American Made (2017)

Actie / Biografie

geregisseerd door Doug Liman
met Tom Cruise, Domhnall Gleeson en Jesse Plemons

De film is gebaseerd op het verhaal van Barry Seal. Seal smokkelde als piloot drugs voor de Colombiaanse drugsbaron Pablo Escobar. Na zijn aanhouding werd hij door de CIA gerekruteerd voor een undercoveroperatie.

avatar van martijn011
Tegenvaller.
Naar mijn mening een oppervlakkige film die enorm veel wil vertellen maar daardoor teveel hooi op z'n vork neemt.

Het leven van Barry Seal is erg interessant en levendig te noemen, maar doordat de film als een bezetene voort raast en weinig tijd heeft om het gebeuren wat gedetailleerder te brengen kwam het totaal niet over op mij als kijker. Dat vind ik jammer want het leven van deze man is het zeer zeker waard om verfilmd te worden.

Tom Cruise doet het helemaal niet zo slecht. Deze rol is echt op z'n lijf geschreven, van charmeur tot actieheld, hij beheerst het allemaal.
Verder ziet het er ook allemaal keurig uit, veel kleuren en we zien diverse mooie shots voorbij komen.
Toch, zoals al eerder aangegeven, kon de film mij niet bekoren en ondanks het hoge tempo was ik blij dat het afgelopen was.
Kleine onvoldoende.

avatar van fappie
AmazingPP schreef:
Onverwachts goede film met een uitstekend acterende Cruise. De vormgeving van de film sprak me ook enorm aan. Hij is lekker vlot om naar te kijken en het jaren '80 lookje is geweldig goed gedaan. Ik heb ervan genoten. 4 *

Helemaal mee eens. Tot op de laatste details. Cruise is bizar goed. Ook heeft zijn personage heel veel lagen. Het is (op papier) een zeer a-typische crimineel. Eigenlijk is hij gewoon een man die wat meer spanning in zijn leven wil en die door iedereen om hem heen gemanipuleerd wordt. Het rare is dat hij er ook nog van geniet ook en niet heel egoistisch oogt. Zeer knap gespeeld en geregisseerd.

Goeie film over een piloot die voor de CIA gaat werken en tegelijkertijd een hoop drugs het land binnen smokkelt. Gebaseerd op een waargebeurd verhaal heeft deze film een wat voorspelbaar verloop. Maar het wordt allemaal wel vermakelijk gebracht. De film heeft een vlot tempo en er gebeurd genoeg waardoor het nergens inzakt. Verder nog een fijne cast.

avatar van Decec
Een goede actie/biografie/komedie/misdaad/thriller film...
Een waargebeurd verhaal...
Prima verhaal....
Prima acteerwerk...
Bekende acteur Tom Cruise...
Mooi HD kwaliteit breedbeeld...
Prima achtergrond geluid/muziek met
Dolby Digital...
Onrustig camerabeweging...

avatar van Duke Nukem
Leuke film met een sterk acterende Tom Cruise, in een rol waarin we hem niet vaak zien (een soort anti-held die altijd weer op zijn pootjes terecht komt, althans voor een hele tijd). Ook de manier van filmen is heel vlot en het oogt soms bijna als een docu, hoewel ik gok dat het verhaal erg afwijkt van de ware feiten zoals meestal wel het geval is met dit soort films.