Heartless (2009)

Verenigd Koninkrijk
Drama / Thriller

geregisseerd door Philip Ridley
met Jim Sturgess, Joseph Mawle en Noel Clarke

Een jongeman sluit een deal met de duivel, waarna hij het door hem zo begeerde knappe uiterlijk krijgt. Maar zijn nieuwe looks blijken een schaduwkant te hebben en maken een moordenaar van hem.

essepluisje schreef:
Kenza jammer dat je hem hebt afgezet want de film krijgt nog hele andere wendingen en het is naar mijn idee ook absoluut niet de bedoeling van de regisseur om je depressief te maken.
Het is bijna een soort sprookje met een duister randje eraan.

El Ralpho ik heb een hele andere interpretatie van de film namelijk dat de hoofdrolspeler psychotisch of schizofreen is. Hij is paranoïde en hallucineert (over de demonen). Dit wordt nog eens extra getriggerd door de dood van zijn moeder waarna hij extreem gaat hallucineren en 'de duivel' vindt omdat hij de betekenis zoekt voor al het kwaad in de wereld. Alles zat in zijn hoofd (de duivel en zijn opdrachten, zijn moordactie was helaas wel echt, aangestuurd door zijn wanen) en was niet werkelijk. Je ziet ook aan het einde dat de demonen juist geen demonen zijn maar clanleden (mensen) met demonenmaskers. er waren nooit demonen, het kwaad was een clan die mensen vermoord en waar zijn neef in verwikkeld was geraakt. De duivel en Belle waren mensen die hij op v had gezien en deel heeft gemaakt van zijn fantasie. Uiteindelijk komt hij erachter dat het in zijn hoofd zat en vindt hij vrede bij zijn vader na zijn dood. Tragisch hoe de ware liefde tussen hem en het meisje niet heeft mogen zijn.

Ik vond de combinatie van drama en horror erg interessant en het acteerwerk erg goed. Ook de special effects waren niet echt verkeerd (kon beter) op 1 momentje na als je 1 demoon in zijn geheel ziet
De hoofdrolspeler bleef je aandacht vasthouden.
Goede film 3,5*

Dit was ook mijn interpretatie. Dikke 3,5*

avatar van Ayres
Kan ermee door. Het einde maakt wel veel goed.

Een akelige film, maar het einde maakt weer veel goed.

avatar van oemoemenoe
Apart en veel fantasie voor nodig om het te bevatten....
Gemiddeld vermaak .

avatar van John Lee Hooker
Intigrerende cinema vanuit Engeland waarin een jongeman in de duisterse wereld beland wanneer hij zijn moeder probeert te wreken. Een wijnvlek in z'n gezicht vormt het belangrijkste wapen om hem in toom te houden. Originele demonen, redelijk wat spanning en prima rollen.

avatar van Sopherian
Hele aparte film.Vond vooral het einde goed.

avatar van tattoobob
Inderdaad een apart filmpje met een lekker duister sfeertje!!!!
Leuke tussendoor kijkert

Leuke film, goede sfeer ook.
De demonen zagen er goed uit, acteerwerk was prima en er zaten een aantal gruwelijke scenes in.

avatar van Jimske
Ik was niet zo onder de indruk in het begin van de film, beetje saai zelfs, zoutloos en veel clichés en makkelijke schrikeffecten. Gelukkig werd het beter naarmate de film vorderde met een mooi sloteinde dat tot nadenken zet. Ik vond het spijtig dat die demonen er erg goedkoop uitzien, duidelijk afkomstig uit de computer, de andere special effecten werden dan wel weer mooi uitgewerkt. Ik geef het eerste deel een 2* en het tweede deel een 3*, en kom gemiddeld uit op 2.5*.

avatar van Kondoro0614
Heartless

Ik begon de film zonder enige informatie. Na mate de film door speelde werd hij leuker! Het verhaal was prima te doen, het acteren ging ook wel, de demonen vond ik ik aan de slechtere kant.

Jim Sturgess speelde zijn rol goed! Als sluw persoon, moest hij een hart uit iemand halen die nog leefde.. Nou, aan bloed niet tekort toen.. Haha! Enigste rare bij hem was een nieuw velletje, dat hij zijn wijnvlekken kwijt was!... Clémence Poésy deed het oke.. Joseph Mawle.. PAPA B natuurlijk.. Ons gevaarlijk mannetje.. Haha! Deed het opzich ook wel goed.

Heartless gaat over een film met Demon achtige mensen. Ik wist dus totaal niet waar het over ging en wat ik er van moest verwachten... Toch heb ik me redelijk vermaakt! En ook hoe die moeder werd vermoord was gewoon hard! met een molotovcocktail ...

avatar van Northernlight-
Een apart, duister en intrigerende film met een zwaarmoedig karakter. De constant dreigende en sombere sfeer is goed voelbaar en blijft tot het eind boeien. Jim Sturgess acteert goed en de soundtrack is uitstekend. Aanrader.