• 15.837 nieuwsartikelen
  • 178.522 films
  • 12.249 series
  • 34.035 seizoenen
  • 647.800 acteurs
  • 199.141 gebruikers
  • 9.380.080 stemmen

Horrorfilm Challenge

zoeken in:

Shaky

• 3736 berichten
  • 13059 stemmen

48. Seedpeople (1992) - FTV

https://m.media-amazon.com/images/M/MV5BMjI2NWIxNTEtZjhhZS00ZjMxLWJmNTQtMGQwYmIxYjNmYWQ4XkEyXkFqcGdeQXVyNzMzMjU5NDY@._V1_.jpg

Leuke nonsense die zo uit de 80s had kunnen komen. Ook bij deze film is Charles Band weer betrokken (zowel als schrijver als met Full Moon) en dat zie je terug in de film. Fout, cheap, cheesy; ik heb me er weer prima mee kunnen amuseren. 3*

Shaky

• 3736 berichten
  • 13059 stemmen

Hollywood007

• 3342 berichten
  • 3849 stemmen

12. The House That Jack Built (2018)

146 min

FTV

Tja, wat zeg je over deze film. Fascinerend op zen minst.

wibro

• 11590 berichten
  • 4098 stemmen

12. En las Afueras de la Ciudad (2012) FTV
4,0*
https://m.media-amazon.com/images/M/MV5BYWRmN2FiNzMtOTk5YS00ZTYyLTk1MzEtODIwODViM2JmYzY2XkEyXkFqcGdeQXVyOTUyMzk2NA@@._V1_.jpg

Nou, dat hakte er even flink in. Meedogenlozer kan het haast niet. Maar....ik was gewaarschuwd. Niettemin heb ik toch zeer gefascineerd zitten kijken naar dit wrede Chileense horrorfilmpje. Tja, ik houd er van als het "zwakke" geslacht zich uitleeft op dit soort drugscriminelen. Sommige scènes waren wel erg schokkend, zoals die scène waarin een van de dames zich te goed deed aan het vlees van een van de backpackers. En dan hebben we het nog niet gehad over die creep. Ja, die kon er ook wat van.
Tja, wat moet ik hier nog meer over zeggen? Dat ik dit soort films toch wel anders beleef dan een doorsnee slasher. De regisseur probeerde alles zo realistisch mogelijk weer te geven alsof dit ook echt is gebeurd. Of dat ook inderdaad waar is, daar durf ik niks over te zeggen maar ik kan me best voorstellen dat dit soort wrede scènes zich best wel zullen afspelen in het door drugsoorlogen geteisterde Mexico.

Shaky

• 3736 berichten
  • 13059 stemmen

50. In the Tall Grass (2019) - FTV

https://cdn1us.denofgeek.com/sites/denofgeekus/files/styles/main_wide/public/2019/09/in-the-tall-grass-poster-teaser-netflix.jpg?itok=fCHMunFp

Nummertje 50 van deze challenge!

Beetje slappe hap. Veel te duistere scènes, veel geschreeuw en geren door het gras. Verder weinig echt interessants. Het verhaal steekt in de basis wel aardig in elkaar (King hé), maar toch niet echt heel boeiend. Magere 6. 3*

joolstein

• 10841 berichten
  • 8942 stemmen

36. In the Tall Grass (2019) - FTV

https://i.pinimg.com/originals/26/12/a0/2612a027753a118d32a54eea6a5830a6.jpg

Gras, hoe vorm je iets gewoons als hoge grasvelden tot iets verontrustends en engs? Regisseur Vincenzo Natali slaagt erin om zeker in de eerste act succesvolle spanning te tonen. Misschien niet zozeer eng maar dan wel zeker creepy. Echter regisseur Natali heeft het niet makkelijk met deze verfilming van de gelijknamige novelle geschreven door Stephen King en zijn zoon Joe Hill. Want naast gras is er de nachtmerrieachtige angst voor ... een grote rots?! En dan blijkt het veld ook nog een soort tijdparadox te zijn?

Het is dan ook een zware taak om een ​​onlogisch scenario logisch te laten begrijpen.De sfeer die het gras als een levend kwaadaardig wezen in beeld brengt is unheimisch en onheilspellend, en het geluid dat het gras maakt geeft het een occulte sfeer.Dit werkt goed maar uiteindelijk maar tijdelijk. Een bijkomstig nadeel is dat het script net iets te mager is. Dit uit zich vooral in de bijna anonieme personages die dan ook te wensen overlaten. Nu is het acteerwerk ook niets bijzonders maar het is nog goed genoeg. Regisseur Vincenzo Natali probeert één en ander op te vangen door mooie sfeervolle shots en surrealistische grafische beelden te tonen. Helaas weten die beelden maar gedeeltelijk te overtuigen.

Het E-boek heb ik niet gelezen hierdoor ben ik niet bekend met het originele verhaal. Zodoende kan ik ook niet goed oordelen in hoeverre dit een puur horrorverhaal was! Maar in de film zijn het meer elementen van horror dan dat het een echte volbloed horror was. Ook is de film te opzichten van het boek best lang. Dat neemt niet weg dat de film er mooi uit ziet. Al met al is dit ook visueel mooier dan vele andere streaming-originelen van de laatste tijd, en moet het ook niet gemakkelijk zijn geweest om een steen en gras, best onheilspellend in beeld te brengen! De regisseur verdiend dus alle lof om hiervan een erg prettige film te maken!

wibro

• 11590 berichten
  • 4098 stemmen

13. The Seasoning House (2012) FTV
3,0*
https://m.media-amazon.com/images/M/MV5BYjc3MjY5OGUtYmRlNS00ZGExLTgyZjktZjUyNzFiYjU0MDAzXkEyXkFqcGdeQXVyNDE5MTU2MDE@._V1_.jpg

Naargeestige film die het voor mij absoluut niet moet hebben van het visuele want deze film oogde voor mij oerlelijk. Daar komt ook nog bij dat als deze film een beeld moest geven voor de verschrikkingen van de oorlogen (1992-1995) in het voormalig Joegoslavië je er natuurlijk wel voor moet zorgen dat je met een geloofwaardig verhaal komt. De realiteit was destijds toch wel even anders dacht ik. Maar ja, het is maar film moet de regisseur gedacht hebben. Kan wel zijn maar het lijkt me dat de Serviërs toch niet zo blij geweest zullen zijn met deze film waarin zij uitgebeeld werden als bloeddorstige barbaren die hele dorpen platbranden en uitmoorden en die alleen jonge meisjes spaarden om die te laten werken in een bordeel. Zo zie ik het althans.
Meest heftige scène vond ik trouwens die van in het begin; Viktor die om een voorbeeld te stellen aan de tot prostituee gedwongen meisjes een van de meisjes de keel doorsneed. Het einde - hoe ongeloofwaardig dat ook mocht zijn - vond ik trouwens best mooi. En Rosie Day in de rol van Angel deed het zonder meer goed.

Shaky

• 3736 berichten
  • 13059 stemmen

51. Witchouse (1999) - FTV

http://4.bp.blogspot.com/--Rnh33SVweE/TkmN7kUeK5I/AAAAAAAABNA/01D5uuDJ6-k/s1600/Witchouse_5.jpg

David DeCoteau staat erom bekend dat hij enkel rotzooi produceert en ook Witchouse is geen uitzondering. Een film van 72 minuten en het dan nog klaarkrijgen om de eerste veertig minuten weg te gooien aan een vaag en overbodig 'achtergrondverhaal'... laat dit soort amateuristische praktijken maar aan DeCoteau over. Er gebeurt vrijwel niets, op het einde iets met een heks: afgelopen. Erg genoeg; dit is één van de minder slechte films die ik van hem gezien heb. 2*

Kondoro

• 11526 berichten
  • 2867 stemmen

08 - Hannibal - FTV

Ik heb zelf ‘The Silence of the Lambs’ nog nooit gezien, misschien was dat wel stom om daarom aan deze film te beginnen omdat we ook nog eens terug gehaald worden naar het verleden. Gelukkig weet Scott dit probleem deels te verhelpen door er af en toe wat flashbacks in te gooien, dit heeft mij geholpen om het verhaal zo goed mogelijk te volgen. Toch ging ik iets teveel op de intuitie af dat dit een horror film zou zijn, hier blijkt niet veel van waar te zijn helaas maar een sterke thriller met een goed verhaal was het zeker.

Volledige mening.

https://diaboliquemagazine.com/wp-content/uploads/2019/07/hannibal-2001-still.jpg

wendyvortex

• 5196 berichten
  • 7274 stemmen

8. Muñecos Infernales (The Curse of the Doll People) (1961) -FTV

https://alchetron.com/cdn/the-curse-of-the-doll-people-4854a606-1787-4166-a543-020e0098482-resize-750.jpg

Vrij aardige Mexicaanse chiller over een Voodoo-priester en zijn leger van killer-dolls (die nogal doen denken aan The Thunderbirds).

3*

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

Shaky na al die miskleunen, misschien toch eens die films die ik je heb gestuurd een kans geven. Die vallen je misschien beter mee

wendyvortex haar laatste film bijvoorbeeld

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

joolstein schreef:

alexspyforever

Proficiat met het halen van nummer 31!!!

(afbeelding)

Bedankt vandaag evenwel zo hard zitten doorwerken dat ik nu totaal murf ben en geen energie heb om nog een film te kijken.

Shaky

• 3736 berichten
  • 13059 stemmen

alexspyforever schreef:

na al die miskleunen, misschien toch eens die films die ik je heb gestuurd een kans geven. Die vallen je misschien beter mee

Zeker, alles krijgt een kans. Ook die miskleunen van de afgelopen dagen; vaak kom je dan alsnog iets leuks tussen. Maar inderdaad, er zaten me wat miskleunen tussen de laatste paar dagen

Shaky

• 3736 berichten
  • 13059 stemmen

52. Puppet Master II (1991) - FTV

https://thatwasabitmental.files.wordpress.com/2014/05/puppet-master-2-pic-3.jpg

Charles Band en David DeCoteau slaan de handen ineen bij het schrijven en produceren van dit tweede deel in de reeks die inmiddels 13 delen kent.

Het ziet er allemaal wat beter uit dan in deel 1, al blijft de feel lekker cheesy. De film kabbelt me af en toe wat te veel doelloos voort, maar wanneer de poppen los mogen gaan is het echt genieten.

Ik geef deel II 3,5* en verhoog mijn stem bij deel I ook naar 3,5*; wat een heerlijke foute horror-reeks is dit.

Woland

• 4802 berichten
  • 3820 stemmen

14. Premutos - Der Gefallene Engel (1997) - FTV

https://www.moviemeter.nl/images/cover/25000/25016.jpg?cb=1500534875

Viel me toch een beetje tegen. Zoals ook bij de andere Ittenbachs die ik gezien heb, is de gore goed voor mekaar, en ondanks het beperkte budget weet hij toch een behoorlijk hoeveelheid toffe effecten in elkaar te klussen, zodat het bloed en de ledematen in het rondvliegen. Daarbuiten is er toch wel een hoop mis met Premutos. Het plot is misschien niet zo belangrijk voor een film als dit, maar Ittenbach zet wel ambitieus in met een verhaal over een gevallen engel die we in allerlei tijdsperiodes (en in het heden) aan het werk zien. Het geeft best wel wat variatie, maar het springt ook van de hak op de tak en heel veel lijn valt er niet in te ontdekken. Niet door mij in ieder geval.

Maar wat me nog veel meer irriteerde was de slechte humor die vaak naar boven kwam, met allerlei flauwe en ongrappige karakters en situaties tussen de bloedbaden in. En dat stoorde best wel, zeker bij een film die bijna twee uur lang is. De dub is trouwens ook niet best, het loopt voor geen meter synchroon met het beeld, in ieder geval in mijn versie. Maar ondanks al dit soort gedoe, maken de puike gore en de zeeën aan bloed nog een hoop goed. Al blijft het steken op een lichte onvoldoende. 2.5*

Noodless

• 10047 berichten
  • 6182 stemmen

34 Humongous (1982) FTV
https://horrornews.net/wp-content/uploads/2012/07/Humongous-1982-movie-2.jpg

Best aardig simpel horrorfilmpje die goed opent met een verkrachtingsscène en een moord als gevolg. De toon is dan al gezet denk je, maar eigenlijk is de film toch wel wat aan de brave kant. Een paar degelijke kills komen nog wel voorbij, maar veel scènes zijn te donker gefilmd. Het monster stelt niet zoveel voor, maar het gegeven rond hem is wel leuk bedacht. De sfeer is duister en het is niet allemaal zo voorspelbaar als het lijkt. Bepaalde personages wat je niet zou verwachten, leggen toch wel heel vlug het loodje. De cast doet het ook best aardig. Conclusie : eenvoudig, maar vermakelijk. 6/10

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

34. Lady in a Cage (1964) - FTV

https://i.pinimg.com/originals/bb/d9/ea/bbd9ea1302075641bc4466233a826367.png

Jammer inderdaad dat Woland deze film niet deze als officiële tip naar voren had geschoven, maar hij was toch op mijn kijklijst beland. De film is sterk voor de tijd. Ik voelde de frustratie van Olivia de Havilland (zij acteert zoals gewoonlijk geweldig). Ze roept om hulp, laat het alarm afgaan maar de mensen horen het niet of negeren het gewoon. Een actueel onderwerp. Onlangs is er in België nog een man gestorven die dronken was en bezweken op een bankje. Verschillende mensen passeerden, maar boden geen hulp en belden ook niet de hulpdiensten. De man is tenslotte overleden maar had misschien gered kunnen worden als er 1 iemand hulp had geboden. Laat een ander het maar doen, denken veel mensen.

Wie reageert uiteindelijk wel op het hulpgeroep van mevrouw Hilyard? Een zwerver, kleine criminelen en nog ander rapalje dat op een makkelijke manier aan kostbaarheden willen komen. Vooral James Caan speelt een overtuigende smeerlap. Medelijden met mevrouw Hilyard zeker al was er natuurlijk ook het gegeven van haar verstikkende moederliefde. Deze film gaat best diep en is ook nog redelijk spannend.

Mac Hammer Fan verwoordt het ook prima. Zou eigenlijk een klassieker moeten zijn zoals Psycho.

Samen met Demon Seed de beste van de FTV's tot dusver.

joolstein

• 10841 berichten
  • 8942 stemmen

37. Whoever Slew Auntie Roo? (1971) - FTV

https://elblogdejat.files.wordpress.com/2011/11/4ticn7c.jpg

Deze film valt onder Grande Dame Guignol (Psycho-biddy), een subgenre dat domineerde in de late jaren '60 en '70 en waarin prominente actrices van middelbare leeftijd in sinistere situaties geraken. Regisseur Curtis Harrington werkte hier dan ook samen met Shelley Winters. Geen van de films in het 'Grand Dame'-genre is noodzakelijkerwijs angstaanjagend. Deze gaat, in tegenstelling tot echte angsten, meer over verlies en obsessie. De film bevat veel verwijzingen naar het verhaal van Hans en Grietje,(Mevrouw Forrest (Winters) woont in 'het peperkoekhuis') dat op zijn beurt weer de basis vormt voor de waan van Christopher. Vreemde is dat de film en de titel een beetje impliceren dat tante Roo hier de slechterik is maar of dat aan het einde van de film echt zo is, is helemaal geen vaststaand feit! De film is best een fijne kerst-horror om zo rond de feestdagen te kijken met het hele gezin.

joolstein

• 10841 berichten
  • 8942 stemmen

38. Devil Dog: The Hound of Hell (1978) - FTV

https://www.vpro.nl/.imaging/stk/vpronl/textimage-above/dam/cinema/12/49/53/image_12495322.jpeg/jcr:content/image_12495322.jpeg

Goedkope TV-film die oorspronkelijk werd uitgezonden op de Halloween-avond van 1978 en die een poging waagt om onze viervoeters te demoniseren. Tja...en uiteraard doe je dat door een cultus van Satan-aanbidders de duivel/demon op te roepen in een Duitse herder. Waarna je zijn satanische puppy's uitdeel via de groenteverkoper aan het prototype Amerikaanse familie. Zodat die pup het leven van de brave huisvader kan frustreren door zijn familie te hersenspoelen, de buren en vrienden te vermoorden en zijn vrouw in slet veranderd. Wat een angst levert dat op! Dit is een uitermate serieuze film dus wel met een recht gezicht blijven kijken! Alsof dat nog niets is, heeft elk stadje uiteraard ook zijn eigen lokale demonoloog die raad weet. Daarom reis je even naar Ecuador, breng je een bezoek aan een sjamaan en komt alles goed! Toch was deze gekke film nog lang zo slecht niet, het was zelfs nog wel entertainend maar dan meer als komedie dan als horror.

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

Woland schreef:

13. The Golem (2018) - FTV

(afbeelding)

Qua sfeer heeft The Golem het inderdaad wel redelijk voor mekaar, en ook de setting in een Joodse gemeenschap in een vijandige Oost-Europese omgeving heeft wel wat. Maar uiteindelijk vond ik het toch niet heel erg boeiend, met een wat flauwe uitwerking van het verhaal en een Golem die ik niet echt uit de verf vond komen en weinig naar voren komt. Verder een solide filmpje waar de ontknoping toch nog wel leuk wordt, maar het blijft een hele krappe voldoende voor mij. 3.0*

Ondertussen is je waardering al gezakt naar 2,5* zie ik

Nu, ik ben enkel vertrouwd met de Duitse film uit 1920 en van die vond ik al dat er meer mee kon worden gedaan. Dit klinkt op zich wel iets interessanter.

wibro

• 11590 berichten
  • 4098 stemmen

14. Brainscan (1994) FTV
1,0*
https://m.media-amazon.com/images/M/MV5BYTYwOThkOGItN2FmMS00OWNmLWJiY2MtNWU3NjU0YWU5MGQ1XkEyXkFqcGdeQXVyMDEwMjgxNg@@._V1_.jpg

Neen, hier kan ik dus helemaal niks mee. Het ontbreekt hier totaal aan die sfeer die zo kenmerkend is voor een horrorfilm. Dit is eigenlijk ook geen horrorfilm maar meer een tiener filmpje met een totaal ongeloofwaardig verhaal. Zo'n broekie die een paar van die gruwelijke moorden pleegt. Kom nou zeg. Dat geloof je toch zelf niet. Dat alles mag dan wel een droom zijn maar dan nog. Ik ergerde mij trouwens groen en geel aan dat broekie. De Brainscan player had eigenlijk gespeeld moeten worden door het buurmeisje. Dan had het voor mij in ieder geval nog iets leuks geworden. Maar ja, ik houd nu eenmaal van bad girls. Kimberly, het buurmeisje dus en Woef - je weet wel die trouwe viervoeter met die afgezaagde voet in zijn bek - zijn de enigen die van mij een voldoende krijgen. Voor de rest maar gauw vergeten dit flauwe filmpje dat ik met veel moeite heb afgekeken.

Shaky

• 3736 berichten
  • 13059 stemmen

53. Night Tide (1961) - FTV

https://screen-slate-rails.herokuapp.com/system/images/W1siZiIsIjIwMTgvMDkvMDkvMTYvMzMvMDYvMTJiNzhiMGMtY2VkNC00ZTVmLTlmMGQtMjJhNWMyOWVmNGI2L25pZ2h0LXRpZGUuanBnIl1d/night-tide.jpg?sha=f9b0eb0abffeec57

Behoorlijke saaie film waarbij het dramagehalte vele malen hoger ligt dan het horrogehalte. Hopper moet hier de 'romantic lead' spelen en dat mag toch wel als miscast gezien worden. Zijn hele uitstraling en mimiek straalt alles behalve aanleg voor dit soort rollen uit; als psychopaat komt hij veel beter uit de verf. Er gebeurt verder eigenlijk niet veel in de film. Veel gepraat, veel semi-romantisch gedoe. Het ziet er allemaal wel prima uit en de acteerprestaties zijn voldoende. Hoger dan 2,5* kom ik echter echt niet.

Hollywood007

• 3342 berichten
  • 3849 stemmen

13. Lady in White (1988)

113 min

FTV

Amusant kiddy griezel filmpje. Iets om te kijken als je 10 jaar bent. Dan ga je hier zeker een goede herinnering aan overhouden. Hier en daar wat comedy met name de hilarische grootouders. Leuk tussendoortje dat nergens griezelig is voor volwassen publiek maar wat ik best wist te smaken.

joolstein

• 10841 berichten
  • 8942 stemmen

39. Are We Not Cats (2016) - FTV

https://planetdp.org//covers/big/5325492.jpg

De genreaanduiding geeft aan en de synopsis suggereert hier dat je een horrorfilm krijg te zien, maar wat ik zag kon ik op geen enkele wijze echt indelen als horror. Noem het een soort van hipster-roadmovie, waarbij hoofdpersoon Eli rondtrekt, mensen ontmoet en uiteindelijk met Anya, door overeenkomsten, een band krijg. Noem het een bizar liefdesverhaal omdat beide elkaar vinden in de psychische aandoening Trichotillomanie (een aandrang om haren uit te trekken) en Trichofagie (het dwangmatig eten van haar) Nu is die romance best goed gedaan hóór. Maar de horror-gerelateerde aspecten zijn gewoon te mager. Het kan misschien enigszins als verontrustend overkomen maar eng? Niet echt!

Oké een verkeerde genreaanduiding zet je op het verkeerde been maar was voor mij niet het grootste probleem Nee, dat was het plot zelf, of eigenlijk het ontbreken daarvan. Weirdo Eli ontmoet een griezelig meisje, en dat is vrijwel alles wat er gebeurt. De enige actie is de ontluikende romantiek. Ik bleef dus wachten tot de film in de versnelling ging, en dat gebeurde domweg nooit.

Shaky

• 3736 berichten
  • 13059 stemmen

54. Zoombies (2016) - FTV

https://geekireland.com/wp-content/uploads/2016/05/Zoombies-Zombie-Monkey-1.png

Voor een Asylum-film niet eens zo verkeerd, maar om dit echt als goede horrorfilm te bestempelen gaat wat ver.

De intro is puur jatwerk en de rest van de film.. uhm.. sja, eigenlijk ook. De sfeer is wel okay, het acteerwerk zeer matig en de gore te braaf. 2,5*

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

joolstein schreef:

39. Are We Not Cats (2016) - FTV

(afbeelding)

De genreaanduiding geeft aan en de synopsis suggereert hier dat je een horrorfilm krijg te zien, maar wat ik zag kon ik op geen enkele wijze echt indelen als horror. Noem het een soort van hipster-roadmovie, waarbij hoofdpersoon Eli rondtrekt, mensen ontmoet en uiteindelijk met Anya, door overeenkomsten, een band krijg. Noem het een bizar liefdesverhaal omdat beide elkaar vinden in de psychische aandoening Trichotillomanie (een aandrang om haren uit te trekken) en Trichofagie (het dwangmatig eten van haar) Nu is die romance best goed gedaan hóór. Maar de horror-gerelateerde aspecten zijn gewoon te mager. Het kan misschien enigszins als verontrustend overkomen maar eng? Niet echt!

Oké een verkeerde genreaanduiding zet je op het verkeerde been maar was voor mij niet het grootste probleem Nee, dat was het plot zelf, of eigenlijk het ontbreken daarvan. Weirdo Eli ontmoet een griezelig meisje, en dat is vrijwel alles wat er gebeurt. De enige actie is de ontluikende romantiek. Ik bleef dus wachten tot de film in de versnelling ging, en dat gebeurde domweg nooit.

De titel doet me denken aan wat de schepsels van Dr. Moreau altijd zegden: "Are we not men?"

ZZ TOP

• 507 berichten
  • 2193 stemmen

9. The Midnight Meat Train (2008) - FTV

https://www.moviemeter.nl/images/cover/42000/42008.jpg?cb=1364253259

De regisseur neemt iets teveel hooi op zijn vork. De film had duidelijk korter gekund en het verhaal is behoorlijk voorspelbaar.

De gore is prima, ook al komt het uit de computer. En er zitten wel een aantal leuke kills in.

Vinnie Jones speelt prima, maar Bradley Cooper valt toch een beetje uit de toon.

2.5*

10. Scare Campaign (2016) - FTV

https://www.moviemeter.nl/images/cover/203000/203154.jpg?cb=1470042358

Erg geslaagd. Nadat ik de enthousiaste recensie van Noodless had gelezen, heb ik deze film direct maar eens opgezet.

Lekker bloederig, leuke twists en het acteerwerk is zeker naar behoren.

Leuk vermakelijk filmpje die je een top avondje bezorgd.

3.5*

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.