ad

Geregisseerd door: Michael Morrissey

Met onder meer: Zulay Henao en Bill Sage

Over Boy Wonder

"Beware the Hero"

Een klein jongetje uit Brooklyn is getuige van de brute moord op zijn moeder en groeit op met de obsessie om de moordenaar te vinden. Hij begint zijn leven als een stille, slimme student overdag en een zelfverzekerde held in de nacht. Maar wat is een echte held? En wie beslist wat goed en fout is? Als de grenzen vervagen begint Sean's dubbelleven in te werken op zijn gevoelens en zijn wereld staat op het punt om in te storten.

image

avatar van kalehein

kalehein

Lekker duister filmpje die je de hele 1,5 uur weet te boeien.

Er zitten aan het eind wel een paar flashbacks bij die het mij een beetje verwarrend maakten (moest ff koffie zetten en toileteren)

Ook het stukje van die postzegels heb ik verdorie niet helemaal meegekregen

kan iemand me het nog aangeven (spoilertje:) Was de rode nu de postzegel "mijn vader heeft er niets mee te maken of was het de zwarte? Aan het eind zag ik nl wel de rode, maar heb de "brieftekst" gemist

avatar van oemoemenoe

oemoemenoe

Goeie wraakfilm , serieus geacteerd door Caleb Steinmeyer die ik erg goed vond...

Geen opsmuk maar actie & reactie...

scorsese

Uitstekende film een schooljongen die 's nachts het gespuis op straat opruimt. Een goeie mix tussen een wraakfilm en een superheldenfilm zonder eigenlijk één van beiden te zijn. Het duurt even voordat de film een duidelijke richting heeft, en laat zich mede hierdoor nergens voorspellen. Ook een leuke interactie tussen de mannelijke en vrouwelijke agent. Alhoewel hier en daar wat schoonheidsfoutjes, is dit een veelbelovend debuut voor zowel regisseur Michael Morrisey als acteur Caleb Steinmeyer.

scorsese

kalehein schreef:

Ook het stukje van die postzegels heb ik verdorie niet helemaal meegekregen

Hij likte de rode postzegel. Rood stond ervoor dat zijn vader niet de schuldige was, maar de gevangene zelf. En deze rode postzegel was daarom ook vergiftigd.

avatar van orbit

orbit

• 12092 berichten

Mwah, toch matig na afloop. Zat te denken over iets boeienders dan dit, maar het is gewoon simple n straight revenge verhaaltje. Jammer, want best aardige acteurs en een ingang die iets meer te bieden had.

avatar van kalehein

kalehein

scorsese schreef:

...

thnx!

Alles valt nu ook op zijn plaats!

avatar van Decec

Decec

Een goede actie/misdaad/thriller film...

Spannend verhaal...

Uitstekend acteerwerk...

Prima achtergrond geluid/muziek

(Dolby Digital)...

Super mooi HD kwaliteit...

avatar van Aapje81

Aapje81

• 1903 berichten

Sombere wraakfilm die niet helemaal lekker loopt maar waarin redelijk goed wordt geacteerd. Het is zeker een aparte kijkervaring die wel indruk maakt maar niet zal blijven hangen, daarvoor is het allemaal net wat te sloom.

Gemiddeld.

avatar van missl

missl

Sobere film. De sfeer is prima, de acteurs ook maar het verhaal kreeg me niet mee.

avatar van Mars4i

Mars4i

[quote]scorsese schreef:

Wat ik me afvraag is of de zwarte postzegel dan ook gif bevatte. Want sowieso had die Larry Childs zijn moeder vermoord. De vraag ging er alleen over of zijn vader de opdracht heeft gegeven

Verder een redelijke film. Soms een beetje verwarrend door tijdslijnen die door elkaar heen lopen. Ook maakt hij het de rechercheur wel erg makkelijk en lijkt het wel alsof hij voortijdig gepakt wil worden. Op het politiebureau gegevens over het gif opzoeken. Die criminelen daar opzoeken. Het wapen 2 keer gebruiken.

Het einde was dan wel weer sterk. Daarom toch 3 sterren.

avatar van mnrk

mnrk

Did you grow up in a bug family?....Yeah, I did. Why?....That explains it.....Explains what?.....You got look-at-me syndrome.

Toch wel een leuke misdaad/drama film...

Het verhaal is in orde , maar wel had er een beetje meer vaart in mogen zitten. De wisselingen tussen heden en verleden zijn wel goed verwerkt in deze film...

Caleb Steinmeyer is op zijn plek als Sean en komt ook goed over en de aanwezigheid van Zulay Henao is ook in orde als Teresa...

En zoals de meeste boven mij is het einde met de postzegels zeer goed gevonden en uitgewerkt....

avatar van barcam

barcam

Duistere wraakfilm waarin geweld loont met origineel einde.

avatar van nadrin

nadrin

uitzonderlijk mooie film.

Die weet te boeien tot het einde.

Goed geacteerd met uitzondering van de rol van de vader.

Verrassend wendingen aanrader

avatar van ikkegoemikke

ikkegoemikke

Aangenaam verrast door deze film. Een typisch wraak-filmpje. Maar het zat wel behoorlijk goed in elkaar met een verrassend einde. Steinmeyer speelt de op wraak beluste tiener wonderbaarlijk op een erg realistische manier. Hij loopt er ook getormenteerd bij de hele film. De enkele vechtscenes zijn kort maar energiek en puur geweldadig. Boy Wonder is dus eigenlijk wel eens een verademing tussen al de andere thriller-brol die de laatste jaren op de markt worden gegooid.

Die gast Caleb in de gaten houden. Daar gaan we nog wel eens van horen !

avatar van schumacher

schumacher

Ik vond het een goeie film, in het begin mss een beetje te veel van de hak op den tak, mijne maat was er iets sneller mee weg dan mij maar naar mate de film blijft verder gaan word het wel beter en beter. Van genoten.

Het einde was heel goed.

avatar van Biosguru

Biosguru

Onder de maat voor mij. Zit niet alleen wat geloofwaardigheidsfoutjes in, Maar 1 fout in de "finale" is echt cruciaal dom. Als hij zijn vader ondervraagd, zwaait ie met zijn arm, dan is duidelijk te zien dat ie een pistool in zijn hand heeft. De vader komt daar alleen pas veel later achter, dat is echt irritant niet kloppend. Die pa heeft dat dan toch ook al gezien? Of is dit de eerste ex boxer die bij een stoeipartij niet naar de handen van de tegenstander kijkt? Knappe reflex dan.

avatar van jippie2010

jippie2010

Oei, wat een lastige film om te beoordelen.

Want man man, geef de film een betere scenarioschrijver en het was echt een briljantje geweest.

Er zaten helaas teveel fouten in, maar de ingrediënten waren wel aanwezig.

Goede cast, mooi indringend verhaal, en een heerlijk slot.

Door de sterke eindscène een hogere beoordeling dan ik eigenlijk van plan was. *3,5

avatar van Tiany

Tiany

Zeer goede film, met interessant verhaal. Hoofdpersoon is een beetje te vergelijken met Dexter. Speelt deze rol zeer goed.

avatar van K. V.

K. V.

Deze onbekende film eens bekeken en toch nog aangenaam verrast. Geen typische wraakfilm en dus wat minder voorspelbaar. De cast deed het prima, ondanks dat er niet echt bekend volk meedeed.

Verder zag de film er prima uit. Toch wel de moeite om eens gezien te hebben.

avatar van Brabants

Brabants

Boy Wonder is een prima misdaad/drama die op zich lekker wegkijkt. Het sombere karakter moet je zien te overwinnen want als je daar te veel in mee gaat, lijkt het mij dat je het moeilijk kunt waarderen. Ook ik had hier op sommige momenten moeite mee, maar achteraf gezien heb ik me toch best kunnen vermaken met deze film.

avatar van ThunderGOD

ThunderGOD

Prima boeiende film.

avatar van boemboem27

boemboem27

prima wraakfilm met af en toe lekkere stevige aktie

prima spelende cast.

bleef spannend tot aan het einde

en die was helemaal goed gevonden

echte aanrader