Shadowzone (1990)

Horror / Sciencefiction

geregisseerd door J.S. Cardone
met Louise Fletcher, David Beecroft en James Hong

Tijdens een experiment in het kader van het supergeheime "Shadow Zone"-experiment wordt één van de wetenschappers per ongeluk gedood. De NASA stuurt er een onderzoekster op af die de schade moet opmeten, maar tijdens haar research ontdekt ze dat de wetenschappers al veel verder zijn met hun onderzoek dan de NASA denkt. Ze hebben namelijk een manier ontdekt waarmee slapende mensen poorten naar andere dimensies kunnen openen.

avatar van brucecampbell
Verrassend goed gemaakte SF-film, die weliswaar erg low-budget is maar best geslaagd te noemen is.
Het leek me een beetje een kruising tussen The Thing van Carpenter en een aflevering van de X-Files en dat is natuurlijk positief.
Doordat het allemaal erg mysterieus bleef was het anderhalf uur prima vermaak.