Angel of Mine (2019)

Australië / Verenigde Staten
Drama / Thriller

geregisseerd door Kim Farrant
met Noomi Rapace, Yvonne Strahovski en Luke Evans

Lizzie heeft zeven jaar geleden haar dochtertje moeten afgeven. Nu stuit ze plots op het meisje Lola, dat als twee druppels water op haar kind gelijkt. Steeds meer verliest Lizzie de greep op de werkelijkheid wanneer ze denkt dat haar dochter nog in leven is. Terwijl ze over het voogdijschap over haar zoon vecht, groeit haar obsessie met Lola en ze sluit vriendschap met diens moeder.

avatar van Pazmaster
Een prima thriller over een moeder die haar dochter is verloren. Wanneer ze denkt dat ze haar dochter heeft gezien groeit haar obsessie voor het meisje...
Een langzaam opbouwende spanning, een redelijk einde en een uitstekende rol van Rapace.

avatar van bestgekker
Zeer goede film, spannend, meeslepend en een onverwacht einde.

4 sterren van mij!

avatar van AniSter
Op de filmposter hadden ze de namen van de twee dames wel mogen wisselen....
Spannend, een escalatie was voorspelbaar, maar toch een onverwachte draai aan het slot.

avatar van Brabants
Angel of Mine was op zich een prima thriller. Gezien het plot en de voortgang hiervan had ik qua wending iets totaal anders verwacht. Het viel me qua stijl en verwachtingen wat tegen. Niet dat het altijd pittig hoeft te zijn, maar ik vond dit wel erg simpel van aard. Wellicht schuilt hier ook wel wat kracht in? Ik laat het in het midden. Het houdt me qua beoordeling wel wat tegen om het als een zeer goede film te hebben ervaren.

avatar van Ralf81
Een gemiddelde thriller, maar een die wel tot het einde toe blijft boeien. Je wilt als kijker toch weten waar het naartoe gaat.

avatar van filmkul
Redelijk sterk drama/thriller. Het verhaal zit best goed in elkaar en Farrant weet het prima over te brengen aan de kijker. Het bouwt het verhaal goed op en sleurt je mee in misère van de hoofdrolspeelster. Ook weet hij je te laten twijfelen en te balanceren tussen mededogen en afkeer tegen de hoofdpersoon. De uiteindelijke climax is verrassend. Je houdt als kijker nog wel de vraag “en nu?”. Het acteerwerk is verder prima. Rapace zet een prima rol neer. Evans helaas wat minder. Aanrader. 4.0

avatar van schumacher
Niks voor mij, saaie boel. Het pakte me echt niet.

Beklemmende thriller. Aanvankelijk erg herkenbaar omdat we Alex Forrest(Fatal Atrraction) en Hedra Carlson(Single White Female) nog in onze gedachten hebben, maar gelukkig is niets wat het lijkt en aan het einde werd ik om ver geblazen, op een manier zoals je het zo graag wil als argeloze kijker. De nadruk bij deze film, meer dan bij de genoemde voorbeelden, ligt wat meer op de acties en de geestestoestand van de dader, wat afgezien dat dit(zo blijkt aan het slot) een duidelijke reden heeft, ook lekker werkt voor de kijker. Heerlijk om bij jezelf te herkennen dat je gaandeweg toch meer sympathie voelt voor de aanstichter van het kwaad dan voor het bedreigde, ideale gezinnetje. De eer voor de originaliteit komt overigens niet toe aan regisseur Farrant en de scriptschrijvers, want dit blijkt een remake van een voor mij onbekende Franse Film. Ik vermoed zomaar dat deze herhalingsoefening beter is dan het origineel. Sterk spel trouwens ook van de drie hoofdrolspelers, vooral Rapace maakt weer indruk in een rol die op haar lijf lijkt geschreven.

avatar van karilem
Een van de beste film die ik heb gezien tot nu toe dit jaar. Met toch een onverwacht einde die mij een beetje perplex achterlaat.

Emotionele rollercoaster dit zeg. Sterk geacteerd psychologisch drama die steeds meer neigt naar een stalking thriller. Pakkend, boeiend en meeslepend. Het enigzins verrassende plot maakt van deze " Angel of mine" een regelrechte kijk sensatie. 4*

Goeie film waarin een gescheiden moeder de dood van haar babydochtertje na zeven jaar nog niet heeft verwerkt. Goed opgebouwd en de balans tussen drama en thriller is uitstekend hier. De ontknoping was niet slecht, maar wel wat gemakkelijk. Noomi Rapace is absoluut overtuigend als de moeder met psychologische problemen.

Prima film, goed verhaal en spannend van begin tot einde.
Maar vooral een voortreffelijke rol van Noomi Rapace, een van mijn absolute favoriete actrices van de laatste jaren.
Ze draagt de ganse film en toont haar ongelooflijke talent nogmaals.
Warm aanbevolen deze prent.

avatar van missl
Mooie opbouw maar daarna was het voor mij niet interessant meer.

avatar van Noodless
Verrassend filmpje die de middelmaat weet te overstijgen door de goede opbouw van een pakkend verhaal met een perfect mix van drama en thriller dat sterk gedragen wordt door de overtuigende rol van Noomi Rapace. 7/10

avatar van DjFrankie
Spannende en boeiende thriller.

Psychothriller met een gestage spanningsopbouw, culminerend in een voor sommigen wellicht toch wel verrassende ontknoping. Remake van Safy Nebbou's L'Empreinte de l'Ange (2008), maar niet zo goed als het Franse origineel. Dat heb je wel vaker met remakes.

avatar van Rodger
Mooie film.. ff voor tussendoor... maar zeker niet verkeerd...
3.0***

avatar van Annalimanada
Wat een goede film. Zat erin van het begin tot het bijzonder verrassende eind.
5 sterren voor mij.

Hele trage opbouw. Vond het in het begin zeker eerder een drama.

Het eind was ook al niet te denderend, snap niet zo goed dat er mensen zijn die verbaasd zijn, want ik zag het plot van mijlenver aankomen. Ook niet zo moeilijk natuurlijk: de film gaat over een vrouw die haar dochter "verliest" en jaren later een meisje ontmoet, waarvan ze beweert dat het haar dochter is. Iedereen verklaart haar voor gek, maar ze is ervan overtuigd dat haar dochter nog leeft. Nou ra ra, wat voor eind zou je dan nog meer kunnen bedenken, waardoor het een thriller wordt? Haha
Vond het erg voorspelbaar, desalniettemin erg goed geacteerd, vooral op het eind, ik leefde mee en voelde haar verdriet.

film die mij boeide van begin tot eind. je voelt je heen en weer geslingerd tussen sympathie tussen de aanstichtster en het gezin wat bedreigd wordt. het einde had een plot wat sommigen voorspelbaar vonden nou ik had dit niet kunnen bedenken ....

avatar van Ebenezer Scrooge
Voor ik de film ging zien las ik hier dat het einde zo verrassend is, dus ik verwachtte op zijn minst een geniale ontknoping, iets waar ik totaal niet bij had stil gestaan, maar ik vond het einde verre van verrassend. Eigenlijk had ik de gehele film zoiets van 'als het zo gaat eindigen, dan is dat wel heel flauw', en zo eindigde het dus ook. Alsof je een Agatha Christie leest waarvan je de afloop ruim van tevoren kunt raden. Toch is er wel die constante twijfel, dat je niet weet of ze nu de waarheid spreekt of psychisch niet helemaal in orde en je gevoelens dus steeds switchen van medeleven naar antipathie en weer terug.
Verder ook wel erg ongeloofwaardig eigenlijk; een moeder (Yvonne Strahovski, dat k*twijf uit The Handmaid's Tale) die haar kind verliest bij een brand, vervolgens het kind van een ander steelt, maar verder geen enkel afwijkend gedrag vertoont of raar doet, zelfs een zekere rust uitstraalt.. Of de ouders van Rapace die de kant van de schoonzoon kiezen.
Maar desondanks toch een fijne tussendoor-thriller zoals ze in de jaren negentig nog gemaakt werden; Met dit keer echter geen Sandra Bullock of Julia Roberts maar een uitstekend acterende Noomi Rapace.

avatar van hatebreeder
Vrij degelijke film. Het begin van de film vond ik niet heel interessant, maar naar het einde toe werd het allemaal een stuk beter. 3.5 ster

avatar van Elchapo
Sterke thriller/drama film met een uitstekende noomi rapace die naar mijn bescheiden mening toch echt tot de beste acrices van deze tijd gerekend mag worden.Het plot zie je voor de verandering ook eens niet van een kilometer afstand al aankomen......3.5 stars.

Wauw wat een mooie film zeg. Goede opbouw en het werd op het laatst echt spannend met een zeer verrassend einde!

avatar van snarfje5508
Onderhoudende thriller, zeker door Rapace geloofwaardig gespeeld. Film slaagt erin de kijker lang op het verkeerde been te zetten. Mag hier en daar wat minder traag maar overall, 3,5 ster zeker waard !

avatar van Dennisj
Vond het niet een heel bijzondere film. Keek opzich wel prima weg, al is dat ook niet gek wanneer Yvonne Strahovski erin speelt wat een mooie vrouw is dat zeg. Vond verder op het einde na te weinig spanning erin zitten. Daarom net geen voldoende.