Perfect Skin (2018)

Verenigd Koninkrijk
Horror / Thriller

geregisseerd door Kevin Chicken
met Richard Brake, Natalia Kostrzewa en Jo Woodcock

Het verhaal speelt zich af in Londen. De film verkent het tatoeëren en het modificeren van het lichaam. Katia is een jonge Poolse vrouw. Ze heeft een relatie met een mysterieuze tatoeëerder. Haar verhouding neemt een donkere wending naarmate haar fascinatie voor hem groeit.

avatar van joolstein
“You’re strong, Katia. So strong. You can do anything. Anything.”

Dit was voor mij zonder twijfel een interessante indie-film met geweldige cinematografie, een opvallende performance van Richard Brake (31,The Night King uit Game of Thrones) als een sympathieke tattoo-artiest die zijn perfecte kunstwerk wil creëren, en dat alles op 'Invisible Sun' van The Prodigy. Het was zeker niet saai. Beginnend regisseur Kevin Chicken weet een goede en geïnspireerde hoeveelheid sfeer en spanning in de film te stoppen.Nu leent de wereld van tatoeages en andere lichaamsmodificaties zich ook uitermate goed om die heerlijke grimmig alternatieve atmosfeer te creëren. Maar anders dan dat het plot doet vermoeden is dit geen Torture porn film.Toegegeven, er zijn wel een paar scenes met foltering; ze lijken te worden gedaan op de ouderwetse manier, zonder CGI (YES!) en zijn zeker ongemakkelijk. Beide actrices (Natalia Kostrzewa ("The Cured"), en Jo Woodcock ("Dorian Grey") doen het goed maar het is vooral Richard Brake die de show steelt. Hoewel het script wel iets meer diepgang mocht hebben, belet het de film niet om een ​​fijne en effectieve film te zijn.

avatar van Chainsaw
Richard Brake, die dude die als necrofiele lijkschouwer in Halloween II minutenlang fuck zei. Zo’n soort scène krijgt hij in Perfect Skin ook, maar verder is de man opvallend ingetogen. Hij heeft weliswaar een creepy uitstraling en kijkt nogal duister uit zijn ogen, zijn tatoeëerder Bob komt veelal over als een vriendelijke, welbespraakte man. Maar een onschuldig mannetje is het niet, hij heeft de Poolse Katia in zijn kelder opgesloten (waar hij schijnbaar een gevangenis heeft zitten) en onder de deuntjes van Invisible Sun van The Prodigy kleurt hij haar langzaam maar zeker helemaal in met zijn tattoo machine. De DVD van Perfect Skin doet vermoeden dat het hier gaat om torture porn à la Saw, maar net als hoofdfiguur Bob is de film ook opvallend ingetogen; de film focust vooral op de relatie tussen Bob en Katia. Er is amper gore of bloed, maar juist door de wat realistische aanpak is Perfect Skin niet altijd even prettig om naar te kijken.

3,5 sterren.

avatar van mixmaster
Deze film heeft me wel verrast, hij was beter dan ik had gedacht.
Vooral de sfeer en de perfecte rol van Richard Brake die een geschifte tatoeëerder speelt.

Hij is voor deze rol gemaakt, echt goed gespeeld.

avatar van perceived
De DVD ligt nu voor slechts 3,99 bij Boekenvoordeel te wachten op overige geïnteresseerden...

Sterker nog, er zat een "5 voor 10" sticker op, maar die actie was blijkbaar afgelopen. Dankzij de vriendelijke dame daar heb ik er alsnog 4 bij mogen uitzoeken waaronder Boys in the Trees (2016) en Hardcore Henry (2015)

avatar van Daan258
Hier ben ik wel benieuwd naar.

avatar van Brabants
Perfect Skin is duidelijk geen alledaags filmpje maar zeker de moeite waard. Het tempo van het verhaal en de volle overgave van het spel lijkt zeer professioneel over te komen. De speelduur vliegt voorbij ondanks dat het plot ietwat simpel is van opzet.

avatar van Baboesjka
Een artistieke thriller. Een boeiend verhaal met een spannende sfeer. Prima acteerwerk. Een vrij simpel eind, maar dat vind ik ook wel iets hebben bij deze film, in combinatie met de muziek op de achtergrond. Geen miskoop. 3,5*

avatar van perceived
Meer dan aardig regiedebuut van Kevin Chicken.

Richard Brake is perfect gecast als creepy tattoo artist en de dames doen hun werk ook niet verkeerd. De film oogt sfeervol en fris. Aardig electronisch soundtrackje eronder. Plot en lengte zijn wat minder in balans, duurt sowieso minstens een kwartiertje te lang.

Overall een genrefilmpje dat positief opvalt tussen het gros aan slappe happen.

avatar van john mcclane 2
Fascinerend debuut .
Het gekke is dat is niet veel heb met tattoos , ken genoeg mensen die er wel wat mee hebben .
Maar dat is mijn bezwaar ! een : iedereen heeft er inmiddels wel een paar , wat het minder exclusief en bijzonder maakt .
Bezwaar twee : het permanente , hoe kun je weten dat je iets over tien Dan wel dertig jaar nog leuk vind .
Kan niet .

Maar dat terzijde , het is allemaal grauw geschoten , en de close up shots van het proces en het plaatsen van de inkt waren echt heel erg gaaf .
En blijkbaar ook boeiend als je er niet veel affiniteit mee hebt .
De hoofdrol van brake is erg goed , leuk feitje : hij is tevens ze nightking in Game of thrones .
Volle voldoende .

avatar van AniSter
Helemaal eens met mijn voorgangers.
En ja, ik heb twee tattoos en weet 200% zeker dat me die over 20 jaar nog steeds bevallen!

avatar van sinterklaas
Amusant psychohorrorfilmpje uit de UK.

Een Poolse vrouw raakt in de verleiding met en charmante man van middelbare leeftijd. Echter weet je al meteen dat het niet goed zit. De vrouw is tattooverslaafd en lijkt bij deze man wel haar heil te kunnen halen. Maar dan loopt ze in de val.

En zo krijgen we weer een aardig filmpje in zijn genre voorgeschoteld. Het lastige hieraan is ook dat, net als bij Hannibal Lecter, deze psycho nog wel eens sympathie bij de kijker wil opwekken. Een manipulatief, sluw wezen die zelfs de uiteindelijke instanties een stap voor is.

De settings in de groezelige grauwe achterbuurten van Londen zijn ook prima geplaatst.

Het is nou niet een waar meesterwerk, maar hij is goed te doen.

avatar van Rickyman
Ja, visueel ziet het er wel aardig uit en de rollen worden ook uitstekend vertolkt.
Het verhaaltje vond ik dan weer niet zo heel bijzonder en is het gegeven al eens beter vertoond.
Beetje aan de langdradige kant ook.

avatar van Noodless
Fascinerend psychologisch horrorwerkje dat visueel er erg gaaf uitziet. Mooie close-up shots, grauwe setting van Londen en knappe vormgeving van de werkplaats Perfect Skin. Het verhaal wordt geduldig opgebouwd naar zijn climax met voldoende spanning en een paar akelige momenten. Daarvoor zorgt Richard Brake als mysterieuze tatoeëerder zeker voor. Perfect gecast voor deze rol ! Deze man zorgt met zijn akelige uitstraling en manipulatieve, slimme handelingen voor de nodige spanning. En dan zwijgen we maar van de uitvoering tot zijn meesterwerk bij Katia. Er gaat ook heel wat aandacht uit naar zijn personage waarbij het leven buiten Perfect Skin goed in beeld wordt gebracht. Een scheiding, de kinderen , ziekte van Alzheimer die het werk van hem onmogelijk lijkt te maken... leiden hem stilaan tot waanzinnige praktijken. Opvallend kunstzinnig horrorwerkje ! 7/10

avatar van Shadowed
Niet helemaal mijn ding.

De film is uiteindelijk niet slecht, al moet ik zeggen dat dit soort horrorfilms niet helemaal in mijn straatje liggen. Desondanks kan proberen natuurlijl geen kwaad, maar na het zien van deze film ben ik nergens echt op verrast. Nou ja, behalve door Brake dan.

Het tempo ligt gelukkig niet heel laag, waardoor deze film redelijk uit te kijken is. Maar de loop van de film zelf laat hier en daar wat wensen over. Vooral het ontbreken van enige spanning is wel een beetje jammer. Het is dan ook vooral een thriller ipv een horrorfilm.

De film doet een aantal dingen wel heel goed. Zo is de cinematografie opvallend goed. Ik had al verwacht dat dit wel een kunstzinnig filmpje zou zijn, maar van een debuut verwacht ik niet meteen veel. Maar op dat gebied was het wel een genot.

Ook Brake, zowat de redder van deze film, doet het sterk. Normaal heeft Brake een beetje een ondankbare rol, maar hier mag hij dan eindelijk eens goed schitteren. En deze kans weet hij dan ook met beide handen te pakken en levert een sterke prestatie af.

Van Kostrzewa en Woodcock was ik echter minder enthousiast. Vooral Kostrzewa doet het regelmatig een beetje houterig en weet nooit helemaal die charme af te geven. Dat leidt ertoe dat Brake het zwaar te verduren heeft in de slotfase als de twee een wat moeilijker acteerstukje krijgen.

Wat vooral jammer is, is dat de film vaak de focus op de verkeerde dingen legt. Dat hele proces vandwangmatig een tattoo neerzetten is wel een beetje het element dat de film interessant houdt. Maar de film is net wat te tam op dat gebied en legt uiteindelijk vooral de focus op het goede oude "help waar is mijn vriendin" plotje.

Maar de film is ook gewoon te tam op dat gebied. De cinematografie weet een soort grauw en kil sfeertje te creeën. Maar de beelden zijn gewoon te tam en de film pakt nooit helemaal uit. Daardoor heeft de film nooit impact. Een film die dit waanzinnig goed wist te doen was Martyrs . Deze film lijkt regelmatig een beetje in deze voetsporen te treden maar is veel voorzichtiger.

Wel zijn er nog enkele intrigerende beelden. Het zetten van tattoos vond ik lastiger om te zien dan iemand die vermoord wordt in een slasherfilm. Maar de slotfase is echt te tam om indruk te maken, waardoor de film een redelijk opbouw (alleen zonder spanning) weet te vernagelen.

Ik hoop wel snel dat Brake nog eens in dit soort rollen kruipt. Hij is een goed acteur, maar wel een acteur die nooit echt in een hoofdrol mocht staan zo ver ik hem gezien heb. Deze film is daar in ieder geval een goed antwoord op.

avatar van bjerik76
Film begint wat zwak, maar richting het einde word het toch spannend en lijkt er zelfs beter geacteerd te worden.
Zeker als de “metamorfose” bijna compleet is.
Camerawerk met de filter geeft de film al een grauwe sfeer.

avatar van Daan258
Hier had ik toch een redelijk choquerende film verwacht. Maar het was een lange, vrij trage en redelijk saaie film. Sfeer en acteerwerk kon er nog mee door, het verhaal daarentegen
Daarbij helpt de speelduur ook zeker niet.