• 15.843 nieuwsartikelen
  • 178.538 films
  • 12.249 series
  • 34.035 seizoenen
  • 648.282 acteurs
  • 199.153 gebruikers
  • 9.381.158 stemmen

Horrorfilm Challenge

zoeken in:

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

21. Vuelven (2017) - FTV

https://a.ltrbxd.com/resized/sm/upload/62/32/ss/01/tigers-are-not-afraid-1200-1200-675-675-crop-000000.jpg?k=fb99d19f1d

Spaanstalig, een jong meisje dat in een harde wereld moet zien te overleven en vlucht in haar fantasie. De link met Pan's Labyrinth is daarmee al meteen gelegd. En hoewel dat spek naar mijn bek moet zijn gezien Pan's een van mijn favoriete films is, ga ik natuurlijk - en misschien ten onrechte - deze gaan vergelijken met die (te) hoge standaard.

Vuelven is zeker wel rauw en meeslepend en de kindacteurs doen het heel behoorlijk. De film is kort, te kort eigenlijk. Er zijn uiteindelijk te weinig momenten waarbij de kinderen geconfronteerd worden met hun vijanden, het komt nogal gehaast over. Twee jongens zijn een beetje meelopers waarmee ik uiteindelijk geen band kreeg. Het mocht wat rauwer en spannender en wat minder gehaast. Ik blijf dus voorlopig steken op een zesje. Estrella was erg tof maar helaas geen Ofelia met wiens fantasiewereld ik persoonlijk ook wat meer mee kon. 3 opdrachten versus 3 wensen weeral een overeenkomst.

Spaanstalig, een jong meisje dat in een harde wereld moet zien te overleven en vlucht in haar fantasie. De link met Pan's Labyrinth is daarmee al meteen gelegd. En hoewel dat spek naar mijn bek moet zijn gezien Pan's een van mijn favoriete films is, ga ik natuurlijk - en misschien ten onrechte - deze gaan vergelijken met die (te) hoge standaard.

Vuelven is zeker wel rauw en meeslepend en de kindacteurs doen het heel behoorlijk. De film is kort, te kort eigenlijk. Er zijn uiteindelijk te weinig momenten waarbij de kinderen geconfronteerd worden met hun vijanden, het komt nogal gehaast over. Twee jongens zijn een beetje meelopers waarmee ik uiteindelijk geen band kreeg. Het mocht wat rauwer en spannender en wat minder gehaast. Ik blijf dus voorlopig steken op een zesje. Estrella was erg tof maar helaas geen Ofelia met wiens fantasiewereld ik persoonlijk ook wat meer mee kon. 3 opdrachten versus 3 wensen weeral een overeenkomst.

Hoe meer ik er over nadenk, de fantasy elementen vond ik hier niet zo een toevoeging eerder hinderlijk waardoor ik me niet zo kon inleven als ik wou. Eigenlijk best wel straf voor iemand die fantasy elementen zeer waardeert. Hier vond ik ze eigenlijk niet passen.

Dit moet haast wel een tip zijn geweest van John Milton

Dying Rose ik ga je deze toch aanbevelen maar verwacht geen Pan's labyrinth.

Shaky

• 3736 berichten
  • 13061 stemmen

32. Savaged (2013) - FTV

https://bloody-disgusting.com/wp-content/uploads/2013/10/savaged-1.jpeg

Opvallend lage score op MovieMeter voor deze bovennatuurlijke revenge film. Zeker, er valt genoeg aan te merken op de film, maar er is ook echt wel meer dan genoeg om van te genieten.

De regisseur wil misschien wat veel in één keer door zowel een revenge thema als paranormale aspecten te mengen. Het geheel ziet er echter prima uit, de acteerprestaties zijn ruim voldoende en er is heel wat gore aanwezig.

Ik sluit me aan bij het handjevol hogere stemmers bij deze film. 3,5*

Kondoro

• 11526 berichten
  • 2867 stemmen

IH88 schreef:

Voor mij is de horror challenge echt een oktober aangelegenheid. Zal nu pas op stoom komen .

Idem dito. Vanaf morgen wil ik proberen de hele maand alleen maar horrors te kijken. Gaat me vanaf 2016 nog aardig af ?...

Woland

• 4802 berichten
  • 3820 stemmen

6. Happy Death Day (2017) - FTV

Ik vond het niet zo interessant, deze horrorversie van Groundhog Day. Alle college-clichés komen voorbij, zeker in de eerste helft als arrogante sorority-bitch Theresa keer op keer doodgaat, en wel tot op het irritante af. De tweede helft met de brave boodschap dat als je aardig bent het allemaal goed afloopt is niet veel vermakelijker. Best aardig geacteerd, maar voor de rest nauwelijks vermakelijk, niet als komedie en al helemaal niet als horror. 2.0*

Noodless

• 10049 berichten
  • 6183 stemmen

24 Perfect Skin (2018) FTV
https://image.tmdb.org/t/p/original/60DBjjGcmdPZJeH0poyDcYTCTAi.jpg

Fascinerend psychologisch horrorwerkje dat visueel er erg gaaf uitziet. Mooie close-up shots, grauwe setting van Londen en knappe vormgeving van de werkplaats Perfect Skin. Het verhaal wordt geduldig opgebouwd naar zijn climax met voldoende spanning en een paar akelige momenten. Daarvoor zorgt Richard Brake als mysterieuze tatoeëerder zeker voor. Perfect gecast voor deze rol ! Deze man zorgt met zijn akelige uitstraling en manipulatieve, slimme handelingen voor de nodige spanning. En dan zwijgen we maar van de uitvoering tot zijn meesterwerk bij Katia. Er gaat ook heel wat aandacht uit naar zijn personage waarbij het leven buiten Perfect Skin goed in beeld wordt gebracht. Een scheiding, de kinderen , ziekte van Alzheimer die het werk van hem onmogelijk lijkt te maken... leiden hem stilaan tot waanzinnige praktijken. Opvallend kunstzinnig horrorwerkje ! 7/10

remorz

• 2497 berichten
  • 2744 stemmen

27. [Rec]² (2009) - RW

Perfecte sequel.

Hoogstens wat afstandelijker, omdat de SWAT-personages wat minder empathische ingang hebben dan Vidal en co. uit het eerste deel; daar staat weer tegenover dat dit deel een handvol sterkere scenes bevat en tevens wat foefjes/vernieuwingen introduceert die het per scene boeiend weten te houden, zoals de frame-in-frame beelden (die een beetje aan Aliens deden denken), de extra verhaallijn met de jongeren en de nadruk op het religieuze/possession-verhaal.
http://lasalaoscura.com/wp-content/uploads/2019/03/01187b.jpg

Technisch is dit op alle fronten gelijk, zo niet beter dan het origineel. Flink hysterische camera, aangezet met een moddervette dosis distortion, zowel visueel als auditief. Het resulteert in veel groezelige ruis, wegvallend of haperend geluid en eigenlijk alle middelen voorhanden die de onoverzichtelijkheid van ieder paniekmoment goed in de hand werken. Het zal bij veel (conservatieve) kijkers op weerstand stuiten, maar in feite weet het die perfecte balans uit het origineel (tussen zichtbaarheid en suggestie) compleet op het spits te drijven. Exact wat je wilt van een sequel.

Verhaaltechnisch ook een even logisch als intrigerend vervolg op het origineel. De afslag richting exorcisme staat in ieder geval garant voor enkele huiveringwekkende scenes, bijvoorbeeld als bezeten jongeren ondervraagd worden. Indrukwekkende make-upeffecten en effectieve belichting zorgen ervoor dat die scenes, qua hysterie vaak een rustpunt, toch van rillingen voorzien worden.
https://ilarge.lisimg.com/image/2155577/740full-%5Brec%5D-2-%282009%29-screenshot.jpg

Over de gehele linie een aardig bloeddrukverhogend werkje, waarbij enkele hoogtepunten (het jongetje dat door de kop geknald wordt, de SWAT-member die ingesloten wordt en de vuurpijl (!)) ervoor zorgen dat dit werkje een duidelijke sprong voorwaarts maakt. Vanaf de terugkeer van Vidal misschien een tikkeltje voorspelbaar, maar alsnog een erg passend en bevredigend verloop. Heerlijke adrenaline-trip, die alles goed doet wat het origineel goed deed en meer. Halfje erbij. 4,5*

Collins

• 7310 berichten
  • 4324 stemmen

alexspyforever schreef:

Mijn laatste registratie is echt wel iets voor jou denk ik.

Klopt. Ik heb Demon Seed meteen toegevoegd aan m'n lijstje voor oktober. Vuelven (2017) staat er trouwens ook op. Die beviel jou wat minder, geloof ik.

Ondertussen is men hier lekker bezig met registeren. Gefeliciteerd Shaky met de 31. Dat heb je snel gedaan. En dat terwijl ik nog niet eens één film heb geregistreerd. Toch eens kijken of ik de 31 nog kan halen. Hoog tijd dus om te beginnen.

U96

• 731 berichten
  • 762 stemmen

Shaky schreef:

(quote)

Volgens mij heeft hier iemand een abonnement op Horrify

U96

• 731 berichten
  • 762 stemmen

alexspyforever schreef:

(quote)

Voorheen stond het al vast dat de slokops joolstein en Noodless zouden zijn en was ik al bij voorbaat veroordeeld om voor plek 3 te gaan. Maar met jou en ook remorz er bij hebben we hier ineens een half dozijn users die echt hard gaan. Vooral U96 verrast mij, die ging voorheen nooit zo hard. Veel tijd en energie dit jaar?

inderdaad, had er veel zin in en nog steeds zolang het duurt natuurlijk,

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

Collins schreef:

(quote)

Klopt. Ik heb Demon Seed meteen toegevoegd aan m'n lijstje voor oktober. Vuelven (2017) staat er trouwens ook op. Die beviel jou wat minder, geloof ik.

Ondertussen is men hier lekker bezig met registeren. Gefeliciteerd Shaky met de 31. Dat heb je snel gedaan. En dat terwijl ik nog niet eens één film heb geregistreerd. Toch eens kijken of ik de 31 nog kan halen. Hoog tijd dus om te beginnen.

Ja Vuelven was goed alleen had het voor mij wat minder fantasy mogen zijn. Dit zat het echte verhaal teveel in de weg naar mijn mening. In Pan's Labyrinth kwamen fantasy en realiteit veel beter samen vond ik.

Vermits Shaky geen DVD's kan draaien wegens geen speler en in de plaats liever digitale kopies krijgt toegestuurd, mag de volgende die de 31 haalt een keuze maken uit 4 films als prijs.

Hollywood007

• 3342 berichten
  • 3849 stemmen

7. Some Guy Who Kills People (2011)
97 min
FTV
Zeer leuke comedy met wat horror elementen. Op heb einde had de film me echt want ik dacht wacht even ik heb toch gezien wat hij deed, wacht eens... heb in het gezien?!

8. All the Boys Love Mandy Lane (2006)
88 min
FTV
Deze viel me tegen. Slecht acteerwerk en niets vernieuwd.

9. Maximum Overdrive (1986)
97 min
FTV
Leuke 80 klassieker die ik nog moest afvinken. Leuk filmpje wel maar niet echt bijzonder.

Baggerman

• 10839 berichten
  • 8286 stemmen

6. Darkness (2002) - FTV

https://horrornews.net/wp-content/uploads/2012/07/Darkness-2002-Movie-Anna-Paquin-2.jpg

Tot de clou in de laatste minuut was ik het nog helemaal eens met Antonev. Een sfeerloze, lauwe hap dat nergens spannend of interessant wordt. Daarnaast weer de geijkte moeder, die zelfs als er een heel offeraltaar onder haar zitkamer wordt gevonden nog haar dochter niet gelooft dat er wat mis is met het huis? Het einde verraste me nog enigszins, waardoor ik afgerond nog net op een voldoende uitkom, 3*.

Baggerman

• 10839 berichten
  • 8286 stemmen

7. Mother! (2017) - FTV

https://images0.persgroep.net/rcs/pKmrVT-wx_nJoxP3fNHGOoswKNA/diocontent/111532572/_crop/10/3/1842/1041/_fitwidth/763?appId=93a17a8fd81db0de025c8abd1cca1279&quality=0.8

Tot nu toe konden Aronofsky's films niet echt overtuigen bij mij. Deze film gekeken vanwege de hoge notering in de MM top 1000 èn de Horrorchallenge en in gegaan zonder al teveel verwachtingen.

Eerlijk gezegd heb ik me vreselijk geërgerd gedurende deze film!!! Sterker: ik heb me zelden zo geïrriteerd aan personages in een film. En in dit geval is dit positief, want dat is volgens mij juist helemaal de bedoeling van Aronofsky. Ook kudo's voor Jennifer Lawrence, want ze weet haar onthutsheid en onvermogen er iets aan haar situatie te doen uitstekend over te brengen.

Aronofsky vergelijkt zijn film met een een achtbaanrit en waarschuwt de kijker alleen in te stappen als je écht bereid bent een paar keer over de kop te gaan. Een prima analogie voor deze film.

Mijn ongemak met de film zorgt ervoor dat ik niet een hoog cijfer kan/wil geven , maar een goede film is het zeker! 3,5*

joolstein

• 10844 berichten
  • 8946 stemmen

29. Shadow of the Cat (1961) - FTV

https://alchetron.com/cdn/The-Shadow-of-the-Cat-images-0c7e570c-928c-48a4-961d-9ef51179c1b.jpg

Alhoewel de naam Hammer niet aanwezig is, in de credit staat BHP Productions, heeft de film genoeg elementen van die studio. Zo werd er opgenomen in de Bray Studios, en bezit het zowel voor als achter de camera Hammer coryfeeën.; o.a. regisseur, John Gilling, actrice Barbara Shelley en acteur André Morell.

Direct in de opening met een voordracht van Edgar Allan Poe's 'The Raven' laat de film er geen twijfel meer over bestaan de wraaklustige kat is gestileerd op 'The Black Cat'. Deze kat Tabitha maakt het leven voor de hebzuchtige moordenaars een hel. Ze zitten het poesje na rond het huis en het terrein. Naast dat is men er niet in geslaagd om Tabitha als een fysieke bedreiging te presenteren. En is het ook niet heel erg geloofwaardig dat spelers alle last krijgen van spontane ailurofobie.

De film viel mij daarom nogal tegen. Ook vond ik al dat heen en weer geloop naar verschillende kamers op den duur meer op een klucht gaan lijken en uiteraard is er ook nog een romantische subplot. De film is vakkundig gemaakt, er wordt prima geacteerd maar heel bevredigend vond ik het helaas niet.

joolstein

• 10844 berichten
  • 8946 stemmen

30. Opstandelsen (2010) - FTV

http://voody.online/uploads/posts/2013-05/06337372.jpg

Ik wil niet beweren dat deze film een topper is, maar hij doet wat hij moet doen en doet dat best goed! Een lowbudgetzombiefilm met geen onnodige uitleg, plotwendingen of karakterontwikkelingen maar wel emmers met bloed, Komt er eindelijk eens een cheapy voorbij die het aardig goed doet... krijgt het een laag stemgemiddelde Dat cijfer vind ik dan ook niet helemaal gerechtvaardigd! Oké heel origineel is het allemaal niet qua toonzetting doen sommige scènes af en toe wat denken aan genreklassiekers als [REC] of 28 Days Later. En het grootste gedeelte van de film bestaat uit de achtervolging van de personages door zombies. Maar vooral daarin wordt de spanning prima opgevoerd. De zombie make-up was maar simpel echter ook effectief, en de gore en geluidseffecten waren voor een minimum aan budget zeer oké! Blijkbaar is dit dan toch meer een mooi spektakelstuk voor de echte horrorfreaks?

wendyvortex

• 5196 berichten
  • 7274 stemmen

1. C.H.U.D. (1984) - FTV

https://unitedmonkee.files.wordpress.com/2011/10/chud.jpg?w=648

Aardig filmpje uit de Roger Corman-stal. Volgens mij hadden de meeste videotheken wel een exemplaar op de horror-afdeling liggen, maar tot nu toe was deze er nog bij in geschoten.

Aardige monsters al duurt het wel wat lang voor hier echt de pret gaat beginnen, maar het politie-onderzoek naar de geheimzinnige verdwijningen weet nog wel enigszins de aandacht vast te houden.

Let op! In de director's cut zien we ook John Goodman nog even voorbijkomen als politieagent.

3*

Shaky

• 3736 berichten
  • 13061 stemmen

33. Alyce (2011) - FTV

https://vignette.wikia.nocookie.net/moviekillcounts/images/8/8f/ALYCE_exit.png/revision/latest?cb=20160423141730

Yes, lekkere gore film die in de eerste helft van de film juist de focus op het psychologische aspect legt. Prima horrorfilm waar ik me kostelijk mee geamuseerd heb. Wat ontzettend jammer dat het na het eerste half uur inkakt tot aan het laatste half uur: dan gaat het goed los. Het middelste gedeelte van de film is te langdradig en wanneer we dan ook nog moeten gaan luisteren naar een prekerige speech van een drugsdealer over de staat van de huidige maatschappij, dan zou je bijna een punt willen aftrekken in de waardering voor de film..

Al met al echter meer dan prima. 4*

joolstein

• 10844 berichten
  • 8946 stemmen

31. Rammbock (2010) - FTV

Zo dat waren 31 horrorfilms alle FTV. Op naar de volgende 31

https://i1.wp.com/unseenthaisub.com/wp-content/uploads/2018/07/Rammbock-2010-poster.jpg

Korte Duitse variant op het zombiegenre. Waarin een handjevol buren moet zien te overleven in een Oost-Berlijns binnenplaats-woonblok. Er wordt knap gebruik gemaakt van deze locatie en ook het acteerwerk van de diverse betrokkenen is netjes. Leuk was ook dat het om alledaagse personen ging die al het onheil het hoofd moeten bieden. Geen typische heldendom met allerlei wapentuig. Echter komt de film ook niet veel verder dan de standaard jager- en prooi-scènes. Nergens was er veel van gore te vinden, wel nieuw was de mogelijkheid om een beet te overleven met kalm gedrag. De afloop was licht teleurstellend; te dramatisch en zombieliefde brrr. Gelukkig werden, mede door de tijdsduur, de clichés niet iet al te saai en bleef er een sympathieke Duitse zombiefilm over.

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

joolstein schreef:

31. Rammbock (2010) - FTV

Zo dat waren 31 horrorfilms alle FTV. Op naar de volgende 31

(afbeelding)

Korte Duitse variant op het zombiegenre. Waarin een handjevol buren moet zien te overleven in een Oost-Berlijns binnenplaats-woonblok. Er wordt knap gebruik gemaakt van deze locatie en ook het acteerwerk van de diverse betrokkenen is netjes. Leuk was ook dat het om alledaagse personen ging die al het onheil het hoofd moeten bieden. Geen typische heldendom met allerlei wapentuig. Echter komt de film ook niet veel verder dan de standaard jager- en prooi-scènes. Nergens was er veel van gore te vinden, wel nieuw was de mogelijkheid om een beet te overleven met kalm gedrag. De afloop was licht teleurstellend; te dramatisch en zombieliefde brrr. Gelukkig werden, mede door de tijdsduur, de clichés niet iet al te saai en bleef er een sympathieke Duitse zombiefilm over.

Proficat!

Je mag Shaky bedanken want hij laat de 4 vrije keuze films schieten. Het is aan jou dus.

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

22. Psychomania (1973) - FTV

https://f4.bcbits.com/img/a3041199331_16.jpg

An sich is het concept wel best origineel. Als je jezelf van kant maakt en je gelooft daadwerkelijk dat je terug zal komen als ondode dan gebeurt het ook. Bij een terroriserende motorbende moest ik spontaan denken aan She-Devils on Wheels van HG Lewis. Dat is echter geenhorrorfilm maar er is wel degelijk een onthoofding en bloed. In Psychomania aka the Death Wheelers is er geen druppel bloed te zien. Er zijn nogal wat kills maar veelal off screen en zoals al aangegeven door Vascago niet echt geïnspireerd. Acteerwerk is matig tot slecht. 90 minuten is ook te lang voor een film die het vooral moet hebben van wat zwarte humor en motorstunts. De horrorsfeer komt van enkele scènes in het begin en dan vooral als we de moeder en haar butler aan het werk zien, niet de motorrijders. Het helpt natuurlijk niet als er maar 1 sympathiek karakter in zit: Abby (Mary Larkin).

Shaky

• 3736 berichten
  • 13061 stemmen

34. Full Moon High (1981) - FTV

http://www.alienbee.net/wp-content/uploads/2018/04/Full-Moon-High-still-12_ae6cfa50-5531-e811-a981-0edcbcd33718_lg-1024x575.jpg

Slecht. Een aaneenschakeling van flauwe grapjes en slecht geschreven one-liners. Geen enkele keer hoeven lachen of zelfs maar hoeven glimlachen. Het horror-aspect wordt vrij kinderachtig gebracht door constant tegelijkertijd iets 'grappigs' te willen laten zien. Zeker niet de slechtste komische horrorfilm, maar dit is echt niet aan mij besteed. 2*

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

23. La Rebelión de las Muertas (1973) - FTV

https://savagehippie.files.wordpress.com/2013/11/vengeance_of_the_zombies.jpg

Uiteindelijk nog niet zo slecht als het lage gemiddelde doet vermoeden. Er zit een verhaal in maar grotendeels houdt het geen steek en is het moeilijk om volgen. Deze moet het vooral hebben van de sfeer. Bij momenten leek het erg op een giallo met een vleugje surrealisme en gecombineerd met voodoo. Dat waren eigenlijk de originele zombies gestuurd door voodoo en/of hypnose. Mooie vrouwen, enkele tonen wat bloot en ook wat gore. Vermakelijk maar ook weet ietsje te lang om tot een conclusie te komen.

Hiermee heb ik al de resterende grindhouse films gezien met het thema zombie/undead.

Shaky

• 3736 berichten
  • 13061 stemmen

35. Q (1982) - FTV

https://quadcinema.com/wp-content/uploads/2017/04/Q-e1491512404183.jpg

Q heeft de tand des tijds helaas niet goed doorstaan. Het oogt allemaal wat knullig, gedateerd en oninteressant. Het monster is zelden in beeld en wanneer het wel in beeld komt ziet het er constant anders uit (vorm, kleur, beweging). Het acteerwerk is matig, maar het grootste euvel is toch wel het gemis aan actie en spanning. Ellenlange dialogen en opvullende scènes zorgen voor een vrij saaie zit.

De spaarzame boeiende momenten zorgen ervoor dat ik toch nog een 5 kan geven. 2,5*

joolstein

• 10844 berichten
  • 8946 stemmen

alexspyforever schreef:

Proficat!

Je mag Shaky bedanken want hij laat de 4 vrije keuze films schieten. Het is aan jou dus.

THnxs en ohhhh laat ie de films schieten!? Ik stuur je een PM

Shaky

• 3736 berichten
  • 13061 stemmen

joolstein schreef:

THnxs en ohhhh laat ie de films schieten!? Ik stuur je een PM

Niet uit ondankbaarheid, maar ik heb geen speler

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.