Corporate Animals (2019)

Horror / Komedie

geregisseerd door Patrick Brice
met Demi Moore, Ed Helms en Jessica Williams

Lucy is de baatzuchtige CEO van het bedrijf Incredible Edibles die Amerika van eetbaar bestek voorziet. Ze nodigt haar werknemers en assistenten uit op een teambuilding in de grotten van New Mexico. Het uitje verandert in een regelrechte nachtmerrie wanneer onheil in de lucht hangt. De aanwezigen zitten ondergronds opgesloten en moeten het hoofd koel houden om te kunnen overleven.

Best lollig.

Zag achteraf pas dat dit een film van Patrick Brice was. Zijn horror werk vind ik meestal niet om aan te zien, het is dan ook best verrassend dat hij het er als komisch regisseur een stuk beter vanaf brengt. Er zit nog wel een zweempje horror in, maar dat staat steeds in functie van de humor.

Denk Alive, maar dan als zwarte comedy. En in een grot, in plaats van in de bergen, al maakt dat uiteindelijk niet zo enorm veel verschil (behalve dan een half uur film omdat dit groepje niet de luxe heeft in een levengrote diepvries vast te zitten). Een erg leuke setup voor een aardige dosis zwarte humor.

Wie kijkt voor Helms weet best vooraf dat hij er maar een kwartiertje inzit. Daarna is hij nog wel functioneel, maar zie je hem niet echt meer in beeld. Verder wat weirde/grappige momenten, ook hier en daar wat geslaagd bits woke. Geinge rol voor Moore ook nog, enige jammere is dat de rest van de cast wat bleekjes is.

Een meesterwerk is het zeker niet, daarvoor maakt het zeker niet genoeg indruk, maar uitstekend vermaak is het gelukkig wel. Leuk filmpje, Brice mag meer van dit soort comedies maken.

avatar van jeroentjuhhhhh
Een betere Brice. Zijn ''horror'' titels waren al geen zuiver genrewerk (Creep moest het volgens velen ook van z'n zwart-komische kant hebben, al ben ik de laatste die het geslaagd zal noemen...), dus dit is niet echt een opvallende stap. Iets duidelijker op komedie inspelend, met enkele expliciete horror momentjes om de droge, zwarte humor nog wat extra aan te dikken. Pakt een paar keer extra weird uit met bijvoorbeeld die zingende wond of de trip, en blijft verder een gortdroge bedoeling. Ed Helms doet inderdaad niet heel lang mee en dat is een lichte tegenvaller. Zeker omdat hij in dit soort ongemakkelijk escalerende situaties toch wel extreem goed tot z'n recht komt met zijn stijl van komedie.

avatar van Corcicus
Geen al te beste horrorkomedie dit aangezien er van horror hoegenaamd geen sprake is en als komedie kwam er ook niet veel in huis. De personages zijn gelukkig niet al te vervelend al is het doodjammer dat we Helms niet wat langer aan het werk zien.

avatar van schumacher
Wat een flauwe film.

Horrorkomedie, met te weinig gore en nog minder leuke grappen om ook maar enige indruk te maken. Aantal mensen raakt bekneld in een grot en gaat om te overleven over tot kannibalisme(inclusief het eten van levende vissen....lachen). Regisseur Brice heeft ook nog eens een excentriek gevoel voor humor, waardoor die enkele wel goede grappen niet meteen herkend zullen worden door het publiek.
Voor mij twee bekende namen in de cast waarvan Helms maar een verrassend korte bijdrage mag leveren en de immer fanatieke Moore een te serieuze actrice is om goed over te komen in een niet zo serieus te nemen film. Werkt niet.

avatar van shugenja
Dit is geen meesterwerk maar ik vind hem een stuk leuker dan de cijfers doen vermoeden. Op IMDB krijgt deze film een 4.4! Terwijl ik mij prima vermaakt heb en af en toe moest lachen. De grappen zijn wel een beetje flauw maar blijven over het algemeen nog best te pruimen en worden met genoeg gebeurtenissen en grappige situaties afgewisseld. De film duurt gelukkig 80 minuten en precies toen alle brandstof voor het verhaal was opgebrand kwam de redding. Dus ik zou zeggen niks bijzonders maar het is zeker een leuke film en word nergens langdradig of vervelend. Demi Moore heeft een prima rol, de rest van de cast vond ik wat vlak maar alles bij elkaar is het gewoon een degelijke 2.5 sterrenfilm naar mijn mening.

avatar van TheDiningDead
shugenja schreef:
Dit is geen meesterwerk maar ik vind hem een stuk leuker dan de cijfers doen vermoeden. Op IMDB krijgt deze film een 4.4! Terwijl ik mij prima vermaakt heb en af en toe moest lachen. [...] alles bij elkaar is het gewoon een degelijke 3 sterrenfilm naar mijn mening.

Een degelijke 3-sterrenfilm. Mijn waardering: 2,5 ster.

avatar van shugenja
haha ja ik heb hem toch maar even wat naar beneden bijgesteld maar ook mijn post veranderd hoor. Jij was gewoon net ff te snel met je reactie.