Hansel & Gretel: Witch Hunters (2013)

Alternatieve titels: Hänsel und Gretel: Hexenjäger | Hansel and Gretel: Witch Hunters

Verenigde Staten / Duitsland
Actie / Fantasy
88 minuten / 98 minuten (unrated versie)

geregisseerd door Tommy Wirkola
met Jeremy Renner, Gemma Arterton en Famke Janssen

Vijftien jaar na het traumatische incident bij het gemberkoekhuisje waarbij ze bijna het leven lieten zijn de tweeling Hans en Grietje volwassen geworden. Ze zijn nu gespecialiseerde premiejagers die op jacht zijn naar heksen. Eén van die heksen terroriseerde hen op jonge leeftijd.

avatar van Rodger
Eens met hierboven, Mooie fantasy film., met actie, humor, spanning.
Kijkt lekker weg.
3.0 ***

avatar van panax
leuke variatie op het sprookje
splashen van heksen,een film die zich zelf niet serieus neemt!
leuke rollen van famke janssen ,arterton en renner
genoeg humor om het splashen te waarderen
mooie special effects !!

een leuke film.was blij verrast.zoiezo heb ik wel veel met dit genre.fantasy vind ik eigenlijks bijna altijd wel leuk.heb me zeker vermaakt.van mij mag er wel een vervolg komen.

avatar van El ralpho
Hansel & Gretel: Bitch Hunters

Leuk bedacht concept hoor, maar de kans dat deze film op een leuke manier flauw zou gaan worden was al heel klein en heel boeiend bleek het uiteindelijk dus ook niet te zijn. Deze hedendaagse volwassen opvolger van het klassieke sprookje is veel te gladjes en de heksen bleken een veel te minimale bedreiging voor het duo te zijn. Zelfs uber bitch Janssen wist weinig potten te breken en grappig wil het ook nooit echt worden doordat de karakters zichzelf veel te serieus nemen.

Flauw is Hansel & Gretel uiteindelijk zeker geworden, maar niet op de goede manier. Een half uur nadat je deze gekeken hebt ben je hem alweer vergeten. De actie verveeld snel en de film mist pit. Daarnaast voelt de speelduur van 88 minuten zelfs nog als een lange zit.

avatar van Shadowed
Prima.

De naam is niet al te veelbelovend. Een soort moderne versie op een redelijk bekend Duits sprookje. Opzich kan ik dit genre altijd wel waarderen als er genoeg vermaak in zit. En deze was zeker vermakelijk, redelijke fantasy/actie die ik in Sucker Punch erg leuk vond.

Het begint ook goed, de heksen zien er prima uit en vrij mooie make up. En soms een brute scene van Hansel & Gretel die deze wezens dan ook omleggen in goede scenes. Helaas kan het nog steeds een beetje aan de saaie kant zijn bij vlagen.

Een paar langdradige momenten maar het was wel prima. Leuke rol van Janssen die naar mijn mening wel iets beter kan, maar een prima film.

avatar van joeygamer2
Zeer vette film! Dikke actie en is lekker bruut. Vermaakte me van begin tot eind heksen zien er zeer goed uit en het eind word dan toch nog wat spannender! Is een coole film om te zien.