- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Horrorfilm Challenge
Horrorfilm Challenge
Collins
-
- 7308 berichten
- 4320 stemmen
6. Corporate Animals (2019) - FTV
Er gebeuren allemaal verschrikkelijke dingen als een groep medewerkers tijdens een dagje teambuilding opgesloten raakt in een grottenstelsel. Een film met absurde humor en klunzig gedrag, een beetje spanning en een beetje (body)horror. Maar het is met name de comedy die leuk is. Met grappen over zaken als kanibalisme, seksuele intimidatie en de bedrijfscultuur. Het is allemaal heerlijk overdreven. Ik vond het wel grappig zolang het duurde. En dat is met 86 minuten speelduur net lang genoeg.
Hollywood007
-
- 3342 berichten
- 3849 stemmen
11. Pyewacket (2017)
90 min.
FTV
Op MM staat hij onder thriller maar op imdb valt hij onder horror.
Inspiratieloos, saai en niets vernieuwend. Dit is wat pyewacket me bracht. De opbouw duurt veel te lang. En wanneer we dan eindelijk wat te zien krijgen is het nog heel bag en miniem. Op een 10 tal minuten na gebeurd er niet zo bijster veel. Het einde zou en twist moeten zijn was het niet voor het feit dat ze die zelf al verklapte 10 minuten eerder. Jammer.
Woland
-
- 4802 berichten
- 3820 stemmen
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
32. La Hora Fría (2006) - FTV
https://www.moviemeter.nl/images/cover/43000/43935.jpg?cb=1368606141
Met slechts 6 stemmen en ik nog maar de derde persoon die een bericht plaatst is het een weinig bekend filmpje. Moet haast een tip zijn geweest van arno74 want ik zou niet weten wie deze anders in de toplijst horror had geduwd. Kennelijk vond ik het plot dan toch interessant genoeg om het een kans te geven. Op zich is het nergens super vernieuwend. Postapocalyptisch, een kleine groepje van mensen dat zich in een complex schuilhoudt en probeert te overleven terwijl er naast geïnfecteerde mensen nog een andere gevaar om de hoek schuilt, met name the invisibles die 1 keer 's nachts tijdens het koude uur door de gangen waden. Je krijgt ze pas aan het eind te zien, maar waar ze vandaan komen en wat hun doel is, wordt niet uitgelegd of dat is me toch alleszins ontgaan. Er zijn saaiere films om de tijd door te komen, maar uiteindelijk is het niet spannend genoeg om mij lang te heugen. De onvermijdelijke conflicten die ontstaan zijn ook vrij voorspelbaar.
joolstein
-
- 10841 berichten
- 8942 stemmen
34. The Reptile (1966) - FTV
https://cultsploitation.com/wp-content/uploads/2019/07/the-reptile-poster-594x755.jpg
Hammer House of Horror maakte in het jaar 1966 vier opeenvolgende films. Het idee om back-to-back te schieten was dat het geld zou besparen. Echter overschreden de eerste drie films hun oorspronkelijke budget en had deze film dus de pech de laatste te zijn. Hammer-regisseur John Gilling regisseerde deze direct na 'The Plague of the Zombies' en (her)gebruikte de decors en omgevingen en eveneens sommige van de crew en cast -leden uit die film.
Echter is dit wel een andere film! Dit is namelijk een monsterfilm die elementen van Dracula en de weerwolf-legende leent en combineert met een mysterieus verhaal. Waarbij het mysterie niet zo zeer is, wie is de slang, maar hoe die persoon een slangenmonster werd en waarom. De film bevat weinig tot geen gore, maar de scènes van de slachtoffers die sterven aan het slangengif zijn nog wel indrukwekkend. (gezien vanuit de tijdsgeest) Jammer is dat de dierlijk ogende dame (Jacqueline Pearce) minder geslaagd was.
Het eindresultaat is ook een beetje een frustrerende film. Er zijn nogal wat scènes waar mensen ronddwalen/lopen op de heide of tussen de cottage van de Spalding's, Franklyn's huis en de plaatselijke kroeg. Alhoewel het niet saai werd, mist het wel de kracht van de beruchte 'Hammer-atmosfeer. Daardoor werd het op een paar keer na niet echt griezelig. Vermakelijk is deze Hammer-film zeker en het is nog steeds beter dan een groot deel uit het genre maar van de studio is deze wel iets minder goed!
joolstein
-
- 10841 berichten
- 8942 stemmen
35. La Lupa Mannara (1976) - FTV
https://ivid.akamaized.net/media/foto/2011/06/06/lupa_mannara_locandina_9d27c.jpg
Typische gevalletje de poster is beter dan de film!
De titel Werewolf Woman is vooral misleidend, want dit is geen weerwolf-film. Zeker, in de openingsscène zien we nog wel een weerwolf maar dat wordt al heel snel omgezet in pseudo-psychopathologie en oeverloze deskundologische prietpraat. In de gehele film is er zelfs ook bijna niets aan suggestie over een weerwolf!? Daniella (Annik Borel), is een geestelijk gestoorde vrouw, die denkt dat ze de vloek van haar voorouders heeft geërfd en die psychopathisch wordt bij de gedachte of zelfs het zien van seks. Zucht...ja hoor, het is weer één of ander pseudo-intellectueel gedoe om zoveel mogelijk soft-core seksscènes te kunnen tonen. En net als bij vele andere softcore-film die beweren een horrorfilm te zijn, zie je meer kronkelend vrouwelijk naakt dan dat er gore aanwezig is.Ook de tijdsduur van 95 minuten was veel te ruim waardoor de regisseur of schrijver het aan het einde ook niet meer wist en nog even gauw met een rape/revenge komt aankakken. In de laatste credit's beweren ze dan ook nog ongegeneerd dat dit gebaseerd is op een waargebeurd verhaal. Deze Italiaanse horror... kuch...kuch, had een interessante genre-variant op de vrouwelijke versie van de weerwolf-mythe kunnen worden maar blijkt daarentegen een goedkoop snoozefest te zijn.
wendyvortex
-
- 5196 berichten
- 7274 stemmen
7. The Beast with a Million Eyes (1955) - FTV
http://www.popculturebeast.com/wp-content/uploads/2016/10/beast_with_million_eyes_poster.jpg
Tempo had iets hoger gemogen en we krijgen af en toe wat Codo-associaties. Verder tamelijk onzinnig, maar bij vlagen vermakelijke nonsens. Slachtoffer waarover het meeste wordt gerouwd: het servies!
3*
Shaky
-
- 3736 berichten
- 13059 stemmen
43. The Nightcomers (1971) - FTV
https://pics.filmaffinity.com/The_Nightcomers-433788037-large.jpg
Na een weekend geen horrorfilms bekeken te kunnen hebben, pik ik de draad weer op. Het afgelopen weekend stond in het teken van werken, muziekquiz in De Bosuil en het PAC Festival, maar met The Nightcomers ben ik weer terug van weggeweest binnen deze challenge.
Een soort prequel op The Turn of the Screw van Henry James die niet altijd even goed uit de verf komt. De film voelt wat onevenwichtig aan, al zit het qua sfeer en acteerwerk wel snor. Aardig als tussendoortje al zal deze niet lang blijven hangen. 3*
Shaky
-
- 3736 berichten
- 13059 stemmen
44. Tower of Evil (1972) - FTV
https://m.media-amazon.com/images/M/MV5BZTRhZDI5NWQtMjhkOS00OWNiLWE3NGQtYzQwMzc5YjFhOWI0XkEyXkFqcGdeQXVyMjUyNDk2ODc@._V1_.jpg
Leuke early 70's film die naar het einde toe pas echt interessant wordt. Het begin is warrig, het middenstuk trekt zich lang en het einde is gaaf. Jammer van de foutjes iemand van voren in de fik steken, maar enkel de rug brandt?, dat soort ongein, het vaak matige acteerwerk en het zeer abrupte einde. Verder zeker leuk om een keer gezien te hebben. 3*
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
43. The Nightcomers (1971) - FTV
(afbeelding)
Na een weekend geen horrorfilms bekeken te kunnen hebben, pik ik de draad weer op. Het afgelopen weekend stond in het teken van werken, muziekquiz in De Bosuil en het PAC Festival, maar met The Nightcomers ben ik weer terug van weggeweest binnen deze challenge.
Een soort prequel op The Turn of the Screw van Henry James die niet altijd even goed uit de verf komt. De film voelt wat onevenwichtig aan, al zit het qua sfeer en acteerwerk wel snor. Aardig als tussendoortje al zal deze niet lang blijven hangen. 3*
Zou je deze als een prequel kunnen zien op The Innocents? The Innocents is een van mijn favoriete horrorfilms waarbij veel aan interpretatie van de kijker wordt overgelaten. Zo nu en dan wordt er een hint gegeven vooral door de huishoudster hoe duivels Quint eigenlijk was. Hoewel ik de details niet allemaal hoef te weten lijkt het me wel interessant wat deze regisseur heeft gedaan en of The Innocents een logisch vervolg is op deze.
Shaky
-
- 3736 berichten
- 13059 stemmen
The Innocents is gebaseerd op het werk van James, dus je zou inderdaad kunnen stellen dat dit als prequel op The Innocents gezien kan worden. Waar Nightcomers stopt, begint Innocents; qua verhaal bedoel ik dan.
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
The Innocents is gebaseerd op het werk van James, dus je zou inderdaad kunnen stellen dat dit als prequel op The Innocents gezien kan worden. Waar Nightcomers stopt, begint Innocents; qua verhaal bedoel ik dan.
Nodeloos om te vragen of je The Innocents hebt gezien nu ik de 4* zie die je hebt gegeven. 
Ik snap wel dat als je zoveel films kijkt het neerschrijven van een mening niet evident is al hoor ik bij die film altijd graag meningen zowel pro als contra. Typisch zo een film waa rik bij de eerste kijkbeurt iets had van euh ok hoe zit dat nu eigenlijk allemaal, toch niet zo denderend misschien 3* Bij een nieuwe kijkbeurt begon ik dan meer op details en gedragingen te letten en ben ik die steeds meer gaan waarderen. Maar ook qua sfeer vind ik weinig films die deze film kunnen evenaren. Tijdgenoot The Haunting ja diens sfeer is misschien nog iets sterker maar vind ik qua verhaal en personages dan weer zwakker.
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
32.Mil Gritos Tiene la Noche (1982) - MovieMeter.nl - FTV
(afbeelding)
3*
33.Videodrome (1983) - MovieMeter.nl - FTV
(afbeelding)
3*
34.The Company of Wolves (1984) - MovieMeter.nl - FTV
(afbeelding)
3,5*
35.Phenomena (1985) - MovieMeter.nl - FTV
(afbeelding)
3,5*
Uiteraard blij met een goede waardering voor Company of the Wolves 
En Pieces ik kan me enkel herinneren dat ie erg vermakelijk was, eigenlijk toch zo eentje die ik nog wil hebben. Misschien toch maar eens gaan shoppen bij Arrow als er kortingen zijn.
Misschien moeten we samen leggen Collins? 
Gang_Star
-
- 6837 berichten
- 3401 stemmen
Misschien toch maar eens gaan shoppen bij Arrow als er kortingen zijn.
AANBIEDING
ARROW VIDEO
Shocktober is hier en dat betekent twee halen, één betalen op Arrow Video Blu-rays & DVD's!
Zavvi.nl
Shaky
-
- 3736 berichten
- 13059 stemmen
45. House on the Hill (2012) - FTV
https://m.media-amazon.com/images/M/MV5BMTQ4NjEyOTYzOV5BMl5BanBnXkFtZTgwOTcyNjk1NDE@._V1_.jpg
House on the Hill, ik heb niet eens zin om hier echt woorden aan te verspillen. Troep, slecht, niet interessant. Met stip de slechtste film die ik tijdens deze challenge gezien heb. 1*
Shaky
-
- 3736 berichten
- 13059 stemmen
46. Basement (2010) - FTV
https://image.tmdb.org/t/p/w780/cW5xIgIHtvS6i17X4C6WoSE78Bq.jpg
Onbegrijpelijk dat Dyer, Wareing en Beecham zich hiervoor hebben laten strikken. De reviews waren vernietigend en helaas is dat ook niet meer dan terecht. De film dobbert maar wat voort met foeilelijke beelden en camerahoeken en daarbovenop gebeurt er ook helemaal niks. De twist op het einde slaat nergens op. 1,5*
U96
-
- 731 berichten
- 762 stemmen
Uiteraard blij met een goede waardering voor Company of the Wolves 
En Pieces ik kan me enkel herinneren dat ie erg vermakelijk was, eigenlijk toch zo eentje die ik nog wil hebben. Misschien toch maar eens gaan shoppen bij Arrow als er kortingen zijn.
wat The Company of Wolves betreft was ik inderdaad aangenaam verrast het word verteld als een sprookje met een flinke dosis griezel, de special effect zijn misschien wat gedateerd maar dat is typisch voor de jaren 80 horrorfilms maar vind dat belange niet erg , nee echt een film die je geen moment verveelt
pieces is inderdaad van begin tot einde een hilarische boel heb op sommige moment plat gelegen van het lachen, de kills zijn wel goeden beeld gebracht echt zo een ouderwetse popcorn horrorfilm
IH88
-
- 9734 berichten
- 3186 stemmen
ZZ TOP
-
- 507 berichten
- 2193 stemmen
7. Fright Night (1985) - FTV
https://static.independent.co.uk/s3fs-public/thumbnails/image/2016/12/14/18/fright-night-1.jpg?w968
Heerlijke jaren 80 film. Acteerprestaties zijn natuurlijk best krakkemikkig, maar het verhaal is erg geinig en vermakelijk. De gore is goed, vooral de laatste 30 minuten gaat het even los. Zeker één van mijn favoriete jaren 80 horror.
4.0*
8. Child's Play (2019) - FTV
https://i0.wp.com/bloody-disgusting.com/wp-content/uploads/2019/05/chucky-doll.png?w=1124&ssl=1
Niet echt bijzonder. De nadruk ligt vooral op de luchtige en komische aanpak met een mix van bloederige kills. Het wordt daardoor nergens echt eng of creepy.
Heb het origineel nog nooit gezien, maar ben wel van plan om deze tijdens de horror challenge nog mee te pakken.
2.5*
IH88
-
- 9734 berichten
- 3186 stemmen
U96
-
- 731 berichten
- 762 stemmen
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
33. Il Profumo della Signora in Nero (1974) - FTV
http://shebloggedbynight.com/wp-content/uploads/2016/05/The-Perfume-of-the-Lady-in-Black-poster.jpg
Ok heb je 100 minuten nodig met een allegaartje van elementen die overduidelijk zijn geleend van andere films om tot zo een idiote conclusie te komen? Waarom al die moeite om het duistere verleden van de protagoniste te onthullen via nachtmerrie scènes die er uiteindelijk toch niet toe doen? De film lijkt ook de gehele speelduur nergens heen te gaan, nog traag en braaf bovendien. Visueel wel mooi maar de naam niet waardig om giallo of zelfs horror te worden genoemd.
Shaky
-
- 3736 berichten
- 13059 stemmen
47. Hayride 2 (2015) - FTV
https://bloodydigest.files.wordpress.com/2015/03/hayride-2.png
Deel II is net iets minder slecht dan deel I, maar er is te weinig verbetering om een hoger cijfer te kunnen toekennen. 2*
Woland
-
- 4802 berichten
- 3820 stemmen
13. The Golem (2018) - FTV
https://www.moviemeter.nl/images/cover/1121000/1121793.jpg?cb=1561525526
Qua sfeer heeft The Golem het inderdaad wel redelijk voor mekaar, en ook de setting in een Joodse gemeenschap in een vijandige Oost-Europese omgeving heeft wel wat. Maar uiteindelijk vond ik het toch niet heel erg boeiend, met een wat flauwe uitwerking van het verhaal en een Golem die ik niet echt uit de verf vond komen en weinig naar voren komt. Verder een solide filmpje waar de ontknoping toch nog wel leuk wordt, maar het blijft een hele krappe voldoende voor mij. 3.0*
Noodless
-
- 10047 berichten
- 6182 stemmen
32 Killer Unicorn (2018) FTV
Meteen de film die solliciteert voor de slechtste film van het jaar. Vreselijk !
Al heel wat voorbij zien komen....maar travestieten en eenhoorns....

Noodless
-
- 10047 berichten
- 6182 stemmen
33 I Am Mother (2019) FTV
https://posterspy.com/wp-content/uploads/2019/06/IamMother2-1500x2250.jpg
Degelijke SF-film waarbij het verhaal vanaf het begin min of meer een duidelijk verloop schetst die mij niet echt wist te verrassen. Alleen de vreemde vrouw en de wereld buiten was een mysterie. Daar krijg je naar het einde toe ook duidelijk de antwoorden op. Dus vaag vond ik de film allerminst. Het acteerwerk van Clara Rugaard is best goed en de robotstem van Rose Byrne was heel aangenaam. Echt spannend wordt het helaas niet. Het hele verhaal kabbelt wat voort, toch blijft het verhaal voldoende interessant om te volgen en heb je na de film het gevoel dat de film wel goed in elkaar zit gezien het slot. 6/10
Collins
-
- 7308 berichten
- 4320 stemmen
Mil Gritos Tiene la Noche is zeker een hele goede film, maar ik ben niet zo'n verzamelaar.
Komaan! De blu-ray kost slechts £19.99 (= €22,39)
Eh, da's inderdaad wat prijzig 
Collins
-
- 7308 berichten
- 4320 stemmen
8. Wrinkles the Clown (2019) - FTV
https://www.slantmagazine.com/wp-content/uploads/2019/10/wrinklestheclown.jpg
Vervelende docu over Wrinkles the Clown. Groot geworden middels de Sociale Media en natuurlijk een hype in de VS. De clown die door ouders wordt gebeld om hun onopgevoede kroost bang te maken in de hoop dat de kindertjes daarna wèl hun gezag respecteren. Een zielige vertoning.
Ik had gehoopt op een interessant inkijkje in het fenomeen Wrinkles of in het fenomeen Clown. In plaats daarvan veel sensationeel gehijg in deze schreeuwerige nietszeggende documentaire, waarin vooral bange en verwende kindertjes en hun onstabiele ouders aan het woord komen. Uiteindelijk blijkt die Wrinkles ook nog eens een over het paard getilde nitwit te zijn. De horrortag van imdb slaat nergens op.
joolstein
-
- 10841 berichten
- 8942 stemmen
Proficiat met het halen van nummer 31!!!
https://i1.wp.com/nerdgeekfeelings.com/wp-content/uploads/2015/10/Slimer.gif?fit=584%2C584
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.