje

avatar van TornadoEF5
Als stormchaser ook maar even mijn mening zetten. Misschien dat ik dat al gedaan heb, maar goed kom. Dan doen we het maar opnieuw.

Realisme is een dikke 0, dus daar spreken we al niet meer over. De frequentie van de tornado's op de korte tijdspanne in dezelfde regio, de frequentie van de tornado's tegelijkertijd (5 tornado's naast mekaar) en de opbouw van de tornado op het laatste. (hybride tornado/orkaan). Belachelijk. Men beloofde een realistische film, en gebruikte enkele termen van storm chasers die er inderdaad in voorkwamen. Realisme is hier echter ver te zoeken. Daarom 0/4 voor dit gedeelte.

Acteerwerk is matig, maar goed. Hier val ik niet over. Weinig rampenfilms doen dit goed. Weinig rampenfilms doen uberhaupt iets goed.

Mooie beelden en geluid (al zat ik wel in cinema). Dat is het enige dat een slechte rampenfilm onderscheidt van een matige rampenfilm. Daarom matige film.

Ik geef hem de helft, maar het is dan ook omdat ik zelf hou van tornado's en ik in een milde bui ben. Meer dan een 5 verdient deze film niet. Eigenlijk geen enkele rampenfilm op The Impossible na.

avatar van Megakater
Wel erg voorspelbaar verhaaltje

avatar van Daan258
Vermakelijk filmpje, niets meer.
Natuurlijk een flinterdun verhaal wat niks voorstelt, maar toch zaten er hier en daar een paar leuke scene's in met wat leuke special effects waardoor de film nog aardig was om naar te kijken.

Geen onaardige film. Goede te doen op een vrije avond. Eenvoudig verhaal wat vlotjes verloopt, goede opbouw. Veel actie en spektakel. Er zit inderdaad veel special effects in maar met moment te zijn de special effects niet overtuigd en te computerachtig wat wat mij betreft wat afbreuk deed aan de film.

avatar van Gang_Star
Degelijke rampenfilm. Zeer spectaculair in beeld gebracht en met een behoorlijke vaart. Film met veel special effects en een behoorlijke portie actiescènes dat fijn wegkijkt en nergens verveelt.

avatar van filmofiel
Film kon me wel boeien, mooie effecten maar qua acteerprestaties iets minder.

avatar van loreen
Mooie effecten maar de film was saai.

Thereisnospoon
Oh, ja, Twister van Jan de Bont nog eens even overdoen.
Maar vergis je niet, die Supercell MCS (Mesoscale Convective Systems)
razen momenteel nog steeds over Texas en Oklahoma, het zijn enorm
zware onweersbuien met Tornado's en grote hagelstenen die in no time
alles wegvagen wat ze tegenkomen. Blijft indrukwekkend.

avatar van Onceuponanytime
Eenvoudig verhaal; beeld ( effecten ) en actie maken veel goed.

Bantavoer
Heb me goed vermaakt met deze film. Special effects zijn goed en acteren was ook goed, wat anderen er ook van vinden. Of het realistisch is met zoveel tornado"s? Denk eens aan 1999 en google eens of er foto's zijn van drie of vier tornado's naast elkaar? De mooiste shot vond ik, toen de stormchaser met z'n gepantserde auto (leek veel op Dominator van Tim Reed) door het oog van een tornado omhoog werd geslingerd. Als je de extra's bekijkt op dvd, dan zie je dat er haast niet geacteerd werd, maar meer gereageerd, want de omstandigheden werden zo natuurtrouw mogelijk gemaakt met hijskranen die voor regen moeten zorgen, grote ventilatoren om een storm na te bootsen. Afijn, zeker de moeite waard om eens gezien te hebben.

avatar van frolunda
Verhaal en acteerwerk stelden niet al te veel voor maar dat werd meer dan goed gemaakt door de spectaculaire beelden met de tornado's.Gelukkig hadden de makers ook door dat dergelijke scene's op een gegeven moment een herhaling van zetten worden dus hielden ze de speelduur op een krappe anderhalf uur.Slim en mede daardoor is Into the storm een vermakelijke film geworden die in 'no time' zo ongeveer letterlijk voorbij raast.

avatar van xxERWINxx
Vandaag weer eens herbekeken! vermakelijke film met mooie beelden over de storm, spanning en een goed einde!

avatar van Rowinos
Ondergewaardeerde rampenfilm! De film is op veel vlakken heel onrealistisch, maar dat maakt het kijken zeer vermakelijk. Toffe specialeffects, opbouwende spanningsboog en de acteerprestaties zijn lang zo slecht niet. Zeker een aanrader voor een avondje vermaak.

avatar van Rickyman
Die special effects zien er schitterend uit, maar verder kon het verhaal mij weinig boeien.
Als ik me goed herinner was Twister toch wel spannender.

avatar van arno74
Een soort van fake reality TV show met fake acteerwerk. Alleen geschikt voor wie zich niet mateloos ergert aan slecht acteerwerk en achtergronden die niet overeenkomen met de situatie, zoals prachtige blauwe lucht tijdens een zware wervelstorm. 1*

avatar van Decec
Een goede actie/thriller film...
Goed verhaal...
Goed acteerwerk...
Onrustig camerabeweging...
Mooi HD kwaliteit breedbeeld...
Prima achtergrond geluid/muziek
(Dolby Digital)...
Gewoon film, geen top film...

avatar van LOTR-lover
Dit was geen hoogvlieger (pun intended), maar de prima special effects maken er nog net een redelijke film van. Ik ben opgegroeid met Twister en daar is de voorliefde voor tornado films ook begonnen. Helaas slaat Into The Storm de plank op een aantal fronten behoorlijk mis, met name met de quasi grappig bedoelde redneck Donk & z'n maatje. Totaal onnodige personages wat mij betreft. Ook is het acteerwerk over het geheel genomen niet echt denderend. Maar goed, genoeg actie en heroïsche scenes om de aandacht vast te blijven houden.

5/10 (IMDB)

avatar van DeDennis
Gaat opzich wel... mooie effects.. maar onrealistisch (terwijl ze een docu filmen) en wat een ballen verhaal

Bantavoer
Deze film voor de tweede keer gekeken en moet zeggen dat het niet slecht is. Special effects zijn goed, acteren ook en verhaal mag er ook wezen. Bij de extra's wordt uitgelegd hoe deze film tot stand is gekomen. De regisseur wil alles zo natuurgetrouw nabootsen. En dat zie je als ze in een stad diverse tornado's tegenkomen. Zelfs de acteurs kreeg een idee hoe het is wanneer een tornado in de buurt is en wat voor consequenties dat heeft.

Het enige minpuntje vond ik die grapjassen die elke tornado uitdagen. Wel hilarisch, maar dat ze het overleefd hebben. Hmmm....

avatar van xxERWINxx
Vandaag herbekeken, erg goede film over een tornado.
Mooie beelden, spectaculair en redelijk spannend.
In de stijl van Twister, ook het einde was erg mooi!
Deze film duurt maar 80 minuten, had van mij nog wel iets langer mogen duren.
Al met al 4 sterren!

avatar van TornadoEF5
Bantavoer schreef:
De regisseur wil alles zo natuurgetrouw nabootsen.

Lol, daar is hij dan niet in geslaagd.

avatar van jippie2010
De eerste helft van de film is erg zwak. Een foute kruising tussen de films Twister en Sharknado. Totaal overbodig.
De SFX waren grotendeels (ver) onder de maat, de persoonlijke verhaallijnen waren ontzettend oppervlakkig en de humor kinderachtig.
Wat blijft er dan nog over? Een hoop actie die gaandeweg beter te pruimen valt. Maar dat is zeker niet genoeg om de film te redden. *2.0

avatar van panax
prima camerawerk lekker onrustig geeft een goed effect aan de film !
matig acteerwerk werk
prachtige special effects
best wel spannend allemaal !!

avatar van Shadowed
Vermaak.

Wel een behoorlijk Amerikaanse film die ook vrijwel eigenlijk nergens in uitblinkt en vrij weinig toevoegt aan het genre, maar uiteindelijk er wel in slaagt te doen waar het hoort te doen, en dat is vermaken. Daar kijken we ook voor.

Niet bijster sterk acteerwerk en vooral in het eerste deel zijn de effecten niet bepaald hoogstaand. Er komt wel degelijk een bepaalde dreiging van die tornado's af en de EF5 tornado was natuurlijk wel genieten. Hoog popcorngehalte.

In geen enkel vlak realistisch, met mwa acteerwerk en vrij irritante types, maar prima popcornvermaak en in het algemeen kijkt het best lekker weg. Het duurt ook niet zo lang en vooral richting het tweede deel is er wel een bepaalde spanning aanwezig.

Ik heb me wel vermaakt, maar in het genre voegt het eigenlijk weinig toe. Gelukkig mag ik het genre wel en kan ik me er altijd wel mee vermaken.

avatar van Elchapo
Leuk geprobeerde kloon van jan de bont's twister met dit verschil dat het verhaal 10 keer pakkender was dan in deze film.ook het acteerwerk is niet bijster indrukwekkend,wel daar in tegen zijn de tornado's indrukwekkender dan in twister,vandaar....3.5 stars.

avatar van m1701
een OK film.... acteerwerk was niet best maar het verhaal en de beelden waren mooi