The Girl with All the Gifts (2016)

Verenigd Koninkrijk / Verenigde Staten
Drama / Horror

geregisseerd door Colm McCarthy
met Sennia Nanua, Gemma Arterton en Glenn Close

In een streng bewaakt complex wordt een kleine groep kinderen bestudeerd om een remedie te vinden tegen een virus dat de hele wereld heeft verwoest. Ze zijn de laatste hoop voor de mensheid. De tienjarige Melanie gaat elke dag naar school. Zoals elk normaal meisje heeft ze een favoriete leraar en een favoriet vak. Ze wordt echter naar school gebracht in een soort dwangbuis en wanneer ze haar komen halen is het steeds met getrokken wapens. Maar waarom is dat?

Aardige film over een aantal kinderen in een afgesloten complex die iedere dag les krijgen. Afgezien van het meisje als een soort half-zombie heeft deze film verder weinig nieuws te bieden binnen het genre. Het blijft wel onderhoudend en het ziet er allemaal goed uit. Ook het einde is natuurlijk leuk gevonden.

avatar van john mcclane 2
Best wel goede zombie variant met een jong meisje in de hoofdrol die het er goed van afbrengt .
Niet super bijzonder , maar wel anders genoeg om er Een toffe film van te maken .

avatar van TornadoEF5
Ik ben geen echte zombieliefhebber, maar dit was leuk, vlot en fris gedaan. Gewoon een zeer degelijke en mooie film waar ik weinig op aan te merken valt. Ik vind de eigen touch die de film aan het genre heeft wel interessant, en misschien zelfs geloofwaardiger dan de stereotiepe zombiefilms

avatar van Boeikens
Wel fijn dat er in de zombiewereld soms nog nieuwe verhaallijnen gevonden worden, dat maakt een film als deze alweer het zien de moeite waard.
De uitwerking daartegen was naar mijn smaak dan weer teveel drama en vooral te weinig gore. En dan die 2e fase,
waarin de zombies uitgroeien tot een boom...

En toch verliep het verhaal vrij vlot en ken het geheel me best vermaken.

Goede zombiefilm, met een originele uitwerking.
Prima vertolkingen ook.
Maar een topper is het evenwel niet, het had een beetje meer gruwelijker mogen zijn.

avatar van K. V.
Deze onbekende film eens bekeken en was wel aangenaam verrast door de film. Dit was eens een ander soort zombiefilm. Toch wel origineel gevonden en de nadruk lag toch iets meer op het wetenschappelijke dan op de brute actie. Het eerste uur vond ik wel het beste, maar het laatste deel was ook niet slecht. Alleen een niet echt logisch einde, maar hier kan ik wel mee leven.
De cast deed het prima, Glenn Close is wel een verrassende keuze voor deze film, maar het werkte wel en dat kind was erg goed.
Eens iets anders, maar wel geslaagd.

avatar van mrklm
Deze mix van '28 Days later' en 'The Maze Runner' komt met een aardige variant op de het weinig originele verhaal van een groep mensen dat probeert een serum te ontdekken waarmee ze een zombie-epidemie ten einde kunnen brengen. Centraal staat Melania [Sennia Nanua] die weliswaar een "Hungry" is (iemand die door het virus regelmatig een buitensporige behoefte heeft aan de consumptie van vers bloed), maar niets van haar intelligentie is verloren. Haar vermogen om haar lusten redelijk in bedwang te houden en het feit dat ze op menselijk niveau kan communiceren, maakt haar tot het ultieme proefkonijn van Dr Caroline Caldwell [Glenn Close]. Maar naarmate steeds het aantal "Hungries" toeneemt, wordt de situatie steeds wanhopiger en nemen de onderlinge spanningen steeds meer toe.
Deze horrorthriller speelt iets teveel leentjebuur bij andere films en daardoor kent de film weinig verrassingen. De actiescènes zijn wel bijzonder goed in elkaar gezet en de vertolkingen zijn over het algemeen meer dan acceptabel, maar het is moeilijk om te ontsnappen aan een gevoel van déjà vu.

avatar van Number23
Deze kwam eigenlijk onverwachts op m'n radar door Dirtees - Popculture T-shirts.
En ook bij deze moet ik zeggen dat het missen van de trailer weer een betere filmervaring opleverde. Maar een echte topper is het niet, vooral doordat het kind inde hoofdrol nogal katatonisch acteert. En als er andere kids in beeld komen is de interactie bijna lachwekkend. De volwassenen doen het daarentegen prima en een verwilderd Londen ziet er geinig uit.

Prima en vrij originele Britse, apocalyptische thriller. Vlot verteld met mooie beelden en ruimte voor hier en daar wat subtiele humor. Alle acteurs konden me op zich goed bekoren, hoewel Sennia Nanua in enkele scenes moeilijk serieus te nemen was. Het scenario zit, op enkele lompigheden na, aardig in elkaar en is eigenzinnig en fris genoeg om te blijven boeien. Dat de film zijn eigen regeltjes soms een beetje losjes interpreteert nemen we dan maar voor lief.

De film duurt mij te lang. Er zit wat mij betreft ook weinig spanning is. Ik kan niet zeggen dat het een slechte film is, maar ik kon de film maar met veel moeite uit zitten.

avatar van AC1
AC1
Glenn Close in een Zombie B-film?! Begint ok op de legerbasis maar tijdens de tweede helft wordt het belachelijk. (kinderen met dierlijk gedrag kan je misschien wel op papier zetten maar je moet toch wel een krak zijn om dat niet bespottelijjk te laten overkomen op film)