Sweet Sixteen (1983)

Alternatieve titel: Sweet 16

Horror / Thriller

geregisseerd door Jim Sotos
met Bo Hopkins, Susan Strasberg en Aleisa Shirley

Melissa is een mooi, maar eenzaam meisje van bijna zestien jaar en is net in een nieuwe buurt komen wonen. Ze besluit om wat vrienden te maken, maar op de één of andere manier wordt elke jongen waar ze mee uitgaat op brute wijze afgeslacht. Het duurt niet lang voordat Melissa de hoofdverdachte van de zaak wordt, aangezien zij de laatste is die alle jongens levend heeft gezien.

avatar van Mr Confused
Sweet Sixteen - Director's Cut: release 14 Oktober

avatar van Mac Hammer Fan
Volgens de bronnen die ik heb focust het verhaal zich op sfeerschepping en oogt het als een whodunnit. Wordt nu uitgebracht regio 1 door Code Red DVD. Geen goedkope exploitation, maar wel een boeiende suspense-mystery-thriller. Ik ben alvast benieuwd.

avatar van brucecampbell
Enorm zwakke "horror"film waarin niet al te veel in gebeurde en de moorden erg slecht in beeld werden gebracht. De rollen waren ook al niet te best, vooral van "Sweet Sixteen" Melissa. Hopkins, Strasberg en Macnee slaapwandelen ook doorheen de film.
Overslaan!

avatar van Friday the 13 th
Veel potentieel, maar enorm zwak inderdaad. Ik zou dit zeker niet aanraden aan slasher-fans, vermits de moorden erg dul in beeld zijn gebracht. Het is eerder een zeer flauwe whodunnit waarvan het einde nog wal nog kant raakt. Het ergste is dat je de moordenaar er zo uit haalt.

Het acteren was voor mij inorde, maar men had veel meer uit de locaties kunnen uithalen. Het hele Indianen vs. Cowboys-verhaaltje vond ik nogal misplaatst. De hele film speelt zich in een oude ranch af. Nogal een vreemde plaats zo een donkere kroeg om als vijftienjarige rond te hangen. Een meer natuurlijke setting om de moorden te laten plaatsvinden, zoals een school, zou beter geplaatst zijn in deze film. Het leunt ook meer aan in de leefwereld van een 15-jarige.

Ook het einde waar ik op gehoopt had bleef uit. Het feestje zag er leuk uit en het zou perfect geweest zijn voor een grote slachting, helaas speelt de ontknoping zich af in een donker bosje. Er is totaal niets benut geweest in deze film. Erg jammer.

Er zaten wel wat gedurfde scènes in, die nu misschien niet meer zo snel gemaakt kunnen worden. De 15-jarige Melissa had enkele zeer expliciete naaktscènes en er zat af en toe wat racisme in de film.

Het enige leuke aan de film is de soundtrack die af en toe in de redelijke saaie stukken passeert. Voor de rest zeker niet de film waar ik op gehoopt had, ook zeker niet zo mysterieus als dat ik dacht. Terrecht helemaal vergeten. Het is een film die bijna voor iedereen onbekend is. Zelfs bij zijn release in 1983 heeft amper een kat hem ooit gezien. De mensen in de eighties en nu hebben zeker niets gemist. Skippen!

avatar van niethie
What do you think it was? A Bear?

Niet echt bijzonder inderdaad. De eerste helft is erg saai te noemen, er gebeurd maar weinig en met name de personages zijn vreselijk standaard. Over het einde was ik ook niet al te enthousiast, veel te ver gezocht allemaal en dat ze de kijker dan nog extra verwarring mee willen geven in de laatste minuut heb ik ook al te vaak gezien.

2 sterren

avatar van yeyo
Coole poster

erik1677
de orginele hoes is mooier

avatar van Richard_Voorhees
Jammer genoeg verschrikkelijk slecht een saai uitgewerkt. Het verhaal had zeker wel potentie. Een gemiste kans.

avatar van mikey
Oninteressant moordverhaal met een slappe conclusie. Off screen moorden en slecht acteerwerk van oa ras b-acteur Bo Hopkins. Okay Dana Kimmell is altijd fijn om naar te kijken en is ook wel aardig als irritante betweter en amateur speurneus. Voor een leuk j80 gevoel kan je deze semi slasher laten voor wat het is. Nergens een leuke setting te vinden, of grappige hi school thema's.

Jammer

avatar van dutchtuga
Horror, 1983, Bo Hopkins, poster, dit kan niet fout gaan

avatar van perceived
Zou dit nauwelijks als horror durven benoemen. Weinig boeiend filmpje verder, maar ook weer niet slecht.

Aardige poster waar al het budget denkelijk aan opging want de film zelf... ik maak er geen woord aan vuil.

avatar van alexspyforever
Als de enige hoogtepunten de 2 naaktscènes van Aleisa Shilrley zijn, moet ik eerlijk zijn en zeggen dat dit gewoon een slaapverwekkende slasher was. Op het einde een twist waardoor ik toch verward was, maar dat zal wel te maken hebben met het feit dat ik al voor halfweg mijn interesse in het hele gebeuren had verloren.