Puppet Master II (1991)

2,36

Horror / Thriller

geregisseerd door David Allen
met Elizabeth Maclellan, Collin Bernsen en Steve Welles

Toulon is overgestapt van poppenspelen naar wetenschappelijk onderzoek, en gebruikt zijn levende poppen om hersenmassa van levende wezens te oogsten zodat hij zijn oude Egyptische formule, die de doden weer tot leven wekt, kan perfectioneren.

11 BERICHTEN 4 MENINGEN
avatar van Chainsaw
Chainsaw (moderator)
geplaatst: bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Voor mij de derde Puppet Master tot nu toe en eigenlijk ook de minste van de drie. En het is vrij lastig aan te geven waar het 'm precies zit. Het acteerwerk was zeker niet beroerd en ook de poppen en de animaties zagen er best leuk uit. En echt vervelen deed de film ook niet. Maar het is allemaal alles behalve hoogstaand en vooral in vergelijking met het derde deel valt toch op dat deze kwalitatief niet zo sterk is. Ook wel opvallend dat Toulon hier de schurk van de film is, in tegenstelling tot bijvoorbeeld deel 3.

Hoe dan ook, 2,5 sterren voor dit vervolg.

Deze film is geen amateurfilm, maar ook geen high-budget productie. Laten we het houden op een geslaagde B-Movie met enkele prachtige special effects!

Zo nu en dan is deze film slecht geacteerd, en ook de ontertiteling klopte niet altijd. Maar dat laatste dingt niet van de film af, aangezien dit de fout van 'Full Moon Pictures' is, die alle films zomaar en achteloos op dvd kwakken.

Om weer even terug te komen op de film zelf;
Geslaagde, amusante, afentoe bloederige maar soms ook erg brave horror / komedie.
Komedie? Jazeker. De film zit vol gifzwarte humor.

Deze film heeft me zeker vermaakt, en de andere delen ga ik uiteraard ook nog eens bewonderen.

avatar van SuperSideSwipe
Ik sluit me in deze helemaal bij soep aan. Een zeer goede omschrijving van deze film.

In dit deel zit inderdaad veel zwarte humor, stuk meer dan in deel 1. Maar vind hem verder ongeveer van hetzelfde niveau.

avatar van shelle-bel
De poppetjes vindt ik grappig, vooral met dat klein hoofd.
De film heeft een paar mooie efects!!!

Een 2.5

avatar van 606
Best amusant met aantal mooie scenes, acteren was vrij standaard en zwak.
Sommige moorden waren niet schrikbarend genoeg.

2,5 ster

avatar van erik1677
Ik ben begonnen met de Puppet master reeks te gaan kijken, en deze gisteren bekeken, en moet zeggen dat hij me aangenaam heeft verrast.
Lekker bloederig op sommige fronten, en toulon in deze aflevering is lekker macabre.
Zijn entree is geweldig in het hotel op de klif!
Tja, je moet natuurlijk wel een horrorfreak wezen om zulke films te kunnen waarderen.

avatar van Richard_Voorhees
Jammer genoeg vond ik het hier en daar een beetje te saai om er een voldoende voor te kunnen geven, maar toch heeft deze Puppet Master hier en daar zijn charme. De poppen zijn weer leuk, hier en daar wat aardige moorden en het acteerwerk is ook niet onaardig voor een film als deze. Helaas vond ik dat er hier en daar de vaart er een beetje uit kwam, door teveel (slechte) dialogen.

avatar van DragQueen
Dit vervolg is van hetzelfde kaliber als zijn voorganger. Het is allemaal niet zo hoogstaand, maar gelukkig neemt de film zichzelf niet te serieus. 2 Sterren.

avatar van RuudC
Beetje maf om deze film op een schijf te zetten met Demonic Toys. Ze gaan over hetzelfde thema, maar Puppet Master II heeft verder niets met Demonic Toys te maken. Jammer, maar niet onoverkomelijk. Puppet Master II is goed los te zien. In eerste instantie had ik nog goede hoop op een leuke film, omdat de poppen hier duidelijk gaver zijn en de sfeer in de opening nog vrij goed is, maar dat maakt men vakkundig ongedaan door een serie weinigzeggende of karikaturale karakters. In het laatste geval levert het nog een paar bizarre scenes op, maar bijzonder wordt het nergens. Toulon de poppenspeler is een ongelooflijk suffe badguy. Van hem hoef je echt niks te verwachten. De poppen bieden meer spektakel, maar vallen te vaak slapende mensen aan. Dat kereltje met zijn maffe helm en een kogelriem als tanden, ziet er cool uit. Ook de andere poppen mogen er wezen, maar Puppet Master II had een beter verhaal moeten hebben om als degelijke horrorfilm door het leven te kunnen gaan. Deze film had in elk geval meer potentie dan Demonic Toys.

avatar van dutchtuga
Dit vervolg is een stukje beter en dat is vooral te danken aan de betere cast. Verder is er weinig veranderd t.o.v. deel één, behalve de leuke toevoeging van Torch, één van de leukere 'puppets'.

avatar van jeroentjuhhhhh
Zal inderdaad vooral bijblijven dankzij de toevoeging van Torch. Verder is het plotje wel geinig, met Andre Toulon onder z'n alias Eric Chaney (één van de vele verwijzingen). Hij zou vanaf het derde deel vooral de good guy spelen, maar is hier een sublieme schurk. Zijn voorkomen lijkt me een ode aan Claude Rains in The Invisible Man (1933). Maar met de onthulling van wat er onder zijn verband en zonnebril zit, treffen we iets veel ergers aan. Einde is groots en ook hier overheerst het klassieke (30's) gevoel. Een klassieke villain!

Ondanks deze méér dan aardige poging, zal David Allen vooral bekend staan om z'n visual effects. Hij heeft niet de minste titels achter z'n naam staan, maar relevanter is zijn bijdrage aan o.a de eerste Puppet Master film. Uiteindelijk nam hij vijf Puppet Master delen voor zijn rekening, maar dat waren er ongetwijfeld meer geworden als hij niet veel te vroeg kwam te overlijden.