Psychomania (1973)

Verenigd Koninkrijk
Horror

geregisseerd door Don Sharp
met Nicky Henson, Beryl Reid en George Sanders

De leden van een motorbende die zichzelf The Living Dead noemt, terroriseren de inwoners van een klein dorpje. Ze hebben namelijk een pact met de Duivel gesloten en krijgen, in ruil voor de zielen van gewone stervelingen, het eeuwige leven.

Heerlijke Engelse onzin; lees plot. Has guilty pleasure written all over it. Ooit gerennomeerde acteur George Sanders kon er blijkbaar de lol niet van inzien en besloot er na deze film maar een einde aan te maken. Hij nam zijn einde in de film ietwat te letterlijk.

orbit
Gave muziek! Verder idd typisch hammerhouse onzin, leuk

avatar van brucecampbell
Leuke poster!

avatar van Vascago
Ik vond hier geen hol aan. Qua sfeer kon het er nog wel mee door dankzij de redelijke soundtrack, maar voor de rest vond ik het echt bagger. Er zit totaal geen spanning in de film, het acteerwerk is reteslecht en het allerergste is nog wel dat de moorden totaal ongeinspireerd overkomen. Ik heb geen druppel bloed gezien.

avatar van Mac Hammer Fan
Severin Films brengt hem in oktober uit op DVD in de States. De DVD zal een betere transfer hebben dan bij vorige releases.

avatar van Woland
Grappig. Zeer Engels, en bewust pulperige onzin, maar wel vermakelijk. Het is een soort van pulpaftreksel van A Clockwork Orange, maar dan zonder moraal maar wel met motoren en ondoden daarvoor in de plaats. Die acteur heeft ook wel wat van Malcolm McDowell weg. De sfeer is erg leuk, al is het acteerwerk niet om over naar huis te schrijven en is het opvallendste aan de gepleegde moorden en misdaden het complete gebrek aan in-beeld actie, geweld of bloed. Alsnog een prima keuze om een keertje anderhalf uur aan te besteden.

avatar van pjutter
Eigenlijk een 2, maar 2,5 voor de muziek.

Geinige onzinfilm al lijkt de intentie mij vrij serieus. George Sanders is natuurlijk een bekende acteur,
maar ik herkende warempel ook de acteur Robert Hardy van de prachtserie James Herriot.