• 8.302.677 stemmen

Hansel & Gretel: Witch Hunters (2013)

Actie / Fantasy | 88 minuten / 98 minuten (unrated versie)
3,00 1.179 stemmen

Genre: Actie / Fantasy

Speelduur: 88 minuten / 98 minuten (unrated versie)

Alternatieve titels: Hänsel und Gretel: Hexenjäger / Hansel and Gretel: Witch Hunters

Oorsprong: Verenigde Staten / Duitsland

Geregisseerd door: Tommy Wirkola

Met onder meer: Jeremy Renner, Gemma Arterton en Famke Janssen

Releasedatum: 28 februari 2013

• Pathé Thuis Bekijk via Pathé Thuis

Plot Hansel & Gretel: Witch Hunters

"Classic tale. New twist."

Vijftien jaar na het traumatische incident bij het gemberkoekhuisje waarbij ze bijna het leven lieten zijn de tweeling Hans en Grietje volwassen geworden. Ze zijn nu gespecialiseerde premiejagers die op jacht zijn naar heksen. Eén van die heksen terroriseerde hen al op jonge leeftijd.

imageimageimageimageimageimageimageimage

avatar van Rodger

Rodger

Eens met hierboven, Mooie fantasy film., met actie, humor, spanning.

Kijkt lekker weg.

3.0 ***

avatar van panax

panax

leuke variatie op het sprookje

splashen van heksen,een film die zich zelf niet serieus neemt!

leuke rollen van famke janssen ,arterton en renner

genoeg humor om het splashen te waarderen

mooie special effects !!

avatar van Supernatural

Supernatural

een leuke film.was blij verrast.zoiezo heb ik wel veel met dit genre.fantasy vind ik eigenlijks bijna altijd wel leuk.heb me zeker vermaakt.van mij mag er wel een vervolg komen.

avatar van El ralpho

El ralpho

Hansel & Gretel: Bitch Hunters

Leuk bedacht concept hoor, maar de kans dat deze film op een leuke manier flauw zou gaan worden was al heel klein en heel boeiend bleek het uiteindelijk dus ook niet te zijn. Deze hedendaagse volwassen opvolger van het klassieke sprookje is veel te gladjes en de heksen bleken een veel te minimale bedreiging voor het duo te zijn. Zelfs uber bitch Janssen wist weinig potten te breken en grappig wil het ook nooit echt worden doordat de karakters zichzelf veel te serieus nemen.

Flauw is Hansel & Gretel uiteindelijk zeker geworden, maar niet op de goede manier. Een half uur nadat je deze gekeken hebt ben je hem alweer vergeten. De actie verveeld snel en de film mist pit. Daarnaast voelt de speelduur van 88 minuten zelfs nog als een lange zit.

avatar van Shadowed

Shadowed

Prima.

De naam is niet al te veelbelovend. Een soort moderne versie op een redelijk bekend Duits sprookje. Opzich kan ik dit genre altijd wel waarderen als er genoeg vermaak in zit. En deze was zeker vermakelijk, redelijke fantasy/actie die ik in Sucker Punch erg leuk vond.

Het begint ook goed, de heksen zien er prima uit en vrij mooie make up. En soms een brute scene van Hansel & Gretel die deze wezens dan ook omleggen in goede scenes. Helaas kan het nog steeds een beetje aan de saaie kant zijn bij vlagen.

Een paar langdradige momenten maar het was wel prima. Leuke rol van Janssen die naar mijn mening wel iets beter kan, maar een prima film.

avatar van joeygamer2

joeygamer2

Zeer vette film! Dikke actie en is lekker bruut. Vermaakte me van begin tot eind heksen zien er zeer goed uit en het eind word dan toch nog wat spannender! Is een coole film om te zien.

avatar van Vianne2005

Vianne2005

Echt een super goede film. Km vraag me alleen af of hier nog een film 2 van is. Want er worden wel dingen gezecht op internet maar kan geen deel 2 vinden. Dus hopelijk komt die nog.

avatar van Grindhouse62

Grindhouse62

• 2005 berichten

Heb deze film vanmiddag eens even herzien bij Ziggo Movies en Series en vond hem toch wel bijzonder leuk. Zit best wat actie in, de locaties, decors en effecten zijn goed. Waarom ik destijds de film een 2.5 gaf! Ik maak er nu een voldoende van en zet hem op 3.0

avatar van stratmans

stratmans

leuke heksen

avatar van woeler82

woeler82

Ik heb de film herbekeken , alleen gaan sommige scenes zeer snel voorbij, maar daarvoor is het mooi dat je de film kunt terugspoelen en herhalen, hehehe

Ik heb mijn stem verhoogd van 3.0 naar 4.0

Waarom ik toen een 3.0 gaf weet ik niet meer, maar vandaag genoten van de film m van begin tot einde

avatar van IH88

IH88

“When you see my signal, unleash hell.”

Actievolle en bloederige film rond het tijdloze sprookje van Hansel en Gretel. Renner en Arterton zijn goed op elkaar ingespeeld, en de film heeft een fijne combinatie tussen actie, fantasie en horror. Het tempo ligt hoog, en er wordt gelukkig weinig tijd besteedt aan het wel heel magere verhaal. Famke Janssen en Stormare hebben ook sterke rollen, en ze kunnen er beide lustig op los schmieren. De film is soms lekker gruwelijk, maar gelukkig wordt het allemaal ook niet al te serieus genomen.

avatar van Basto

Basto

Fantastisch horrorfilmpje. Er mag dan weinig chemie zijn tussen de hoofdpersonen en het ontbreekt hen ook aan uitstraling. Maar verder is dit 87 minuten heerlijk horror vermaak. Vlot vertelt, leuke actie en een bak lekkere gore. Ook originele hervertelling van het sprookje. Behoorlijk onderschat!

Dikke 4*

avatar van umbra

umbra

Ach sowieso fan van fairytales, zeker in de meer volwassen versies. En deze kijkt toch ook wel lekker weg, al is het nergens ooit echt wow, daarvoor is de interactie, de chemie tussen oa Hansel en Gretel onvoldoende. Ook is er gewoon geen totale beleving zoals ik wel heb bij Maleficent, Beauty & the Beast, Snow White and the Huntsman ervaarde.

avatar van joeygamer2

joeygamer2

Blijft lekker,

Ruim een jaar geleden gezien en was toch benieuwd of deze me nu anders zou bevallen nu ik wat kritischer ben geworden. Ik weet niet precies meer hoe ik me voelde toen ik de film voor het eerst zag, maar blijkbaar erg goed door het hoge cijfer.

Goed begin met af en toe wat mindere stukken de confrontaties met de heksen zijn nog wel spannend en leuk om te kijken. Verder hangt er op sommige punten een duister sfeertje. De heksen zien er prima uit net als de trol. Het bloed vind ik er wat minder uitzien het lijkt een beetje op een soort drab met stukjes erin.

De actie blijft bijna de hele film door hangen en er is bijna nergens een pauze om rustig bij te komen en dat vind ik wel lekker. 88 minuten puur vermaak door de actie. Vooral het einde heeft lekker veel actie!

Ik vond het ook jammer dat er bijna geen aandacht werd gegeven aan de witte heks met rode haren toen ze op het eind dood ging maarja toen was de film al zowat weer voorbij.

Van 4,5/5,0 naar 3,5/5,0

avatar van AC1

AC1

Niemand verbaasd dat er nooit een sequel van gekomen is?

avatar van Phantasm

Phantasm

Leuke film met veel actie en een aardig bedacht verhaal.

avatar van Lovelyboy

Lovelyboy

whatever you do, don't eat the fucking candy.

Ach ja, de laatste tijd zo vaak op tv, ik dacht laat ik deze ook maar weer eens meepakken en beoordelen, en hoewel aan de film het vooroordeel 'gemakkelijk vermaak' hangt viel het geheel me toch weer in de positieve zin op als best leuk.

Het geheel is in een uitermate vlot jasje gestoken met een vlot gekleede Hans en Grietje en vooral het wapentuig valt op als wel erg futuristisch voor die tijd. Niet dat dit veel uitmaakt want temidden van de fraaie make up job betreffende de dames heksen, en wat zit daar een fraaie dames tussen als je de echte gezichten kent, prima speciale effecten en verdere vlotte aankleding en humor voelt dit wel aan als een passende mix. Voeg daar een simplistische maar best aardige track van Zimmer aan toe, en Stormare die ik altijd kostelijk vind, en dan is het meeste benoemt.

Ik had bij aanvang willen zeggen dat Gemma Arterton in haar strakke leren broek toch wel de grootste reden is om te kijken maar ik verbaasde me toch over wat de film meer heeft, en dat is toch een vermakelijk avondje met humor en actie, met als grootste minpunten dat het verhaal wel erg snel wordt afgerafeld en de film wat langer gemogen had, en de vaak chaotisch gemonteerde vechtscenes. Maar who cares...? Gewoon leuk voor een keer.