ad
  • 8.143.357 stemmen

Some Guy Who Kills People (2011)

Komedie / Horror | 97 minuten

Genre: Komedie / Horror

Geregisseerd door: Jack Perez

Met onder meer: Kevin Corrigan, Barry Bostwick en Lucy Davis

Over Some Guy Who Kills People

"Your number is up."

Ken Boyd is net ontslagen uit een inrichting. Via een vriend krijgt hij een baantje bij een ijssalon. Maar het verleden blijft hem achtervolgen in de vorm van nachtmerries over de jongens die hem op school vernederden en verminkten. Die kwelgeesten worden nu één voor één op bloedige wijze vermoord. De sheriff, die een relatie heeft met Kens moeder, zoekt de moordenaar. Ondertussen heeft Ken het contact met zijn 11-jarige dochtertje Amy hernieuwd. Ken krijgt een tweede kans in het leven, maar het net sluit zich rond de mysterieuze moordenaar.

avatar van mettemax

mettemax

Wat een aangename verassing, deze film. Vind het wel degelijk horror, maar ook met zeer sterke humor en goede acteerprestaties. Absolute aanrader. 3,5

Tarkus

De film is in de eerste helft bijzonder saai, de tweede helft wordt het allemaal iets beter, maar echt opgetogen ben ik er niet van.

Ik was vooral onder de indruk van de vertolking van het meisje (Amy), de anderen vond ik maar matig tot slecht zelfs.

avatar van Saving Pvt. Pyle

Saving Pvt. Pyle

Schattige film.

avatar van oemoemenoe

oemoemenoe

Niet komisch en ook niet eng , gewoon alledaags filmpje...

avatar van jippie2010

jippie2010

Interessante film die er niet voor terugdeinst om filmgenres lekker in de mix te gooien.

De film komt langzaam op gang, mede doordat je als kijker ook eerst even aan de hele set-up moet wennen. De rol van de sheriff vond ik juist aan de irritante kant. Voor mij was de film bovenal een drama, die meer dan voldoende is gelukt. *3.0

avatar van Gang_Star

Gang_Star

Nogal aparte film. Liefhebbers van horror zullen dit waarschijnlijk iets minder waarderen, aangezien de focus zich voornamelijk bij deze film op de dramatiek richt. Eigenlijk is het meer een (familie)drama, waarin enkele gore scene's voorbij komen. Gelukkig zijn die horror momenten best aardig, maar buiten dat is het vooral een film van het type dat we al eerder voorbij hebben zien komen.

avatar van Keane1983

Keane1983

Niet geheel mijn stijl. De humor vond ik in mijn ogen soms te dik erbovenop liggen en kwam hier en daar wat geforceerd over.

Film bevat wel wat leuke gore momenten, maar geheel tot het einde kon het me niet heel erg boeien (wel afgekeken hoor).

Van mij een 2,5

avatar van james_cameron

james_cameron

Leuke onderkoeld komische thriller, met hier en daar wat dramatische aspecten. Het akteerwerk is dik in orde, visueel zit alles netjes in elkaar en ook qua plot is dit zeker niet verkeerd. Regisseur Jack Perez, die doorgaans alleen maar bagger aflevert, laat hier zien toch wel wat talent in huis te hebben. Geproduceerd door John Landis.

avatar van Boeikens

Boeikens

De door pesterij psychisch gestoorde Ken Boyd doet het best goed, mooi hoe hij bij momenten weer wat meer zelfzeker wordt en opbloeit. Verder is het plot eerder mager en ontbreekt het wat aan spanning. De humor sloeg bij mij niet altijd aan, vond ik persoonlijk eerder wat onnozel. De kills zijn redelijk bloody maar alles behalve spectaculair. Wel een leuke twist op het einde.

avatar van rep_robert

rep_robert

Wat een schrikbarend gemiddelde... Dit zou echt zo'n cheesy film moeten zijn waarbij de fun factor hoog zou moeten liggen.

Echter heb ik me kapot verveeld. De personages zijn saai en vervelend geschreven, de dialogen zijn zouteloos en duren soms veel te lang, er gebeurt amper iets in de film en de weinige momenten dat de kills er zijn voelt het net even te crappy aan. Naar vooral het langdradige karakter van de film stuitte me tegen de borst. Er viel soms amper doorheen te komen.

Ik heb me geen moment vermaakt met deze film.

avatar van Scarto70

Scarto70

Phoe, heb vaker zitten knikkebollen. Wat een doodse B-film. Dankzij Ariel Gade is het net meer dan 1 ster geworden. Maar nee, dit was niet best. Vooral de 2 agenten. Het naderde mijn irritatiegrens. Deze film wordt gewist van mijn harde schijf. Onbegrijpelijk dan ook is de hoge gemiddelde beoordeling van deze film. Er zijn vele betere. Maar goed. Smaken verschillen.