- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Horrorfilm Challenge
Horrorfilm Challenge
Shaky
-
- 3736 berichten
- 13061 stemmen
42. Criminally Insane 2 (1987) - FTV
http://rarefilm.net/wp-content/uploads/2018/03/Criminally-Insane-2-1987-4.jpg
hoe moet ik hier iets zinnigs over zeggen? De film is gewoon een herhaling van zetten van deel I Criminally Insane (1975). Waar deel I voor de trash-liefhebber echt een prima film is, slaat dit tweede deel nergens op.
We volgen Ethel die met vraatzucht kampt. Zo zien we haar de eerste vier minuten van de film een puddinkje eten... that's it.. gewoon een puddinkje eten. Dan krijgen we een flashback naar deel I en ik bedoel letterlijk een flashback: allerlei fragmenten uit deel I. En zo gaat deze film verder: af en toe zien we Ethel eten, af en toe zien we haar slapen en verder krijgen we fragmenten uit deel I
. Het is te hilarisch en tevens te triest voor woorden.
De film deed me dan ook erg denken aan The Hills Have Eyes Part II (1985), waar ze dat vreselijke trucje ook al uithaalde.
Ik weet niet goed hoe ik hier een cijfer aan moet geven. Qua kwaliteit, verhaal, gore, acteurs, etc. zit ik op 0,5. Van de andere kant heb ik ook met open mond zitten kijken hoe iemand zo'n troep heeft durven afleveren.
Met deel I in mijn hoofd geef ik nog wel 1,5* hiervoor. Als je die niet gezien hebt en niks met trash hebt, dan kom je waarschijnlijk ergens beneden de 0 sterren uit.
wendyvortex
-
- 5196 berichten
- 7274 stemmen
4. The Monolith Monsters (1957) - FTV
Heel veel stenen monolieten die een heel stadje (en misschien zelfs de hele wereld) weten te vernietigen zijn we nog niet tegen gekomen. Deze stenen monsters from outer space die groeien en zich vermeerderen onder invloed van water mogen er nog steeds zijn! Het mag dan een B-film zijn, maar meer dan 60 jaar na dato nog steeds behoorlijk fijn filmpje! Yes! Nice!
4*
Woland
-
- 4802 berichten
- 3820 stemmen
Ah, ik zie dat deze op IMDb een horrortag heeft. Dan laat ik me dit puntje niet ontnemen 
7. Noriko no Shokutaku (2005) - FTV
https://m.media-amazon.com/images/M/MV5BNjlhYjk0MTUtNDc1NS00NWIwLWFhY2EtMDE0MDAyM2M2MjM3XkEyXkFqcGdeQXVyNTU5NjIwMjc@._V1_UY268_CR3,0,182,268_AL_.jpg
Het horrorgehalte is wel vrij laag in deze companion piece van Sono's Suicide Club. Het is voornamelijk een dramafilm, met wederom een best bizar verhaal dat gelinkt is aan Suicide Club. Hier zien we een ander soort manifestatie van dezelfde vreemde organisatie: een soort van cultus die in te huren is als familie voor eenzame Japanners. Noriko's Dinner Table is een donkere film waarin twee meisjes weglopen van huis en gehersenspoeld worden, en we zien vanuit verschillende oogpunten hoe het zover heeft kunnen komen en in wat voor bloedbad dat resulteert. Best interessant en Sono kan een fraai potje filmen, maar toch ook wat in herhaling vallend en wat mij betreft toch ruim te lang. 3.0*
Woland
-
- 4802 berichten
- 3820 stemmen
8. Luz (2018) - FTV
https://www.moviemeter.nl/images/cover/1118000/1118722.jpg?cb=1555249634
Deze film werd me aangeraden door John Milton, en ik ben verder blind deze film ingegaan. Een apart werkje is deze Luz wel. Een vrij experimentele take op bezetting door een demon, die het heeft voorzien op de Chileens-Duitse taxichauffeuse Luz die dezelfde demon ooit opgeroepen heeft. Het is behoorlijk arty, en om eerlijk te zijn kon ik niet alles wat er gebeurde plaatsen in het verhaal. Wel intrigeert het continu, en hoewel het low-budget is, is dat geen moment storend - het is ook niet een film die gaat voor de gore, maar die des te oppressiever overkomt qua sfeer. Lekker naar muziekje ook, en sterk acteerwerk. Het liefst had ik een wat samenhangender plot gehad, en visueel is er weinig bijzonders te melden, maar alsnog is dit een veelbelovend debuut van Tilman Singer.4.0*
John Milton
-
- 24233 berichten
- 13405 stemmen
Zie je wel Alexspy. #tipmaster.

P.s.: oh btw, do.not.watch.this....not.for.you.
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
26. The Keep (1983) - FTV
http://cdn-static.denofgeek.com/sites/denofgeek/files/2016/11/the_keep_pic_2.jpg
De 80s zij niet voor niets een van de populairste misschien wel de populairste periode op gebied van horrorfilms. jazeker er zijn wat pareltjes gemaakt al moet ik eerlijk gezegd bekennen dat ik de 70s toch een betere periode vond. Neen, de 80s heeft ook een hoop gedrochten afgeleverd zelfs met een behoorlijk budget. The Keep lijkt mij er zo eentje die budget stopte in acteerwerk en special effects, maar mede door behoorlijk wat knipwerk een vrij lege doos blijkt te zijn. Aan het verhaal kon ik niet echt een touw vastknopen, de karakters hun drijfveren zijn vaag, de speciale effecten doen denken aan Star Wars en laat ik nou een grondige hekel hebben aan die franchise. Ik hoop dat fans zoals baspls de volledige versie hebben gezien want ik zie niet in hoe je dit onevenwichtige samenraapsel van scènes met 4 of meer sterren kan belonen. Helaas is de zwaar verknipte versie ook al weinig actievol en traag waardoor je enkel nog een "The Fog" sfeertje overhoudt. Dat belooft niet veel goeds voor de volledige versie.
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
Ja ok dat het niet voor mij is dat snap ik wel, maar wat bedoel je dan met zie je wel?
John Milton
-
- 24233 berichten
- 13405 stemmen
Nooit mensen grapjes uit laten leggen.
Ik bedoelde: zie je wel dat JM tips ook goed kunnen bevallen (nadat je Vuelven niet kon smaken, die ik overigens nooit heel snel als tip aan jou gegeven zou hebben)?
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
Nooit mensen grapjes uit laten leggen.
Ik bedoelde: zie je wel dat JM tips ook goed kunnen bevallen (nadat je Vuelven niet kon smaken dat ik nooit als tip aan jou gegeven zou hebben)?
Ach was het een grap of een poging tot? Nu goed denk dat ik niet zo een goed gevoel voor humor heb als het van inteliigente kunstminnende mensen komt 
Ik wist zelfs niet eens dat het een tip van jou was of denk je dat ik dat van iedereen zorgvuldig bijhou. Ik heb nog een leven naast film kijken hoor 
Uiteraard is de kans groter dat Woland jouw tips beter zal gaan smaken dan kunstbarbaren zoals ik. Maar gelukkig ziet hij ook de 'schoonheid' in Cannibal Holocaust...
En ben je nu nog niet over mijn oordeel van Vuelven heen, 3* is nog zo slecht niet, ik heb toch voldoende uitgelegd wat er aan schorde. Het is zeker een van je betere tips.
Woland
-
- 4802 berichten
- 3820 stemmen
Ja, Cannibal Holocaust is een topfilm inderdaad 
M'n laatste twee registraties zal ik je ook zeker niet aanraden, alexspyforever. Eigenlijk, behalve misschien Evilspeak kan ik je al mijn registraties afraden
. Happy Death Day en Night of the Lepus waren bagger, Zivi i Mrtvi, Demon en Noriko's Dinner Table zijn nauwelijks horror en toch voornamelijk drama's, en Luz is arthouse horror. Ik zal van het weekend maar weer een volbloed horror erin knallen, daar heb ik toch wel weer zin in.
John Milton
-
- 24233 berichten
- 13405 stemmen
Het is zeker een van je betere tips.
“De risotto die je gister bereid hebt was bijna eetbaar, mam. Ik kon de antiperistaltische neigingen met geringe moeite onderdrukken en ook de diarree de volgende ochtend, was minimaal.”
Nog een poging tot 
MovieMind
-
- 6943 berichten
- 0 stemmen
#7 Little Deaths (2011) - FTV
https://www.moviemeter.nl/images/cover/73000/73338.jpg?cb=1508770252
Deze had ik al vanaf vorige challenge op de kijklijst, ook vanwege de toffe poster.
De drie verschillende korte verhaaltjes spraken me wel aan, beetje twilight zone van weleer.
Toch heeft deze film me niet gebracht wat ik gehoopt had, leuk om af te vinken meer niet.
John Milton
-
- 24233 berichten
- 13405 stemmen
Dat is wel een leuk brunetje, inderdaad.
Los van die puntige dingen.
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
Bedoel je die puntige dingen achteraan of vooraan, ja ook eens een poging tot humor van mij 
En Woland Nigh tof the Lepus heb ik in een ver verleden eens gezien, goedkope prul inderdaad 
Collins
-
- 7308 berichten
- 4320 stemmen
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
27. Final Exam (1981) - FTV
https://cdn1.aznude.com/deannarobbins/finalexam/Robbins-Final-n-01.jpg
Eigenlijk wel fijn dat ik me wel vaker kan aansluiten bij Collins zijn mening dat bespaart mij toch al een hoop typewerk. Niet dat ik vaak uitgebreide recensies schrijf
Dus ja eerste uur is vrij saai met wat ongein die mannelijke studenten uithalen met wat nerds en de dames die wat zeveren over oninteressante dingen zoals "knappe" jongens. Je kan het Porky achtige toestanden noemen maar dan zonder naakt en grappig is het ook niet. Er is welgeteld een erg korte naaktscène die later wordt gevolgd door een stijlvolle moord. Daarnaast is enkel de finale leuk en de kill op een van die irritante sportgasten. De rest is vrij saai met een mes en vooral weinig te zien. Beetje Halloween achtig waar de muziek eigenlijk enger is dan wat er eigenlijk wordt getoond, want (en dat geldt voor Halloween evenzeer) van de kills, spanning of charisma van de killer moet de film het niet hebben.
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
28. Zwart Water (2010) - FTV
https://loreofllys.files.wordpress.com/2017/07/zwart-water-2010-lisa-karen.jpg
Een film die me beter is meegevallen dan verwacht maar dat betekent niet dat ik hem geweldig vond. Zo is de sfeer prima en wordt er behoorlijk geacteerd. De regisseur maakte goed gebruik van de setting van het oude landhuis. Zoals vele voor mij zag ik ook dat er behoorlijk wat werd gejat uit Amerikaanse en wellicht Aziatische films in het spookhuis en psychologische horrorgenre. Zelf zou ik er ook nog The Bad Seed als inspiratiebron aan toevoegen zeker als je naar het einde kijkt ik bedoel dan het werkelijke einde van The Bad Seed niet het filmeinde uit 1956.
Van de twist ben ik er uiteindelijk niet uit of ie nu slim was of niet. Eerst wel maar uiteindelijk voegde dit te weinig toe. De motivatie en een behoorlijke psychologische onderbouw ontbreekt waardoor bepaalde handelingen ongeloofwaardig overkomen. Het graaft niet diep genoeg vooral dan wat het karakter van Hadewych Minis. De regisseur is meer bezig met sfeer en spanning te creëren en ziet het verhaal eerder als een bijkomstigheid. Uiteindelijk steekt het niet slecht in elkaar, maar uiteindelijk bleef ik met een onbevredigd gevoel achter. Ik miste een echte confrontatie waarbij de moeder door haar dochter keihard met haar verleden werd geconfronteerd..
wibro
-
- 11590 berichten
- 4098 stemmen
11. The Eyes of My Mother (2016) FTV
4,0*
https://m.media-amazon.com/images/M/MV5BYjQ1MGIyMTctNWQwNC00MTE5LWIyN2YtOTEyODgzZjQ1ODllXkEyXkFqcGdeQXVyNDczNDU5OTU@._V1_SX1777_CR0,0,1777,742_AL_.jpg
Ja, dit hakte er toch wel flink in. Maar...dit soort wrede horrorfilmpjes liggen me wel. Ik heb in ieder geval de hele tijd gefascineerd zitten kijken naar dit beklemmende horrorfilmpje waarvan ik het zwart/wit een uitstekende keuze vond. Het kwam de lugubere sfeer in ieder geval meer dan te goede. Ook het acteerwerk van de getraumatiseerde Francisca was meer dan uitstekend en ook op de soundtrack viel helemaal niets aan te merken. De dans van Francesca met de dode vader in de stoel vond ik sadisme ten top maar ook oh zo schitterend.
Waar ik deze film mee moet vergelijken weet ik niet zo direct. Ik moest in ieder geval denken aan de film Hagazussa (2017) die ook zo'n naargeestige sfeer had en die zich ook afspeelde op het platteland. Ook daarin speelde een jonge vrouw die op de rand balanceerde van totale waanzin een hoofdrol.
Een uitstekende horrorfilm dus dit debuut van Nicolas Pesce en dat werd ook wel tijd. Van de laatste 10 horrorfilms die ik gezien heb kwam er geen enkele boven de 3,5. Deze dus wel, dat moge iedereen duidelijk zijn.
Noodless
-
- 10047 berichten
- 6182 stemmen
27 Brain Damage (1988) FTV
https://cdn.cinematerial.com/p/500x/3vcnt0wa/brain-damage-british-movie-cover.jpg?v=1456307005
Flauwe horrorfilm die op gebied van effecten en de interactie tussen Brian/de parasiet soms nog wel leuk is, maar over het algemeen weinig te bieden heeft. De personages en het verhaal zijn niet interessant en spannend is het allerminst. Pure pulp ! 4/10
Noodless
-
- 10047 berichten
- 6182 stemmen
28 Trauma (2004) FTV
Donkere thriller met wat horrorelementen waarbij Colin Firth een zeer verward persoon speelt en Mena Suvari een geest of misschien iets anders speelt. De clue is wel te voorspellen, maar dat neemt niet weg dat de film best oké is. Goed acteerwerk van de cast. 7/10
Noodless
-
- 10047 berichten
- 6182 stemmen
29 Tales from the Darkside (1990) FTV
https://fastandfentress.files.wordpress.com/2017/10/tales-from-the-darkside.png?w=700
Een drieluik in de traditie van Creepshow waarbij vooral het laatste verhaal erg vermakelijk is.
De effecten zijn van prima kwaliteit. Deborah Harry ( Blondie ) speelt Betty, een heks die de jongen gevangen houdt om uiteindelijk als hoofdschotel aan te bieden. Om tijd te winnen vertelt de knaap de drie verhaaltjes. Verwijzing naar Hans en Grietje ligt er dik op. Vermakelijk. 6/10
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
27 Brain Damage (1988) FTV
(afbeelding)
Flauwe horrorfilm die op gebied van effecten en de interactie tussen Brian/de parasiet soms nog wel leuk is, maar over het algemeen weinig te bieden heeft. De personages en het verhaal zijn niet interessant en spannend is het allerminst. Pure pulp ! 4/10
Mee eens.
Kijk Frankenhooker, dat is pure fun! 
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
29. Feast (2005) - FTV
https://image.tmdb.org/t/p/w500_and_h282_face/xSaXHgpejFinDZ82RSWQmNeIgG9.jpg
Nou Grindhouse62 geef mij dan maar de goeie ouwe gore van een HG Lewis, daar zag je tenminste wat er gebeurde. Hier zie je door een hyperkinetische camera de helft van de tijd niet wat er gaande is. Dat wordt na een tijd meer irritant dan een walhalla. Grappige voorstelling van de karakters. Niet dat het veel bijdroeg gezien er een aantal al snel het loodje leggen en de meeste totaal niet interessant of sympathiek zijn. Af en toe wel een leuk grapje en wat goede gore maar eigenlijk lijkt het door de flitsende beelden meer op een Michael Bay film dan een horror.
wendyvortex
-
- 5196 berichten
- 7274 stemmen
5. Us (2019) - FTV
https://pmcvariety.files.wordpress.com/2019/03/us-movie.jpg?w=1000
Yes, overtreft Get Out zelfs wat mij betreft, ontzettend mooi gefilmd ook allemaal. Jordan Peele lijkt momenteel de nieuwe M. Night Shyamalan ... hopelijk gaat ie niet zo zwalken, want dan kunnen we hier de komende jaren nog veel plezier aan beleven.
5*
Kondoro
-
- 11526 berichten
- 2867 stemmen
05 - 47 Meters Down - FTV
Eigenlijk omdat het tweede deel gepromoot word en die er wel interessant uit zag heb ik deze haaienfilm maar eens gezien maar allemachtig wat was dit een eindeloos lange en vooral doodsaaie zit. De spanning was echt héél ver te zoeken, de haaiaanvallen waren niet indrukwekkend te noemen of zag je al van een kilometer ver aankomen. Dan ook nog dat dramatische acteerwerk met een hoop gekrijs en als je dan ook nog dat gejank door bent valt de film constant in een herhaling. Nee, ik was echt niet onder de indruk van deze zoveelste haaienfilm.
Kondoro
-
- 11526 berichten
- 2867 stemmen
Deze challenge niks voor jou Theunissen? Je bent aardig leuk op weg met de horrors
.
Theunissen
-
- 12275 berichten
- 5516 stemmen
Deze challenge niks voor jou Theunissen? Je bent aardig leuk op weg met de horrors
.
Nu je het zegt, ik heb de laatste tijd inderdaad veel horrorfilms gekeken 
Zo'n challenge is meestal niets voor mij, maar ik zag wel een paar pagina's terug een film die ik nog op de plank heb liggen, te weten "Paese del Sesso Selvaggio, Il (1972)".
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
.
Hola jij hebt Theunissen doen reageren, dat is mij nog nooit gelukt ondanks de vele tags vroeger.
ZZ TOP
-
- 507 berichten
- 2199 stemmen
6. In the Tall Grass (2019) - FTV
https://www.moviemeter.nl/images/cover/1121000/1121063.jpg?cb=1568718022
Prima film. Toch wel enigszins een lage score hier, maar dat komt waarschijnlijk door het logo van Netflix, die mensen vaak al negatief doet beïnvloeden in hun score. Het is sfeervol, duister, mysterieus en beklemmend. De film valt af en toe wat in herhaling en de speelduur is dik 20 minuten te lang. Maar op zich prima te doen.
3.0*
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.