Pay the Ghost (2015)

Horror / Thriller

geregisseerd door Uli Edel
met Sarah Wayne Callies, Nicolas Cage en Lyriq Bent

Bijna een jaar geleden is de zoon van Mike Cole (Nicolas Cage) plots van zijn zijde verdwenen tijdens een Halloween-parade in New York. Nu wordt hij op onverklaarbare wijze achtervolgd door verschrikkelijke visioenen van zijn zoon en begint hij zijn aanwezigheid te voelen. Hij besluit zich te herenigen met zijn vervreemde vrouw Kristen (Sarah Wayne Callies) en samen komen ze achter een stel angstaanjagende aanwijzingen, tijdens de zoektocht naar hun zoon.

avatar van Boeikens
Een wat mindere Nicolas Cage.

De film kent een mooie opening en is vervolgens qua sfeeropbouw, mysterie en spanning vrij veel belovend, echter vlakt dat na een klein half uurtje sterk af. Monotonie en traagheid wisselen zich af met enkele opflakkeringen van schrikmomentjes en betere CGI stukjes. Cage blijft zowat de hele tijd in een zelfde emotie acting hangen en het einde is best droevig te noemen. Ook blijft men aan het eind met heel wat vragen zitten over dingen die tijdens de film blijkbaar belangrijk waren.

Een goed voor één keer kijkervaring.

avatar van m1701
jammer hier had meer in kunnen zitten.
Viel toch wel tegen en zeker met zulke hoofdrolspelers.

Verhaal wat vlak

Vond dit toch niet zo'n slechte film.
Het samenspel tussen Sarah Wayne Callies (Prison Break, Walking Dead) en Nicolas Cage (talloze films), zat wel goed.
Het verhaal mag dan al niet zo denderend zijn, het is wel goed in beeld gebracht.
Kortom: een leuke film voor tussendoor, met de mooie locatie, New York, vanuit een wat duistere kant.

avatar van Daan258
Helaas niet zo leuk als ik had gehoopt.

Pay The Ghost was een film die al lang op mijn lijst stond. Als fan van Cage leek het mij sowieso gaaf om hem is in een ander soort genre film te zien spelen. 2 dagen geleden bekeken maar na het zien van de film vond ik dat het allemaal een stuk beter had gekund. Op alle vlakke is het alleen oké te noemen en daar blijft het ook bij.
Het verhaal is niet heel slecht maar vond het nogal een beetje slap uitgewerkt en had en zeker beter kunnen zijn. Daarnaast mist je echt behoorlijk wat spanning en vind ik de film ook niet echt passen onder het genre horror. Eerder mysterie/thriller.
Hier en daar wat trekjes afgepakt van de Insidious films, maar dat pakte bij deze film niet heel goed uit.
Daarnaast keek ik heel erg uit naar Nicolas cage hoe hij het in deze film zou doen maar het leek er een beetje op alsof hij er niet zo veel zin in had. :s Jammer
Toch heb ik me verder wel prima kunnen vermaken en was het zeker geen straf om naar te kijken, een leuke film is het zeker wel.

Een 2,5*