King of the Ants (2003)

Misdaad / Horror

geregisseerd door Stuart Gordon
met Daniel Baldwin, Kari Wuhrer en George Wendt

Een jonge man wordt door een groepje gangsters ingehuurd om een paar vuile klusjes op te knappen. Na afloop van zijn opdracht proberen de gangsters de man uit de weg te ruimen, maar dat blijkt niet zo makkelijk te zijn als ze hadden gedacht. De jongen besluit op zijn beurt keihard met de misdadigers af te rekenen.

avatar van parcivalis
Slordig gemaakt
Ongeloofwaardig
nergens een greintje humor
of dubbele bodem
zonde van mijn tijd

avatar van ErikP
Dit is wel een film die je bijblijft, hetzij in positieve zin hetzij in negatieve zin. Hij is zeker apart en hard. Met name de scènes met de golfclub en die met de koelkast zijn mij bijgebleven. Heel apart deze film.

avatar van umbra
damn heb ik nog op cassette vond ik echt vet filmpje, met momenten hard en veel geweld, maar zat goed ineen heel die film

avatar van knusse stoel
Wij hebben er aardig van genoten, terwijl de verwachtingen niet hoog gespannen waren. Misschien is dat ook de oplossing om een film te waarderen, totaal geen verwachtingen koesteren.
Toch is het geen film die mij persoonlijk lang bij zal blijven en dat is misschien ook wel af te leiden aan het waarderingscijfer.
Maar,......toch niet slecht.

avatar van jeroentjuhhhhh
Gaaf! Gordon bleef lekker aanmodderen begin deze eeuw. Samen met Dagon (2001) staat deze King of the Ants voor zo'n beetje de laatste noemenswaardige stuiptrekkingen van een geweldige regisseur. Film oogt nogal rommelig (en dat is het ook), maar amateuristisch voelt het nergens. Duidelijk een stijl die zichzelf gaandeweg rechtvaardigt. Middenstuk verreweg het beste gedeelte, kort gevolgd door de grande finale. Aanrader! Bijzonder weinig Gordon fans met een bijdrage hier..

avatar van MovieMind
Matig..
Het zal ongeveer 10jr geleden zijn dat ik deze film voor de eerste keer zag, en in mijn herinnering was het toen nog best een aardig filmpje. Maar nu nadat ik hem nog eens gezien heb viel het me toch behoorlijk tegen. De gehele film heeft een low-budget uitstraling, en het verhaal is ook niet boven gemiddeld te noemen. En ondanks dat McKenna en Wuhrer nog vrij redelijk presteren, presteert de rest van de cast zwaar onder de maat.
Er zijn zeer zeker slechtere films, maar dit b-filmpje zal ik niet nog eens bekijken.

avatar van Corcicus
Stevig filmpje weer van meester in de zevende kunst, Stuart Gordon. Er is meer dan voldoende actie en het tempo is hoog genoeg om er een bovengemiddeld genrewerkje van te maken. De humor die vaak aanwezig is in Gordon-films mocht hier net iets minder zuinig zijn, maar het blijft een erg vermakelijke film.