Hansel & Gretel: Witch Hunters (2013)

Alternatieve titels: Hänsel und Gretel: Hexenjäger | Hansel and Gretel: Witch Hunters

Verenigde Staten / Duitsland
Actie / Fantasy
88 minuten / 98 minuten (unrated versie)

geregisseerd door Tommy Wirkola
met Jeremy Renner, Gemma Arterton en Famke Janssen

Vijftien jaar na het traumatische incident bij het gemberkoekhuisje waarbij ze bijna het leven lieten zijn de tweeling Hans en Grietje volwassen geworden. Ze zijn nu gespecialiseerde premiejagers die op jacht zijn naar heksen. Eén van die heksen terroriseerde hen al op jonge leeftijd.

• morgen om 20:25 uur op TV (RTL7)

avatar van Rodger
Eens met hierboven, Mooie fantasy film., met actie, humor, spanning.
Kijkt lekker weg.
3.0 ***

avatar van panax
leuke variatie op het sprookje
splashen van heksen,een film die zich zelf niet serieus neemt!
leuke rollen van famke janssen ,arterton en renner
genoeg humor om het splashen te waarderen
mooie special effects !!

een leuke film.was blij verrast.zoiezo heb ik wel veel met dit genre.fantasy vind ik eigenlijks bijna altijd wel leuk.heb me zeker vermaakt.van mij mag er wel een vervolg komen.

avatar van El ralpho
Hansel & Gretel: Bitch Hunters

Leuk bedacht concept hoor, maar de kans dat deze film op een leuke manier flauw zou gaan worden was al heel klein en heel boeiend bleek het uiteindelijk dus ook niet te zijn. Deze hedendaagse volwassen opvolger van het klassieke sprookje is veel te gladjes en de heksen bleken een veel te minimale bedreiging voor het duo te zijn. Zelfs uber bitch Janssen wist weinig potten te breken en grappig wil het ook nooit echt worden doordat de karakters zichzelf veel te serieus nemen.

Flauw is Hansel & Gretel uiteindelijk zeker geworden, maar niet op de goede manier. Een half uur nadat je deze gekeken hebt ben je hem alweer vergeten. De actie verveeld snel en de film mist pit. Daarnaast voelt de speelduur van 88 minuten zelfs nog als een lange zit.

avatar van Shadowed
Prima.

De naam is niet al te veelbelovend. Een soort moderne versie op een redelijk bekend Duits sprookje. Opzich kan ik dit genre altijd wel waarderen als er genoeg vermaak in zit. En deze was zeker vermakelijk, redelijke fantasy/actie die ik in Sucker Punch erg leuk vond.

Het begint ook goed, de heksen zien er prima uit en vrij mooie make up. En soms een brute scene van Hansel & Gretel die deze wezens dan ook omleggen in goede scenes. Helaas kan het nog steeds een beetje aan de saaie kant zijn bij vlagen.

Een paar langdradige momenten maar het was wel prima. Leuke rol van Janssen die naar mijn mening wel iets beter kan, maar een prima film.

avatar van joeygamer2
Zeer vette film! Dikke actie en is lekker bruut. Vermaakte me van begin tot eind heksen zien er zeer goed uit en het eind word dan toch nog wat spannender! Is een coole film om te zien.

Echt een super goede film. Km vraag me alleen af of hier nog een film 2 van is. Want er worden wel dingen gezecht op internet maar kan geen deel 2 vinden. Dus hopelijk komt die nog.

avatar van Grindhouse62
Heb deze film vanmiddag eens even herzien bij Ziggo Movies en Series en vond hem toch wel bijzonder leuk. Zit best wat actie in, de locaties, decors en effecten zijn goed. Waarom ik destijds de film een 2.5 gaf! Ik maak er nu een voldoende van en zet hem op 3.0

leuke heksen

avatar van woeler82
Ik heb de film herbekeken , alleen gaan sommige scenes zeer snel voorbij, maar daarvoor is het mooi dat je de film kunt terugspoelen en herhalen, hehehe
Ik heb mijn stem verhoogd van 3.0 naar 4.0
Waarom ik toen een 3.0 gaf weet ik niet meer, maar vandaag genoten van de film m van begin tot einde

avatar van IH88
“When you see my signal, unleash hell.”

Actievolle en bloederige film rond het tijdloze sprookje van Hansel en Gretel. Renner en Arterton zijn goed op elkaar ingespeeld, en de film heeft een fijne combinatie tussen actie, fantasie en horror. Het tempo ligt hoog, en er wordt gelukkig weinig tijd besteedt aan het wel heel magere verhaal. Famke Janssen en Stormare hebben ook sterke rollen, en ze kunnen er beide lustig op los schmieren. De film is soms lekker gruwelijk, maar gelukkig wordt het allemaal ook niet al te serieus genomen.

avatar van Basto
Fantastisch horrorfilmpje. Er mag dan weinig chemie zijn tussen de hoofdpersonen en het ontbreekt hen ook aan uitstraling. Maar verder is dit 87 minuten heerlijk horror vermaak. Vlot vertelt, leuke actie en een bak lekkere gore. Ook originele hervertelling van het sprookje. Behoorlijk onderschat!

Dikke 4*