• 15.839 nieuwsartikelen
  • 178.537 films
  • 12.249 series
  • 34.035 seizoenen
  • 648.279 acteurs
  • 199.150 gebruikers
  • 9.381.135 stemmen

Horrorfilm Challenge

zoeken in:

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

joolstein schreef:

(quote)

THnxs en ohhhh laat ie de films schieten!? Ik stuur je een PM

Ja kijk maar naar een van mijn vorige berichten. Geen nood er zijn wel een aantal die Shaky digitaal graag wil hebben en die zal ik hem uiteraard met veel plezier bezorgen. Geen DVD/blu ray speler is de oorzaak. De nieuwe generatie hé die streamen of kijken downloads. Ok dat spaart wel wat plaats uit maar extra's (die mij vooral interesseren als een film goed genoeg is voor in de collectie) die ga je dan meestal niet hebben.

Shaky

• 3736 berichten
  • 13061 stemmen

'de nieuwe generatie'... nu voel ik me weer jong alexspyforever

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

Shaky schreef:

'de nieuwe generatie'... nu voel ik me weer jong alexspyforever

Ik heb niet gezegd de 'jonge' generatie hé

Maar mag jij u nog altijd jong voelen hoor. Er zijn genoeg 'ouderen' die tegenwoordig meegaan met digitaal kijken al was dat natuurlijk al mogelijk voordat er streamingdiensten waren.

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

24. Kyonyû Doragon: Onsen Zonbi vs Sutorippâ 5 (2010) - FTV

https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/910C%2BiXbwHL._SL1500_.jpg

Ben aan de luie kant dus ik ga me bij bovenbuur Noodless aansluiten. Ik ben niet zo van die cartooneske splatter maar dat viel hier eigenlijk nog wel mee. Voor het bloot hoef je deze niet te kijken, er zijn maar 2 scènes waarin 2 van de meisjes topless gaan. Het einde was helaas wel zwak en afgeraffeld.

Shaky

• 3736 berichten
  • 13061 stemmen

36. Curse II: The Bite (1989) - FTV

https://m.media-amazon.com/images/M/MV5BZGUwNDJiODItYzI1Yi00NmU4LTg0NGItZjNjNWUxZGJjNGI3XkEyXkFqcGdeQXVyMTQxNzMzNDI@._V1_SX1777_CR0,0,1777,999_AL_.jpg

Zeer aardige film die eigenlijk een dik uur voortkabbelt, weet te boeien, maar niet echt bijzonder is... en dan komen de laatste twintig minuten. Daar gaat het even lekker los zeg!

Het verhaal is nogal simpel: een jongen wordt gebeten door een slang en krijgt daardoor een slang als hand waarmee hij non-stop de Mick Foley's socko finishing move uithaalt.

Zesje voor de film tot aan het einde, half puntje erbovenop voor de interessante laatste twintig minuten. 3,5*

De film heet trouwens Curse II en is officieel ook deel van de franchise, maar heeft he-le-maal niks met deel I The Curse (1987) te maken.

Shaky

• 3736 berichten
  • 13061 stemmen

37. The Alchemist (1983) - FTV

https://assets.mubi.com/images/film/98784/image-w1280.jpg?1445926795

Geen al te beste film van Band. Het is erg chaotisch met veel plotwendingen die vaak kant noch wal raken. Af en toe wat leuke momenten trekken dit niet naar een voldoende toe. 2,5*

wendyvortex

• 5196 berichten
  • 7274 stemmen

2. Get Out (2017) - FTV

http://www.publicseminar.org/wp-content/uploads/2017/04/3600-e1528219267599.jpg

Ja, geslaagd! Beter niet al te veel verklappen. Later deze maand gaan we ook "Us" doen.

4*

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

25. Eyes of a Stranger (1981) - FTV

https://image.tmdb.org/t/p/w780/tMaUXBTgmV71WmgGibh4OGYWtd1.jpg

Ik denk dat ik vooral kan meegaan in de recensie van Collins. Het is formulewerk en redelijk voorspelbaar maar verveelt op geen enkel moment. Di Santi speelt een sterke bad guy, heeft er de kop ook voor. Echter gaat het moorden allemaal iets te makkelijk net als hij altijd op het juiste moment slachtoffers opbelt exact op de locatie waar ze zijn zonder iemand anders in de buurt. Leuk dat we hier een vrouw hebben die de strijd met hem aangaat al vond ik Lauren Tewes niet meteen de beste keuze. JJ Leigh als haar blinde en doofstomme zusje vond ik een pak fijner en het is jammer dat de regisseur niet meer met haar karakter deed. Vooral sterke opener en sterke finale, daartussen is het allemaal een versnelling minder. Voor elk sterk punt is er dus een minpunt. Goed maar net iets te weinig onderscheidend van het formulewerk. Nogmaals JJ Leigh had veel meer moeten worden uitgespeeld.

Noodless

• 10049 berichten
  • 6183 stemmen

25 Next of Kin (1982) FTV

https://bloody-disgusting.com/wp-content/uploads/2018/04/next-of-kin-blu-ray.png

Tegenvallende horrorprent die zeer langzaam op gang komt en pas na een uur wat interessant wordt.

Toegegeven er zitten een paar knappe visuele shots in zoals de slow-motion bewegingen, de suikerklontjes, oog voor de mimiek van de hoofdrolspeelster... Ook de muziek en setting dragen bij tot een sfeervol filmpje. Echter het verhaal stelt weinig voor en mist de nodige spanning. Het kabbelt allemaal wat voort waardoor de film een saaie zit wordt. 4/10

Shaky

• 3736 berichten
  • 13061 stemmen

38. Shadowzone (1990) - FTV

https://images.squarespace-cdn.com/content/v1/502a2a23e4b0ce22e4c42f9d/1520912072435-X4C9MNNWPMCNGAWQ0XK2/ke17ZwdGBToddI8pDm48kDp7iRgk0M6EF5I6Def85llZw-zPPgdn4jUwVcJE1ZvWQUxwkmyExglNqGp0IvTJZUJFbgE-7XRK3dMEBRBhUpwv7h54a9V7Md21uZ2jFVwqCGNZghF5p2IY7lXWuMiGtB0WYRH2GD5G89R8fJuYjVM/ShadowzoneCap_00010.jpg

Geinige sci-fi horror die zichzelf best wel serieus neemt en een vrij ernstige toon hanteert. Het wordt nergens echt goed, maar vermakelijk is het wel. Dat ligt wat mij betreft vooral aan de sfeer en het prettige tempo. Geen hoogvlieger, wel voldoende: 3*.

Noodless

• 10049 berichten
  • 6183 stemmen

26 Aenigma (1987) FTV
https://m.media-amazon.com/images/M/MV5BOGY2MmU2OTQtYzZmMi00OTgzLWI4NWItZTVhNTU2ZjZmNzQyXkEyXkFqcGdeQXVyMTQxNzMzNDI@._V1_.jpg

Vreemd filmpje waarbij het verhaal toch een vaag laagje heeft want hallucinaties en werkelijkheid worden voortdurend afgewisseld. De regisseur zorgt ervoor dat het allemaal duidelijk te onderscheiden is, maar laat toch wat steken vallen in het plot. Bijvoorbeeld het subplot met Kathy's moeder wordt wel heel vaag uitgewerkt. Om weinig bekende redenen lukt Kathy (Milijana Zirojevic) het om de ziel van Eva Gordon (Lara Naszinsky) over te nemen. Maar bestaat Eva Gordon wel echt ? In sommige scènes merk je wel dat Kathy haar ziel over neemt, anderzijds spreekt het slot dit weer tegen wanneer beide sterven. De kills vond ik eerder matig, maar de hallucinaties zagen dan weer goed uit. Bijvoorbeeld de scène met de slakken was een sterke scène en ook wanneer Eva graag een bloederig hapje neemt tijdens een seksscène met de dokter. De film mist vooral spanningskracht en het slot wordt te gemakkelijk afgehaspeld. 5/10

Collins

• 7310 berichten
  • 4324 stemmen

3. Prey (2019) - FTV

https://m.media-amazon.com/images/M/MV5BMzlhNWJlZjctZjBhZC00YzJmLTlmYTQtNTExYTc1MGQ1NTdmXkEyXkFqcGdeQXVyNDEwODkxODI@._V1_.jpg

Een onzinnig verhaaltje over een minderjarige jongen met gedragsproblemen die door een hulpverlenende instantie eenzaam en alleen op een verlaten eiland wordt gedumpt om na die ervaring weer een gezonde jongen te worden. Tja.

Het vergt zeer veel inspanning om mee te gaan in zo'n ongeloofwaardig scenario, maar met uiterste wilskracht lukt dat nog tenauwernood. Maar dan. Oh verrassing! Uiteraard blijkt het eiland helemaal niet verlaten. Zodra dat duidelijk wordt, volgt nog veel meer onzinnigheid. Het werd zoveel, dat mijn wilskracht mij daar toch echt in de steek liet.

Er deugt niet veel van. Geen sfeer. Geen spanning. Waardeloze karakters. Slecht acteerwerk. Een amateuristische dreiging. Een slap verhaaltje met zoetsappige romantische randjes. Het is bagger.

Het is trouwens wel grappig om mee te beleven hoe serieus alles wordt gebracht. De makers geloofden er blijkbaar wel in.

Omdat ik zoveel ernstige zelfoverschatting erg bewonder, waardeer ik dat graag met 1*.

wendyvortex

• 5196 berichten
  • 7274 stemmen

3. Woman Who Came Back (1945) - FTV

https://doctorinsermini.files.wordpress.com/2016/05/the-woman-who-came-back-05.jpg

Inmiddels redelijk bekend verhaaltje over jongedame die behekst wordt omdat haar voorouders 300 jaar geleden een heks tot de brandstapel hadden veroordeeld. Film is aan te kijken, maar verhaal zagen we al vaker.

2*

wibro

• 11590 berichten
  • 4098 stemmen

9. The Entity (1982) FTV

2,0*

https://m.media-amazon.com/images/M/MV5BNDdmNmIwYmYtZTA2Mi00MmI3LWE3MTItOTgyNGJkMmVhODZiXkEyXkFqcGdeQXVyMjUyNDk2ODc@._V1_.jpg

Deze film met heel veel moeite afgekeken. Veel te langdradig en veel te serieus allemaal alsof de regisseur je wilde doen geloven dat die paranormale onzin ook echt op feiten gebaseerd was. Niet dus, mijn mening is dat alles wat je zag als gevolg van die onzichtbare kracht zich afspeelde in het hoofd van Carla. Allemaal hallucinaties, niet meer dan dat. Voor mij ook best herkenbaar maar het kan natuurlijk nooit dat het ook in werkelijkheid gebeurde. Wat in die aftiteling verklaard werd vond ik dan ook een lachertje.

Positief was wel dat je onder een onheilsspannende score wel getrakteerd werd op een paar flinke schrikmomenten. Alleen werkte dat voor mij alleen in het begin. Op een gegeven moment deed het mij niets meer. Ach ja, alles went zullen we maar zeggen. Maar genoeg gezegd, dit soort horror werkt dus niet bij mij. Voor mij bestaat een horrorfilm uit 100% fantasie die met de werkelijkheid niets te maken heeft. En zo hoort het ook.

Valak

• 626 berichten
  • 405 stemmen

Mag ik dit jaar ook weer mee doen met de Horror Challenge?

Kan niet iedere dag een film kijken omdat ik druk ben met een nieuwe studie, maar vind het toch altijd leuk mee te doen, berichten te lezen en tips met elkaar uit te wisselen.

Shaky

• 3736 berichten
  • 13061 stemmen

39. Puppetmaster (1989) - FTV

https://thatwasabitmental.files.wordpress.com/2014/04/puppet-master-pic-4.jpg

Vreemd dat ik deze, ook alweer uit de stal van Charles Band, nog nooit eerder gezien heb. Een aantal van de vervolgen heb ik vroeger wel op tv gezien, maar die zijn zwaar aan herziening toe omdat we het dan echt over 10, 15 jaar geleden hebben.

Puppetmaster I is een lekker cheesy late 80's filmpje dat eigenlijk pas de laatste 30 minuten interessant begint te worden. Wanneer de poppen vrij spel krijgen, gaat het horrorgehalte omhoog en verdient de film zijn voldoende. 3*.

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

wibro schreef:

9. The Entity (1982) FTV

2,0*

(afbeelding)

Deze film met heel veel moeite afgekeken. Veel te langdradig en veel te serieus allemaal alsof de regisseur je wilde doen geloven dat die paranormale onzin ook echt op feiten gebaseerd was. Niet dus, mijn mening is dat alles wat je zag als gevolg van die onzichtbare kracht zich afspeelde in het hoofd van Carla. Allemaal hallucinaties, niet meer dan dat. Voor mij ook best herkenbaar maar het kan natuurlijk nooit dat het ook in werkelijkheid gebeurde. Wat in die aftiteling verklaard werd vond ik dan ook een lachertje.

Positief was wel dat je onder een onheilsspannende score wel getrakteerd werd op een paar flinke schrikmomenten. Alleen werkte dat voor mij alleen in het begin. Op een gegeven moment deed het mij niets meer. Ach ja, alles went zullen we maar zeggen. Maar genoeg gezegd, dit soort horror werkt dus niet bij mij. Voor mij bestaat een horrorfilm uit 100% fantasie die met de werkelijkheid niets te maken heeft. En zo hoort het ook.

The Entity vind ik juist een heel hoog fantasie gehalte hebben. Wat als nergens wordt gezegd dat het echt is gebeurd of op echte feiten is gebeurd, had je die dan wel goed gevonden? Een film die niets met de werkelijkheid heeft te maken, dan blijft er volgens mij enkel sci-fi en fantasy over en zelfs daar zullen vaak dingen in zitten die bij de realiteit liggen. Of bedoel je gewoon dat je een fictioneel verhaal wilt?

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

Valak schreef:

Mag ik dit jaar ook weer mee doen met de Horror Challenge?

Kan niet iedere dag een film kijken omdat ik druk ben met een nieuwe studie, maar vind het toch altijd leuk mee te doen, berichten te lezen en tips met elkaar uit te wisselen.

Tuurlijk doe maar mee op je eigen tempo, welkom

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

31 gehaald, proficiat!

Shaky

• 3736 berichten
  • 13061 stemmen

40. The Freeway Maniac (1989) - FTV

https://horrornews.net/wp-content/uploads/2014/12/Freeway-Maniac-1989-movie-Paul-Winters-2.jpg

Low (no?) budget horror film uit de 80's. Nou, dan weet je wel wat je kunt verwachten.

Lekkere trash, veel moorden (helaas een aantal off-screen) en crappy acteerwerk. De film heeft wel een hoog tempo en wil geen tijd verliezen door een ingewikkeld verhaal over te brengen. Slecht, maar wel vermakelijk. 3*.

ZZ TOP

• 507 berichten
  • 2199 stemmen

2. Wilderness (2006) - FTV

3.0*

3. Pay the Ghost (2015) - FTV

3.0*

4. Legion (2010) - FTV

2.5*

5. Crawl (2019) - FTV

3.5*

wibro

• 11590 berichten
  • 4098 stemmen

10. Absentia (2011)

3,0*

https://m.media-amazon.com/images/M/MV5BNzFkYzQ5MzUtNjRhYi00NWUxLWJlNDItYzRhZjAyMDA0NjZhXkEyXkFqcGdeQXVyMjEwOTM5NDE@._V1_.jpg

Een film met een goede spanning opbouw en een lekker duister sfeertje, mede ook door de uitstekende soundtrack en uiteraard het enge en geheimzinnige tunneltje. Daar moest de film het voor mij van hebben, maar wat het allemaal mocht betekenen; ik zou het niet weten. Misschien was de regisseur het daar ook helemaal niet om te doen. Alsof hij wilde zeggen; dat mogen jullie zelf invullen.

Van deze regisseur had ik tot nu toe alleen de film "Oculus" gezien, waarvan ik mij helaas niet zo veel meer van kan herinneren. Ik had namelijk ook geen bericht geplaatst bij die film. Stom achteraf. Flanagan's film "Hush" staat voor de volgende keer op mijn watchlist. Hopelijk dat die wat minder geheimzinnig is zodat ik mij na afloop wat minder waarom vragen hoef te stellen zoals nu bij "Absentia". Hapklare brokken hoeven mij niet voorgeschoteld te worden maar er zijn grenzen. m.a.w. maak het ook weer niet te moeilijk.

Shaky

• 3736 berichten
  • 13061 stemmen

41. Blood Lake (1987) - FTV

https://aslashabovedotcom.files.wordpress.com/2011/10/8787654434365656.jpg

Een SOV uit de 80's, maar helaas is het niet alleen de beeldkwaliteit die belabberd is. Dit is een enorme misser; er gebeurt zo goed als niets. We maken een incidentele kill mee, die altijd off-screen is, en verder kijken we minutenlang naar waterskiën, groepsgesprekken, televisiekijkende jongeren, slapende jongeren.... het is één groot snooze-fest. Troep van begin tot eind. 1,5*

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.