• 15.837 nieuwsartikelen
  • 178.530 films
  • 12.249 series
  • 34.035 seizoenen
  • 647.938 acteurs
  • 199.142 gebruikers
  • 9.380.176 stemmen

Horrorfilm Challenge

zoeken in:

Hollywood007

• 3342 berichten
  • 3849 stemmen

10. Three From Hell

111min

FTV

Typische rob zombie film. Je weet wat je mag verwachten als je een film van hem opzet. Wel jammer dat captain Spaulding er zo weinig inzat. Ook Danny Trejo zijn rol had ik liever wat uitgebreider gezien.

Noodless

• 10047 berichten
  • 6182 stemmen

30 Kamisama no Iu Tôri (2014) FTV

https://www.sbs.com.au/popasia/sites/sbs.com.au.popasia/files/styles/body_image/public/kokeshi_dolls_as_the_gods_will.jpg?itok=522NqJay&mtime=1471070039

Weirde film die al eveneens geschift opent met spelletje de Daruma pop. Lekker bloederig !

De games met de reuze kat en Kokeshi game zijn de sterkste onderdelen van de film. Het kinderliedje bambo cage, little bird in a cag in de Kokeshi game was zeer vermakelijk.

Op visueel vlak zag het er tot dan ook prima uit. Maar daarna zakt de film gaandeweg in. De game met de ijsbeer vond ik al wat minder, maar vooral de Matroesjka game was een teleurstelling. Langdurig en saai qua opzet. De film werpt hier hoge ogen op, maar ik had er meer van verwacht. 5/10

MovieMind

• 6943 berichten
  • 0 stemmen

#8 Maggie (2015) - RW

https://www.moviemeter.nl/images/cover/100000/100822.jpg?cb=1428382337

De herziening van dit zombiedrama deed het hem weer niet voor mij.

Leek me ook een beetje een project voor Schwarzenegger om te laten zien dat ie ook wat serieuzere rollen aan zou kunnen, wat mijn inziens best wel gelukt is. Toch vond ik zijn personage als vader (gezien zijn leeftijd en onnatuurlijke kleur van zijn geverfde haar) niet passen bij dat jonge gezin. Dat had naar mijn mening beter ingekleurd kunnen worden door een jonger talent, maargoed. Het einde vond ik ook vrij zwak.

Slecht wil ik het niet noemen want daarvoor ziet het er te degelijk uit, maar noemenswaardig vind ik het niet.

joolstein

• 10841 berichten
  • 8942 stemmen

32. Three from Hell (2019) - FTV

https://media.comicbook.com/2019/08/three-from-hell-poster-768x1101-1184838.jpeg?auto=webp&width=768&height=1101&crop=768:1101,smart

Ik vind Rob Zombie een zeer fijn horror-regisseur. Hij leverde met House of 1000 Corpses een verrassend visueel debuutfilm af en met The Devil's Rejects (en Halloween) had hij zelfs onverwacht commercieel succes. Helaas kleef er aan dat succes ook een nadeel want terwijl de regisseur met The Lords of Salem zijn Magnus Opus maakte bleven de fans van die succesfilm maar om meer familie-Firelfy roepen! Hij probeerde daarna het nog één keer met een fijne genrefilm, helaas zonder succes! En tja... uiteindelijk ontkwam hij er dan niet meer aan om de fans te bedienen, maar helaas kan ik niet veel goede dingen zeggen over deze film. Het is vooral inspiratieloos!

Het plot is erg mager en van de gore en geweld is het moeilijk genieten doordat er door de camera veel wordt ingezoomd of in vreemde hoeken staat. Daarnaast is de film domweg erg standaard. Het ontbrak de film gewoon aan die vieze, grove smaak die ik verwacht van een Rob Zombie-film en wat erger was hij vervangt het ditmaal met maar simpele Hollywood-humor. Was dit nu een horror of een komedie? En werkelijk... was er niets beters te verzinnen dan een shoot-out als climax?

Dat in deze film Sheri Moon Zombie (zo als altijd) aanwezig was snap ik nog wel maar ze was hier veel ergerlijker dan anders. Haar scènes zijn bijna allemaal als een soort muziekvideo waarin ze 'schattig'rondloopt in slow motion, wat dan voor het "kwaad" moet doorgaan? Ze is hier nog meer het middelpunt en dat is jammer want Bill Moseley, Danny Trejo en de nieuwe, Richard Brake de "zwager" waren nog enigszins aangenaam om te zien! Onontkoombaar moet je het ook even over Sid Haig hebben. De man heeft niet veel schermtijd, was tijdens de opnames waarschijnlijk al ziek of is het anders geworden. Toch was zijn rol nog wel passend! Echter zijn aanwezigheid kort of lang had deze glimp van wat ooit was niet veel beter gemaakt.

Rob Zombie had lef getoond met deze film als hij Firefly-familie op gruwelijk wijze om het leven had laten komen, anders dan dat worden de fans van The Devil's Rejects nu op hun wenken bediend, en alhoewel het geen totale mislukking was, vond ik het wel een onnodige en saaie toevoeging.

Kondoro

• 11526 berichten
  • 2867 stemmen

Theunissen schreef:

(quote)

Nu je het zegt, ik heb de laatste tijd inderdaad veel horrorfilms gekeken

Zo'n challenge is meestal niets voor mij, maar ik zag wel een paar pagina's terug een film die ik nog op de plank heb liggen, te weten "Paese del Sesso Selvaggio, Il (1972)".

Het is ook geen verplichting hoor maar misschien vond je het wel leuk om mee te doen zeker in deze horrormaand met halloween. Je kunt de pagina altijd in de gaten houden, zeker voor jou misschien wel fijn dan vind je nog wel eens films die je nog niet gezien hebt (zoals die ene die je opnoemde ). Als ik niet mee doe kijk ik ook altijd voor de tips, vaak kom ik dan leuke films tegen .

Kondoro

• 11526 berichten
  • 2867 stemmen

06 - Ravenous - FTV

Ik snap het gemengde commentaar onder deze film wel goed, het is een vrij donkere film die je eigenlijk soms iets te abrupt mee neemt naar een volgend dialoog. Het is vrij direct, en zonder enige aankondigen of whatever gaat de film door het verhaal heen, het gebeurd allemaal heel snel en je moet er wel bij zitten met je gedachten. Ook het onverwachtse is vaak aanwezig en zorgde de film eigenlijk constant voor een leuke verassing.

Volledige mening.

https://www.pophorror.com/wp-content/uploads/2018/08/Ravenous-2.jpg

joolstein

• 10841 berichten
  • 8942 stemmen

33. The Plague of the Zombies (1966) - FTV

https://i2.wp.com/farm7.static.flickr.com/6103/6290162419_f9eb301dc2_o.jpg

Deze Hammer-film kan je zowaar zien als de ontbrekende schakel tussen Universal's White Zombie (1932) en Night of the Living Dead die twee jaar later zal uitkomen. Je ziet hier nog de oorspronkelijk zombies, zielloze, door voodoo tot leven gewekte doden die gebruikt worden om zwaar en eentonig werk te verrichten maar waar ook een paar keer de zombies ook gelijkenissen vertonen met die van Romero.

Het verhaal speelt zich af in 1860 en is geheel in de voor Hammer zo bekende Victoriaanse stijl aangekleed. Qua opbouw neemt het de kijker mee in de ontdekkingen van Sylvia en Sir James. Echter opvallend, is Sylvia best feministisch te noemen. Zowaar deden Sir James en Peter samen de afwas. Het zijn kleine subtiele dingen in de film die de hoofdpersonages extra like-able maken. Met mooie zachte kleuren, begeleidende klassieke instrumentale muziek en goede belichting is dit een film die vooral uitblinkt in sfeer. Ondertussen zijn er gruwelijke sterfgevallen, die niet grafisch expliciet maar wel met een unheimische sfeer in beeld worden gebracht. De koortsdroom van Peter is daarbij het gruwelijkste en mooiste van de film!

Met een sterk neergezet verhaal en al even sterke personages, prachtige sets en doeltreffende practical effecten is dit een erg fijne Hammer Horror. Naast een prima kwaliteit-film, was dit ook historisch, zoals meerdere Hammer-films, erg interessant. Je ziet hier een brug tussen de beste Universal-creaties van de jaren 30 en de klassieke horrorfilms uit de 20e eeuw en/of latere.

morpheus2000

• 599 berichten
  • 10394 stemmen

Ok,
vakantie gehad en ook op vakantie geweest. Wel een aantal films gezien, maar nog geen tijd gehad ze hier neer te zetten.

1. Curve (2015) - MovieMeter.nl - FTV
https://www.moviemeter.nl/images/cover/184000/184655.jpg?cb=1566196747

Redelijke film, waarin een dame een lifter meeneemt, die ineens een andere kant van zichzelf laat zien. Groot deel van de film speelt zich af in haar auto, waarin ze ondersteboven hangt en tracht los te komen.
Jammergenoeg geen redenen waarom de lifter ineens een totale gedragsverandering laat zien.
3*

morpheus2000

• 599 berichten
  • 10394 stemmen

2. Piercing (2018) - MovieMeter.nl - FTV

Vreemde film,
waarin een man met goedkeuring van zijn vrouw vreemd mag gaan en ondertussen de dame die hem komt bezoeken in het hotel ook mag vermoorden.
Gelukkig was de speelduur niet al te lang.
2,5 *

morpheus2000

• 599 berichten
  • 10394 stemmen

3. Bad Samaritan (2018) - MovieMeter.nl -FTV
https://www.moviemeter.nl/images/cover/1114000/1114495.jpg?cb=1535635100

Deze was dan wel weer leuk.
Jammer was wel weer dan dat toen de psychopaat het hele leven van Sean overnam en beïnvloede dat dit te kort duurde. Dit had voor mij wel wat langer uitgesponnen mogen worden.
3,5*

morpheus2000

• 599 berichten
  • 10394 stemmen

4. The Hollow Child (2017) - MovieMeter.nl - FTV

Ja lieve kijkbuiskindertjes,

laat nooit je kleine kinderen alleen achter in een donker bos. Je weet maar nooit hoe ze er uitkomen nadien....

2,5 *

morpheus2000

• 599 berichten
  • 10394 stemmen

5. Down a Dark Hall (2018) - MovieMeter.nl - FTV

Moah,

een kostschool ergens ver van de bewoonde wereld doet het natuurlijk altijd goed in een spannende film.

Jammer dan dat het hier nooit spannend wordt in de film.

2,5 *

joolstein

• 10841 berichten
  • 8942 stemmen

Morgen niet goed in staat om een tussenstand te geven dus doe ik dat nu maar:

De eerste drie deelnemers hebben de 31 gehaald maar gaan nog noestig door. Nummer 4 &5 zitten er dicht tegen aan! Die gaan er zeker nog komen! Nummer 6 staat nu nog wel in de top tien maar zakt van nummer drie! naar zes. En als er niets wordt gedaan valt hij volgende keer uit de top 10. Kom op remorz nog vier films en je heb de doelstelling gehaald! Met ZZ TOP gaat het goed want vorige keer nog op de laatste plaats is hij nu al gestegen naar de twaalfde positie met 6 films, al voelt hij wel de hete adem van Kondoro0614. Hekkensluiters nathaniel177 en Shinobi staan nog steeds op 1 film en hebben het vermoedelijk dan ook opgegeven? Nieuwkomer wendyvortex (positie 13) en op de valreep morpheus2000 (op positie 11)nieuw binnen

01 Shaky 42 films

02 joolstein 33 films

03 U96 31 films

04 Noodless 30 films

05 alexspyforever 29 films

06 remorz 27 films

07 IH88 12 films

08 wibro 11 films

09 Hollywood007 10 films

10 MovieMind en Woland 8 films

11 Baggerman en morpheus2000 7 films

12 Kondoro0614 en ZZ TOP6 films

13 Collins en wendyvortex 5 films

14 Daan258 4 films

15 nathaniel177 en Shinobi 1 film

morpheus2000

• 599 berichten
  • 10394 stemmen

6. Flatliners (2017) - MovieMeter.nl

Oef,

waar de originele Flatliners (Flatliners (1990) een film was die ik (geloof ik 3 keer heb gezien in de bios) erg waardeer door sfeer/verhaal en spanning, is me deze remake toch wel een afknapper.

3*

morpheus2000

• 599 berichten
  • 10394 stemmen

7. A Quiet Place (2018) - MovieMeter.nl - FTV

https://www.moviemeter.nl/images/cover/1116000/1116842.jpg?cb=1550563276

Ja,

en hier hebben we dan toch wel weer een topper (in mijn ogen dan).

Gisteravond laat gekeken, lichten uit, vrouwlief naast me op de bank met een kussen in haar nabijheid en een lekker biertje voor mij binnen handbereik.

Goede spanning en gewoon mooi gemaakt.

Op naar deel 2 volgend jaar ??

4*

morpheus2000

• 599 berichten
  • 10394 stemmen

joolstein schreef:

en op de valreep morpheus2000 (12 )nieuw binnen

Don't worry,

nog genoeg aanwezig me te kijken. Alleen de afgelopen 2 weken wat te weinig tijd om alles hier op het forum neer te zetten. Maar goed, we zitten net op 6 oktober. Heb nog genoeg dagen om het aantal richting 31 te krijgen.....

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

Geen echte registratie dus ik blijf op 29 maar met de 31 in zicht wilde ik mijn favoriete regisseurs eer aan doen, te beginnen met William Castle. Helaas bleek de film een thriller en geen horror. Maar ik wilde jullie deze niet onthouden.

13 Frightened Girls (1963) - RW

https://horrornews.net/wp-content/uploads/2014/02/13-Frightened-Girls-lobby-cards-2.jpg

Ik kan me toch vinden in de recensie vinden van joolstein. Nu dat ik de film heb herzien en ook in zijn volledigheid heb gezien kan ik deze ook meer waarderen. Het mag dan inderdaad een hoog familiefilm gehalte hebben, het is bij momenten toch scherp en erg spannend. Het is geen horror, dus ik kan en zal deze ook niet registreren voor de horrorchallenge. Ik had eigenlijk Strait-Jacket moeten herzien maar ik had geen zin in Joan Crawford. Kathy Dunn is een leuke, frisse verschijning die haar rol van jonge Jane Bond met veel lef en stijl speelt. Jammer dat ze 2 jaar later al stopte met acteren.

Misschien was ze dan toch zoals de andere meisjes op looks verkozen zoals joolstein beweert.

Ik heb de film bekeken met de introductie en aflsuiter van William Castle. Kennelijk kreeg eenieder die de film in de bios ging kijken "onder de titel The Candy Web een danger card. Wie deze kaart na het zien van de film vochtig maakte en het woord 'danger' zag verschijnen mocht een prijs gaan ophalen.

nathaniel177

• 574 berichten
  • 2734 stemmen

joolstein schreef:

Morgen niet goed in staat om een tussenstand te geven dus doe ik dat nu maar:

De eerste drie deelnemers hebben de 31 gehaald maar gaan nog noestig door. Nummer 4 &5 zitten er dicht tegen aan! Die gaan er zeker nog komen! Nummer 6 staat nu nog wel in de top tien maar zakt van nummer drie! naar zes. En als er niets wordt gedaan valt hij volgende keer uit de top 10. Kom op remorz nog vier films en je heb de doelstelling gehaald! Met ZZ TOP gaat het goed want vorige keer nog op de laatste plaats is hij nu al gestegen naar de twaalfde positie met 6 films, al voelt hij wel de hete adem van Kondoro0614. Hekkensluiters nathaniel177 en Shinobi staan nog steeds op 1 film en hebben het vermoedelijk dan ook opgegeven? Nieuwkomer wendyvortex (positie 13) en op de valreep morpheus2000 (op positie 11)nieuw binnen

01 Shaky 42 films

02 joolstein 33 films

03 U96 31 films

04 Noodless 30 films

05 alexspyforever 29 films

06 remorz 27 films

07 IH88 12 films

08 wibro 11 films

09 Hollywood007 10 films

10 MovieMind en Woland 8 films

11 Baggerman en morpheus2000 7 films

12 Kondoro0614 en ZZ TOP6 films

13 Collins en wendyvortex 5 films

14 Daan258 4 films

15 nathaniel177 en Shinobi 1 film

Ben nu op vakantie, kan helaas even geen films kijken.

Woland

• 4802 berichten
  • 3820 stemmen

9. The Toy Box (1971) - FTV

https://www.moviemeter.nl/images/cover/26000/26204.jpg?cb=1382518161

Er is voor het verhaal nog een beetje sci-fi en horror toegevoegd, maar dat is meer voor het idee - er is op dat vlak weinig zinnigs van te maken. Maar dat is prima, en daar gaat het bij The Toy Box ook niet om. Het gaat vooral om veel naakt en veel soft-erotiek (met o.a. Uschi Digard en vele andere rondborstige collega's), dat best goed in beeld wordt gebracht. Heel interessant vind ik dit soort films verder niet, maar ik heb ze toch wel minder gezien.

Noodless

• 10047 berichten
  • 6182 stemmen

31 It (1990) RW

https://img.cinemablend.com/filter:scale/quill/7/1/9/f/a/5/719fa53dec7c2b30bd2262bebdb03c68592ce444.jpg?mw=600

Van overschatting gesproken....de beleving was vroeger anders...

Tja....tijden veranderen Dit had ik toch wel niet verwacht ! Na 29 jaar heb ik één van mijn favoriete horrorfilms opnieuw bekeken en vooral in de optiek om deze met de nieuwe It ( deel 1 en deel 2 ) te vergelijken. En ik ben verrast...geen nood, ik blijf deze nog wel goed vinden, maar minder sterk dat ik nog gedacht had. Bij de remake had ik nog het gevoel van zeer vermakelijke horror die het originele zeker niet kan doen vergeten. Nu dat ik deze terug gezien heb en eerlijk gezegd toch wel heel kritisch ben geweest t.o.v. het originele moet ik de regisseur van de remake toch wel feliciteren met zijn uitwerking. Je ziet heel wat overeenkomsten, maar ook heel wat andere benaderingen die toch in de remake gewoon beter tot zijn recht komen. Aan de clowns ligt het sowieso niet. In het originele krijgt die soms wel een grappig trekje. Neen, ik vind het eerste deel in beide films telkens beter dan het tweede deel. De kinderen spelen goed, maar in de remake worden de personages wel veel beter uitgewerkt. Een sterk pluspunt voor de remake. Het tweede deel van de nieuwe versie kreeg van mij terecht commentaar op het acteerwerk en de personages, maar blijkbaar ook in het originele een struikelblok. Ook het slot vind ik in beide versies te mager en te simpel uitgewerkt. Al kan ik nu het slot in de nieuwe versie al wat beter accepteren door deze film van 1990 terug te zien. En als ik de vergelijking nu maak, zijn heel wat scènes in de nieuwe versie veel beter uitgewerkt. Voorbeelden zijn de individuele hallucinaties van de verschillende kinderen, de dingen uit hun herinnering die ze terug moeten zoeken om It te kunnen doden, de opbouw, de uitwerking van het poëzie kaartje, bepaalde schrikmomenten en opvallend de kills. In de oude versie gebeurt er toch maar weinig en is de film vooral braafjes uitgewerkt. Tijden veranderen....dat zie je ook aan bepaalde maatschappelijke contexten zoals het weglaten van kills van kinderen, het homo-aspect... Natuurlijk is deze film ook braafjes qua bloederige momenten en heeft de nieuwe versie teveel It-gehalte.

Deze krijgt 8/10...maar de nieuwe versie apprecieer ik nu nog meer.

joolstein

• 10841 berichten
  • 8942 stemmen

U96 nog proficiat met het behalen van de 31 films en nu ook Noodless proficiat met het kijken van 31 films!

https://pp.userapi.com/c836537/v836537031/36300/oa25B3Lj-Dc.jpg

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

Proficiat aan Noodless!

Ik ben er ook bijna nog eentje na deze. De beurt is aan Mario Bava.

30. La Ragazza Che Sapeva Troppo (1963) - RW

aka The Girl who Knew too Much

Ook deze film is beter bij herziening, dus een half puntje omhoog. Deze keer heb ik de film in het Italiaans gekeken en dat vond ik aangenamer om naar te luisteren. De Amerikaanse versie is uitgebracht als Evil Eye met een andere score. Het is een passioneel taaltje. Het is vooral sterk in het begin met een sterfgeval en een moord doch zijn er nog een aantal spannende scènes met de bevallige Leticia Roman in de hoofdrol. Het wordt gezien als de eerste giallo en dus historisch belangrijk. Het blijft ook fantastisch om naar die mooie plaatjes van Rome te kijken zeker als je er zelf bent geweest! Het enige minpunt blijft de rol van John Saxon als de nogal onhandige en beetje opdringerige dokter.

https://kultguyskeep.files.wordpress.com/2014/11/the-girl-who-knew-too-much-5.jpg

wendyvortex

• 5196 berichten
  • 7274 stemmen

6. The Blob (1988) - FTV

https://cdn1-www.comingsoon.net/assets/styd/assets/uploads/2015/05/BlobTheater-1024x554.png

Fijne 80's-remake van het origineel uit de jaren 50. Toegeven, die heeft wel de betere filmposter, maar deze heeft misschien iets meer tempo en iets meer afgerukte ledematen. Afgezien daarvan erg vermakelijke fun, met het meest vormloze monster uit de filmgeschiedenis. Hoogstens geëvenaard door The Creeping Terror of The Stuff.

4*

Kondoro

• 11526 berichten
  • 2867 stemmen

07 - Wolf Creek - FTV

Helaas waren mijn verwachtingen te hoog voor de film, waardoor hij een beetje als een tegenvaller aanvoelt. Al is het helemaal geen slechte film. Hij begint vrij traag en iets te lang. Het duurt te lang om in het verhaal te komen en de introductie voorbij te gaan waardoor voor mij de hardere scenes wat in het verschiet werden gedaan. De hele film was voor mij alleen de laatste twintig minuten echt boeiend, waar dus ook daadwerkelijk wat actie en spanning aanbod kwam. De landschapsbeelden zijn mooi en daarom hou ik ook wel van Australische films, je word gelijk wat gehecht aan de natuur in zo’n film.

Volledige review.

http://images.amcnetworks.com/ifccenter.com/wp-content/uploads/2017/06/wolf-creek_1280x720.jpg

Woland

• 4802 berichten
  • 3820 stemmen

10. Quella Villa Accanto al Cimitero (1981) - FTV

https://www.moviemeter.nl/images/cover/4000/4255.jpg?cb=1370605753

Een film met wisselend succes. Het idee van de film is best leuk en wordt ook wel aardig uitgewerkt, met goedkope maar vaak redelijk effectieve effecten en gore, en ook een lekker creepy monster. Maar de film was toch ook vaak wat irritant; soms was de film toch wel erg goedkoop, en de vele momenten met gillende kinderen (vaak hetzelfde kind, maar goed, dat maakt niet zoveel uit voor mijn punt) trok ik niet zo heel goed. Desondanks een redelijk genrewerkje. 3.0*

MovieMind

• 6943 berichten
  • 0 stemmen

#9 Torment (2013) - FTV

https://www.moviemeter.nl/images/cover/95000/95883.jpg?cb=1380962755

Niets vernieuwend dertien in een dozijn home invasion.

Woland

• 4802 berichten
  • 3820 stemmen

En ik eindig het weekend op niveau.

11. Mega Shark vs. Giant Octopus (2009)

https://www.moviemeter.nl/images/cover/56000/56607.jpg?cb=1375780365

Zelfs voor Asylum/Syfy-begrippen is dit uitermate treurig. Natuurlijk verwachtte ik vrij weinig van deze film, maar deze film scoort ook vergeleken met andere Asylum-films een dikke onvoldoende. Het grootste probleem is dat er maar bar weinig Mega Shark en bar weinig Giant Octopus in de film zit, en we het grootste deel van de film zitten te kijken naar C-acteurs die geestdodende gesprekken met elkaar hebben. En die Japanner slaat echt alles. De paar actiescenes zijn nog wel vermakelijk, maar dan ook vooral omdat de effecten zeldzaam knullig zijn - zoek vooral de prachtige haai-en-vliegtuig-scene op. Misschien is er nog ergens een compilatie van de knulligste momenten op Youtube te vinden, dat is wellicht nog vijf minuten vermaak, maar de hele film kijken raad ik ten zeerste af. 0.5*

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

Nummer 31 tja ik kon niet anders dan te kiezen voor een HG Lewis film, mijn grote favoriet nog steeds. Best lastig om te kiezen want er zijn er sowieso een 4-tal die ik allemaal graag herzie:

Two Thousand Maniacs

The Wizard of Gore

The Gruesome Twosome

Blood Feast 2

Ik dacht laat ik echter gaan voor eentje die ik nog niet vaak heb bekeken. A Taste of Blood neen dat zou foltering zijn alleen al een speelduur van bijna 2 uur. De originele Blood Feast vind ik ook een lastige om uit te zitten. The Uh Oh Show dan, neen te weinig Lewis en te veel Troma/Kaufman.

Dan toch maar tussen Color me Blood Red en Something Weird, minder dan de gouden 4 maar zeker fijn om terug te zien. Dan dacht ik plots aan zijn laatste gore filmpje althans uit zijn eerste filmperiode (1960-1972) met name:

31. The Gore Gore Girls (1972) - RW

In een korte introductie vertelt de regisseur dat de titel eigenlijk een vervorming/woordspeling is op Go Go Girls, zo werden strip-teuses destijds genoemd. Verschillende van de strippende dames worden dan ook op een gruwelijke wijze vermoord en hun lichamen verminkt. Qua gore gehalte is het iets minder dan Wizard of Gore, maar de momenten dat er gemoord wordt is het smullen voor de gorehound. De setting waar veel in en rond een strip-tease bar zich afspeelt alsook de drijfveer van de killer zijn goed. Uiteraard komen er tussendoor strip-acts die iets nostalgisch hebben. Het zijn topless nummers waarbij de tepels vaak bedekt blijven door een soort klemmetjes, voelt eigenlijk nogal 60s of misschien nog eerder 50s en ouder. HGL had ondertussen al redelijk wat films met naakt gemaakt maar een combinatie van gore en naakt nog niet tot deze film dus. Nu goed misschien niet de meest aantrekkelijke dames maar zoals wendyvortex al opmerkte gelukkig geen Paris Hilton types.

Wat de film echter vrij vervelend maakt is de protagonist privé detective Gentry gespeeld door Frank Kress. Hij is een soort moderne Hercule Poirot, nogal een hoge dunk van zichzelf. Hij beschikt ook over snor en een metalen (wandel)stok. Dit leidt dan tot aanvaringen met de politiecommissaris die hij ophemelt maar in feite maakt hij hem compleet belachelijk. Het is natuurlijk grappig bedoeld, maar het ligt er allemaal te dik op. Blood Feast 2 zou humor en gore op een veel leukere combineren een 30-tal jaar later. Wat we hier missen is een memorabele villain of een leuke protagonist. Je weet pas aan het einde wie de moordenaar is, dit in tegenstelling tot de andere films waar je als kijker meteen weet voor wie men bevreesd moet zijn. Daar waar Ray Sager als Montag (Wizard of Gore), Elizabeth Davis als Mrs Pringle (Grusesome Twosome), Jeffrey Allen als mayor Bucknum (Two Thousand Maniacs) gewoon de show stelen iedere keer als ze in beeld komen begint Kress al gauw de keel uit te hangen. Op de moordscènes na is hij ook steeds in de scène. Hij is met andere woorden veel te veel aanwezig waardoor ondergetekende een grondige hekel aan hem kreeg. Het was misschien leuker geweest als de camera af en toe journaliste nancy Weston (Amy Farrell) wilde volgen. Haar karakter was eigenlijk wel leuk, veel menselijker dan de koele detective. Ik haat het om dit te doen maar een halve ster minder. Ik zet deze best een aantal jaren in de kast of kijk die met audicommentaar voor de tidbits.

Oh baspls de kills zijn een beetje giallo stijl dus als je na Blood Feast toch nog een Lewis wil proberen dan misschien deze?

https://scontent-yyz1-1.cdninstagram.com/vp/688fb573472e02efcb1c09124dcc9f5d/5DABC376/t51.2885-15/e35/65939880_867162420325954_5793187737752009468_n.jpg?_nc_ht=scontent-yyz1-1.cdninstagram.com

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.