Puppet Master III: Toulon's Revenge (1991)

Alternatieve titels: Puppet Master 3: Toulon's Revenge | Puppet Master III

Horror / Oorlog

geregisseerd door David DeCoteau
met Guy Rolfe, Richard Lynch en Ian Abercrombie

Tijdens de Tweede Wereldoorlog ontdekken de nazi's het bestaan van een oude Egyptische formule waarmee de doden weer tot leven kunnen worden gewekt. De Duitse majoor Kraus komt via dokter Hess te weten dat de formule in het bezit is van de poppenspeler André Toulon en ze doorzoeken zijn huis, vermoorden zijn vrouw en stelen zijn poppen. Toulon zweert echter wraak en laat zijn poppen met de gemene nazi's afrekenen.

avatar van Chainsaw
Chainsaw (moderator)
Eén van de betere Puppet Master delen. Leuk verhaal, goed uitgewerkt en de poppen zijn ook erg gaaf. Vooral die six shooter met z'n sadistische lachje is geweldig. Het acteerwerk is niet optimaal en echt heftig is de film ook niet, maar het heeft allemaal zeer zeker z'n charme.

Ik heb paar puppet master filmpjes gezien, als ik mij goed kan herinneren is dit degelijk goed gemaakt, qua opnamen dan. Vergeleken met andere delen. Ik heb een paar van deze gezien, maar kan niet meer herrineren welke delen beter/slechter zijn. In iedergeval krijgt deze van mij ***

Derkje
Allemaal b films natuurlijk, met matige animaties, maar dit deel is wel leuk.

avatar van Rujar
Alles is matig in deze film.

supergoed film . heb em net gezien en vond hem egt boeiend

avatar van SuperSideSwipe
Zoals ik bij de omschrijving van deel 1 al heb vermeld ben ik om onverklaarbare wijze zeer grote fan van deze reeks.

Deel 3 is een stuk beter gemaakt dan de de voorgane 2 delen. Maar ik vind niet dat het hierdoor echt een betere film wordt. (wel het geval als je je stoort aan de stomme special effects van de vorige delen).

In deze film willen de poppen wat meer bewegen, wat de geloofwaardigheid wat meer ten goede komt.

De poppen blijven geweldig.

avatar van Chainsaw
Chainsaw (moderator)
DeCoteau, regisseur van het erg amusante Sorority Babes in the Slimeball Bowl-O-Rama, kwam in hetzelfde jaar als Puppet Master 2 met het derde deel uit de reeks. En hoewel de poppen, de theme van Richard Band en de sfeer gewoon in de serie passen, qua verhaal begint met Toulon's Revenge eigenlijk een hele andere filmreeks. In deze film wordt Andre Toulon voor het eerst gespeeld door Guy Rolfe, die ook in de vervolgfilms het gezicht van de poppenspeler mocht zijn en zo onlosmakelijk met de serie werd verbonden. En hoe amusant de eerste twee films ook waren, dit derde deel is zonder twijfel het beste.

Toegegeven, echt van hoogstaand niveau is het allemaal niet, dat mag duidelijk zijn. Neem alleen al het acteerwerk van die Peter, dat is al met al vrij rampzalig. Maar dat mag de pret absoluut niet drukken, daarvoor zorgen Rolfe, een heerlijk schmierende Lynch en bovenal de poppen voor teveel vermaak. Vooral de momenten dat de poppen met de Nazi's besluiten af te rekenen zijn goud waard. Deze figuren zijn dan ook duidelijk het hoogtepunt van de film; de beresterke Pinhead, de mysterieuze Blade of Six Shooter en zijn geweldig sadistische lachje, het is een kleurrijk team. Verder zien de animaties er toch verdraaid goed uit, zeker in vergelijking met CGI dat tegenwoordig in dergelijke producties wordt gebruikt. Al met al een prima gemaakte, lekker vlotte maar bovenal ontzettend vermakelijke film.

Van 3 naar 3,5 sterren.

Binnenkort de overige delen van de serie maar eens (her)zien.

avatar van 606
Vele malen sterker dan deel 2, deze was qua horror ontzettend goed.
Verhaal erom heen was op zich ook best leuk gedaan.
Acteren was ook beter dan deel 2 maar peter was niet zo goed.

3,5 ster

superhenkie
Geen goede film. Wel erg vermakelijk. Wellicht de beste in de puppet master reeks.
3.5 ster

avatar van Richard_Voorhees
Zojuist gekeken en ik moet zeggen dat ik dit deel de beste vond uit de reeks, tot nu toe dan, want ik ben nog maar bij deel 3. De moorden zijn bloederiger en wat geloofwaardiger dan die uit de voorgaande twee, de poppen stelen gewoonweg weer de show. Het acteerwerk vond ik in ieder geval beter dan het acteerwerk in deel 2 en de vaart zat er wat meer in, waardoor de film gewoon boeiender was om naar te kijken. Ik vond het leuk om in dit deel de herkomst van bepaalde poppen te zien. Een erg leuke film voor de liefhebbers van de reeks!

avatar van DragQueen
Ietsje beter dan het vorige deel, maar nog altijd niet erg overtuigend. Al is het geheel wel beter in beeld gebracht allemaal. De sfeer, en aanwezige spanning is aardig. 2 Sterren.

avatar van dutchtuga
Stuk slechter bij herziening. Geen moment krijg je het gevoel je echt in Nazi-Duitsland te bevinden, zo amateuristisch is de set-up. Gelukkig hebben we wel nog Toulon's poppen, met Six-Shooter als aangename aanwinst en cult-held Richard Lynch, al is zijn rol hier verre van één van zijn beste.

avatar van jeroentjuhhhhh
De weirdo in mij was opvallend blij dat óók DeCoteau een aantal deeltjes in deze reeks meepikt. En in dit geval absoluut niet de minste! Dit derde deel diept het verhaal achter Toulon wat meer uit ten tijden van Nazi-Duitsland en voegt opnieuw een geweldige pop toe aan het arsenaal. Valt verder weinig meer over te vertellen dan hetgeen bij de vorige twee delen van kracht was. Guy Rolfe keert zijn rol om en kruipt in de huid van een Toulon die alles voor z'n poppen over heeft. Dit luidde tevens het einde van z'n carrière in. Slechts een drietal Puppet Master films volgde, daarna was het op.

Ik vrees een beetje voor Curse of the Puppet Master (1998) , Retro Puppet Master (1999) en Puppet Master: Axis of Evil (2010) ... maar als DeCoteau én inmiddels (stiekem, een beetje..) Puppet Master fan moet het er een keer van komen

avatar van Mac Hammer Fan
De uitvinding van een poppenmaker om poppen tot leven te brengen trekt de aandacht van de Nazi’s gedurende de Tweede Wereldoorlog.
Pluspunt is Dat Guy Rolfe de rol van André Toulon overneemt in deze film. Hij stal ook de show in het meesterlijke “Dolls” van Stuart Gordon. Net zoals het tweede deel is ook dit derde vervolg op “The Puppet Master” beter dan het origineel. Hier zijn de poppen sympathiek want wanneer Toulon’s vrouw door het corrupt regime wordt vermoord worden ze door hem ingezet om af te rekenen met de slechteriken. Hierbij wordt de nodige creativiteit aan de dag gelegd. De speciale effecten ogen goed en ook de cast valt best mee. Wellicht het beste dat ik van de anders matige regisseur David DeCoteau heb gezien, hoewel het toch niet meer blijft dan een guilty pleasure.