Perfect Skin (2018)

Verenigd Koninkrijk
Horror / Thriller

geregisseerd door Kevin Chicken
met Richard Brake, Natalia Kostrzewa en Jo Woodcock

Het verhaal speelt zich af in Londen. De film verkent het tatoeëren en het modificeren van het lichaam. Katia is een jonge Poolse vrouw. Ze heeft een relatie met een mysterieuze tatoeëerder. Haar verhouding neemt een donkere wending naarmate haar fascinatie voor hem groeit.

avatar van joolstein
“You’re strong, Katia. So strong. You can do anything. Anything.”

Dit was voor mij zonder twijfel een interessante indie-film met geweldige cinematografie, een opvallende performance van Richard Brake (31,The Night King uit Game of Thrones) als een sympathieke tattoo-artiest die zijn perfecte kunstwerk wil creëren, en dat alles op 'Invisible Sun' van The Prodigy. Het was zeker niet saai. Beginnend regisseur Kevin Chicken weet een goede en geïnspireerde hoeveelheid sfeer en spanning in de film te stoppen.Nu leent de wereld van tatoeages en andere lichaamsmodificaties zich ook uitermate goed om die heerlijke grimmig alternatieve atmosfeer te creëren. Maar anders dan dat het plot doet vermoeden is dit geen Torture porn film.Toegegeven, er zijn wel een paar scenes met foltering; ze lijken te worden gedaan op de ouderwetse manier, zonder CGI (YES!) en zijn zeker ongemakkelijk. Beide actrices (Natalia Kostrzewa ("The Cured"), en Jo Woodcock ("Dorian Grey") doen het goed maar het is vooral Richard Brake die de show steelt. Hoewel het script wel iets meer diepgang mocht hebben, belet het de film niet om een ​​fijne en effectieve film te zijn.

avatar van Chainsaw
Chainsaw (moderator)
Richard Brake, die dude die als necrofiele lijkschouwer in Halloween II minutenlang fuck zei. Zo’n soort scène krijgt hij in Perfect Skin ook, maar verder is de man opvallend ingetogen. Hij heeft weliswaar een creepy uitstraling en kijkt nogal duister uit zijn ogen, zijn tatoeëerder Bob komt veelal over als een vriendelijke, welbespraakte man. Maar een onschuldig mannetje is het niet, hij heeft de Poolse Katia in zijn kelder opgesloten (waar hij schijnbaar een gevangenis heeft zitten) en onder de deuntjes van Invisible Sun van The Prodigy kleurt hij haar langzaam maar zeker helemaal in met zijn tattoo machine. De DVD van Perfect Skin doet vermoeden dat het hier gaat om torture porn à la Saw, maar net als hoofdfiguur Bob is de film ook opvallend ingetogen; de film focust vooral op de relatie tussen Bob en Katia. Er is amper gore of bloed, maar juist door de wat realistische aanpak is Perfect Skin niet altijd even prettig om naar te kijken.

3,5 sterren.

avatar van mixmaster
Deze film heeft me wel verrast, hij was beter dan ik had gedacht.
Vooral de sfeer en de perfecte rol van Richard Brake die een geschifte tatoeëerder speelt.

Hij is voor deze rol gemaakt, echt goed gespeeld.

avatar van perceived
De DVD ligt nu voor slechts 3,99 bij Boekenvoordeel te wachten op overige geïnteresseerden...

Sterker nog, er zat een "5 voor 10" sticker op, maar die actie was blijkbaar afgelopen. Dankzij de vriendelijke dame daar heb ik er alsnog 4 bij mogen uitzoeken waaronder Boys in the Trees (2016) en Hardcore Henry (2015)

avatar van Daan258
Hier ben ik wel benieuwd naar.

avatar van Brabants
Perfect Skin is duidelijk geen alledaags filmpje maar zeker de moeite waard. Het tempo van het verhaal en de volle overgave van het spel lijkt zeer professioneel over te komen. De speelduur vliegt voorbij ondanks dat het plot ietwat simpel is van opzet.

avatar van Baboesjka
Een artistieke thriller. Een boeiend verhaal met een spannende sfeer. Prima acteerwerk. Een vrij simpel eind, maar dat vind ik ook wel iets hebben bij deze film, in combinatie met de muziek op de achtergrond. Geen miskoop. 3,5*

avatar van perceived
Meer dan aardig regiedebuut van Kevin Chicken.

Richard Brake is perfect gecast als creepy tattoo artist en de dames doen hun werk ook niet verkeerd. De film oogt sfeervol en fris. Aardig electronisch soundtrackje eronder. Plot en lengte zijn wat minder in balans, duurt sowieso minstens een kwartiertje te lang.

Overall een genrefilmpje dat positief opvalt tussen het gros aan slappe happen.

avatar van john mcclane 2
Fascinerend debuut .
Het gekke is dat is niet veel heb met tattoos , ken genoeg mensen die er wel wat mee hebben .
Maar dat is mijn bezwaar ! een : iedereen heeft er inmiddels wel een paar , wat het minder exclusief en bijzonder maakt .
Bezwaar twee : het permanente , hoe kun je weten dat je iets over tien Dan wel dertig jaar nog leuk vind .
Kan niet .

Maar dat terzijde , het is allemaal grauw geschoten , en de close up shots van het proces en het plaatsen van de inkt waren echt heel erg gaaf .
En blijkbaar ook boeiend als je er niet veel affiniteit mee hebt .
De hoofdrol van brake is erg goed , leuk feitje : hij is tevens ze nightking in Game of thrones .
Volle voldoende .

avatar van AniSter
Helemaal eens met mijn voorgangers.
En ja, ik heb twee tattoos en weet 200% zeker dat me die over 20 jaar nog steeds bevallen!