Legion (2010)

Fantasy / Horror

geregisseerd door Scott Stewart
met Paul Bettany, Dennis Quaid en Doug Jones

Een groep mensen stopt ergens in het zuiden, om wat te eten in een truckersrestaurant. Ze komen er echter al snel achter dat ze hier geen tijd hebben om gewoon wat te eten, maar dat ze moeten vechten voor hun leven en zichzelf moeten verdedigen tegen engelen, gestuurd door God om de mensheid uit te roeien. Wat de groep niet weet, is dat deze bijbelse apocalyps er voor zorgt dat zij misschien wel eens de laatste hoop van de mensheid kunnen zijn, omdat één van de serveersters zwanger is, van de Messias...

avatar van Shadowed
Nee.

Het idee is nog wel origineel, niet helemaal mijn ding maar een horror / actie wil ik nog wel een kans geven. Nou, als ik het niet gedaan had had ik waarschijnlijk vrij weinig gemist. De film faalt in het echt goed uitwerken van het idee.

Visueel is het soms nog wel ok, met sommige cheesy monstertjes, voorbeeld The Ice Cream Man. Ook de zombie achtige mensen die zich rondom het gebouw verzamelen en soms aanvallen zorgen voor het nodige vermaak en kijkt de film vooral in het begin goed weg.

Helaas is de film wel iets te bizar en de tweede helft waardoor het een komische lading krijgt. Ook de acteurs in het algemeen bakken er vrij weinig van. Sommige steken er dan een beetje bovenuit, zoals Gibson en Bettany, maar de meeste bakken er vrij weinig van. Quaid faalt, Walsh faalt, Holland faalt en Durand faalt.

Jammer, want hiermee had veel meer gedaan kunnen worden.

avatar van Corcicus
Niks verkeerd met deze film. Onderhoudende actie met af en toe een vleugje horror. Toffe setting, fijne personages en meer dan voldoende actie om de boel op gang te houden. Ik heb zulke films al véél slechter geweten.

avatar van mikey
soort van dusk till dawn rip off met een vleugje evil dead. Assault on P13 maybe. Vind je die leuk, dan kan je hier ook best van genieten. Geinig, snel, veel actie. De monsters waren ditmaal aardig vormgegeven en soms creepy.

avatar van Left4Dead
But believe me, something much worse is on the way.

Stewart is typisch zo'n regisseur die best leuke verhalen op beeld wil brengen maar net niet dat tikkeltje kan geven waardoor je het gevoel krijgt met prima producties te maken hebt.
Niet slecht zijn werken, maar steeds dat knagend gevoel van "hier had meer in gezeten".

Deze jaren terug gezien en weet nog dat ik bij deze film echt meer verwachtingen had. Net als Priest van dezelfde regisseur, ik houd namelijk erg van zulke verhalen. Dus stond de beloning voor deze prent op 3**. Was benieuwd hoe ik deze zou beoordelen een aantal jaren later, in een tijdperk dat er heel veel bagger uitkomt.

Een best wel leuke cast met voor mij Dutton als klappertje naast Quaid, mag die gast graag zien. Een donker prentje waar de ellende geweldig begint met een lief oud vrouwtje, al snel lijkt de wereld veranderd te zijn. Je volgt een setje mensen die zijn gestrand in een wegrestaurant, all hell breakes loose nadat we de icecream man hebben ontmoet. Meteen zie je dat de regie niet heel erg strak is, maar best een heel aardig begin van de sores.

26 mln had de regisseur voor de prent en dan moet je beknibbelen op bepaalde uitgaven, dat is zichtbaar. Beeldtechnisch is het niet van de hoogste plank, geluidtechnisch is het verder wel oké. De cast doet het goed, het script loopt vlot maar is aardig simpel. Maar het zakt wel een beetje in naarmate je vordert naar het einde toe, het is een beetje teveel van hetzelfde.

Ach een geinig prentje, niet meer niet minder. Hiermee kom ik weer uit op 3**. Zitten leuke, soms grappige momenten in, echt spannend kan ik het niet noemen.