Bloodline (2018)

Horror / Thriller

geregisseerd door Henry Jacobson
met Seann William Scott, Mariela Garriga en Dale Dickey

Evan Cole heeft een schijnbaar perfect leven: een liefhebbende vrouw, een gezonde baby en een zinvolle baan als maatschappelijk werker voor jonge tieners in moeilijkheden. Maar Evan heeft een geheim: hij martelt en doodt degenen die zijn gezonde gezinswaarden verstoren, met name de familieleden die problemen veroorzaken voor zijn cliënten.

avatar van Spartaan1986
Seann William Scott als psycho, ben benieuwd of ie na zijn rollen in American Pie en Role Models nu ook in een ander genre zich kan laten gelden.

avatar van Daan258
Seann William Scott in een horrorfilm?? Dit moet ik zien.

avatar van Beautiful Mind
De hier beschreven inhoud is grotendeels Nederlandse wartaal. :-/

avatar van Apollinisch
Spartaan1986 schreef:
In Just before I go heeft 'ie ook een ander type rol en dat gaat 'm aardig af.

avatar van Seam
Leuk filmpje.
Weinig bijzonders, maar Scott speelt best redelijk en de aankleding is in orde. Leuke score en visueel ook aardig met mooie tinten rood en meerdere mooie shots. Het blijft allemaal iets te voorzichtig qua spanningsopbouw, maar er zit verrassend goede gore met momenten in de film.

avatar van umbra
Deze viel best nog mee n toen ie begon n zag dat ie van BH was, dacht ik wel dat best aardig thrillertje/horrorfilmpje kon worden. En dat Seann William Scott voor psycho moest doorgaan, vormde geen enkel probleem, ondanks de link met de stiffmeister ?. Film begon meteen goed met de douche scène en close-up vd geboorte ? Film kijkt vr de rest vlotjes weg, moordjes zijn wat eentonig, is allemaal niet wow fzo, mr degelijk zeker en vast.

avatar van jeroentjuhhhhh
Meh. Je kunt inmiddels wel spreken van een typische Blumhouse productie. Geinig concept, budget volstaat en er zitten wat details in die het allemaal net wat origineler doen lijken dan het eigenlijk is. Seann William Scott in deze rol is een aardige vondst, maar zijn personage is zo ééndimensionaal psychopatisch geschreven en geregisseerd dat je je toch gaat afvragen waarom de regisseur voor ieder shot dezelfde blik van zijn acteur verlangt. Met een synth-wavey soundtrackje (niet al te verheffend) en wat kortbondige explosies van expliciet geweld zou het één van de verrassingen van dit jaar moeten zijn - zie ook de uitzinnige eerste reviews elders - maar niets is minder waar. Enige wat blijft hangen is die bevalling. Beetje onnodig, maar dat soort 'lef' wordt gewaardeerd.

avatar van Collins
Wow! De film begint meteen heftig met een moord. En niet de minste. Een douchescène waarin het vrouwelijke slachtoffer pontificaal zonder kleding wordt getoond, waarna ze door de killer flink wordt toegetakeld. Verbazing bij mij, want hoe is het mogelijk! Pontificaal naakt in een film van productiemaatschappij Blumhouse uit het jaar 2019. Zou dit een teken zijn dat de overdreven fatsoensnormen die in films van de laatste jaren gelden, eindelijk weer worden los gelaten. Een kentering? Ik hoop het maar. Nu nog iedereen aan de tabak en we kunnen de dubbelhartige moraal eindelijk weer de deur wijzen. Duimen maar!
Voor potentiële kijkers die nu verwachten dat deze blote scène betekent dat de rest van de film gelijke losse zeden hanteert, de waarschuwing dat de openingsscène in dat opzicht uniek blijft. De blote mevrouw uit de openingsscène komt trouwens nog wel eventjes terug verderop in de film. Even bloot en even bloederig. Ach, waarom ook niet, zal de regisseur hebben gedacht, toen hij de scène in de reprise gooide. Het is immers een geslaagde scène en één van de hoogtepunten van de film.
De rest van de film dan maar. Het verhaal is weinig verrassend. Gelukkig is de killer enigszins de moeite. Een moordenaar met een ethische code. Hij doodt alleen slechte mensen. Dat levert een aantal leuke moordscènes op. Helaas levert de verbale confrontatie tussen killer en slachtoffer, waar toch wel de tijd voor wordt genomen, weinig vuurwerk op. De slachtoffers hebben niet veel te melden. Beetje zonde van de tijd dus. De kills zijn op zich dan wel weer ok. Bloederig, bruut en gepleegd zonder enige vorm van genade.
Sean William Scott die de moordenaar speelt, doet dat goed. Emotieloos en nietsontziend jaagt hij op zijn slachtoffers. Iets meer achtergrond als verklaring voor zijn motivering om te doden, was trouwens wel leuk geweest. Veel meer dan wat oppervlakkige verwijzingen naar een slechte jeugd en een ongezonde moederbinding, geeft de film niet.
Een deel van de film bestaat uit de relatie met zijn moeder. Hoewel dus niet heel diepzinnig uitgeplozen, heeft de relatie wel een sinistere lading. De verhouding tussen moeder en zoon is intrigerend genoeg om de concentratie in de stukken film waarin niet gemoord wordt niet al te ver te laten wegzakken.
En zo dobbert het verhaal een beetje inspiratieloos voort. Op het einde van de film is er nog een twist, die met wat goede wil net niet belachelijk is, maar die de film wel definitief in de richting van een matige beoordeling trekt.
Ach, de film biedt weinig vertier. Het is een film met een aantal fijne gruwelijke scènes, maar ook een film met veel huiselijke tafereeltjes en probleempjes en obligate gesprekjes, die tussen het moordende geweld wat misplaatst aanvoelen en ook weinig boeiend zijn. De killer en zijn kills zijn de moeite. Als de killer zich in huiselijke of schoolse kring begeeft en de dramatische invalshoek het overneemt, verdwijnt de interesse meestentijds.
Matig.

avatar van Master Blaster
redelijke film... lijkt op de serie Dexter
Het einde is wel slecht bedacht

toch 3* vanwege het sfeertje

Klinkt als een combinatie tussen Dexter en Norman Bates...ben benieuwd

avatar van schumacher
Lage scores vind ik niet zo terecht.
Kon het beter, ja, het kan altijd nog beter. Het had iets meer in variatie gemogen hetgeen gebeurde.
Was het een geinig en vet filmpje die toch goed in elkaar stak? Ik vind van wel.

Het einde? Dat vond ik super. Ik zou niet weten wrm het einde slecht bedacht zou zijn? Wat mij betreft geinig einde.

Was dit een topfilm? Neen, maar het was wel een vermakelijke film, mee nen hoek af zoals ze zeggen, vind ik wel leuk haha.

Ik heb alle seizoenen gezien vd serie Dexter, dit was in feite een stuk Dexter film.

De Stifler uit American Pie die we wel allemaal kennen deed het ook goed hier.

avatar van Macmanus
Blumhouse

Ik had best wel hetzelfde als een paar hier. De film begon voor US begrippen best opvallend. Wat nudity en een geboorte. Niet geheel realistisch was dat volgens mij zo schoon allemaal. Maar ik dacht even wat ga ik als het zo begint nog meer voor mijn kiezen krijgen. Helaas was dat echt helemaal niks. Alsof de makers een soort omgekeerde Audition maakte. Goed beginnen en daarna extreem saai worden. Begrijp niet helemaal het nut hiervan maar het was wel nogal jammer. Zoals wel vaker bij Blumhouse is de pitch verkocht. Het moet allemaal veel leuker hebben geklonken dan het geworden is.

1,5 ster.

avatar van Daan258
Heel mager verhaal maar wel leuk om Seann William Scott voor het eerst in een horror te zien spelen.
Spannend word het helaas nergens, hier en daar wel redelijk bloederig maar ook veel van hetzelfde.

avatar van Brabants
Bloodline is een mooi uitgewerkte film waarin het acteerwerk ook zeker niet teleurstelt. Echt is het verhaal zo mager dat dit toch wel te wensen na laat binnen het geheel. Had meer ingezeten.

avatar van Onslaught
Vermakelijke film.

avatar van Grindhouse62
Ik heb vanavond met heel veel plezier naar deze film gekeken en vond het verhaal goed bedacht en uitgewerkt. Het einde was zeer verrassend en zeker niet verwacht. Een super voldoende 3.5

Wel heel erg nadrukkelijk gejat idee van de hit serie "Dexter".
Alleen is de serie moordenaar dit keer niet een forensisch onderzoeker maar een school psycholoog.
Verder niets nieuws onder de zon.
Deja Vu voor liefhebbers van de eerder uitgezonden serie dus.
Mocht je dit nooit gezien hebben dan is dit wel een aardig filmpje.
Anders weinig verrassend met een zowaar enigszins verrassend plotje.
2.5*/3*

Gisteravond deze film gezien en vond het verhaal ook heel goed bedacht en uitgewerkt. Het einde zag ik niet aankomen en verraste me zeker. Een kijkje in het hoofd van een psychopaat en dito moeder kan natuurlijk niet anders voer zijn voor een goede film.