Django (1966)

Italië / Spanje
Western / Drama
91 minuten / 87 minuten (gecensureerd, Spanje)

geregisseerd door Sergio Corbucci
met Franco Nero, José Bódalo en Loredana Nusciak

Een spookstadje aan de Mexicaanse grens, waar alleen nog een de uitbater van de saloon met zijn meisjes is gebleven, wordt afwisselend bezocht door de Ku Klux Klan en Mexicaanse bandieten. Maar dan arriveert de vreemdeling Django in het stadje. Hij kiest geen partij voor één van de elkaar vijandiggezinde groepen, maar vecht zijn eigen strijd. Django is alleen, maar in de doodkist die hij bij zich heeft, heeft hij alle hulp die hij nodig heeft.

de grunt schreef:
Django + Texas, Adios Blu-ray: Limited Edition

Alleen in Amerika verkrijgbaar. Maar dat mag de pret niet drukken
de prijs anders wel

avatar van de grunt
Hoeveel jij al er tegenaan gesmeten hebt Brix dan maakt dit ook niet meer uit

avatar van Brix
Er zijn wel grenzen, zeker voor films die ik al in een eerdere release heb

avatar van thunderball
Tja, ik heb Django hier ook al een paar keer in de kast staan, waaronder de erg goede Blue Underground blu ray en Texas Adios heb ik op een goede dvd versie. Die film is aardig, maar voor mij niet nogmaals het aanschaffen waard, niet voor ruim 36 dollar.

avatar van Lakte
Wat een fantastische spaghetti western!! Zag hem bij de Kijk van Koolhoven en wou hem erg graag eens zien, dat eindshot ook fantastisch met dat pistool op dat kruis.

Binnenkort zijn The Big Gundown, Keoma, My Name is Nobody en Django Prepare a Coffin, A Bullet for the General en The Great Silence aan de beurt, ben benieuwd!!

avatar van de grunt
Lakte dan zou ik Face to Face nog willen toevoegen aan die mooie selectie.

Lakte
En vooral "Blindman" (1971) niet vergeten te bekijken !!

avatar van de grunt
Ik wist dat 'dé western specialist' nog om de hoek zou komen.

avatar van de grunt
Review van de nieuwe Arrow release. Prachtige restauratie!

avatar van Brix
Bij die vergelijkingen op DVDBeaver vind ik de Blu-ray van Blue Underground wel veel scherper overkomen.
Of zie ik dat verkeerd?

avatar van de grunt
Op mijn retina scherm vind ik de verschillen toch wel schokkend Brix

avatar van McSavah
De Arrow is een enorme upgrade inderdaad. Die transfer van Blue Underground lijkt op olieverfbasis te zijn gemaakt. Tragisch digitaal 'verscherpt'.

McSavah
Dan moet je de Nederlandse "Limited Remastered Edition" Blu-ray van Excesso Entertainment eens zien
Ongetwijfeld het dieptepunt op gebied van Blu-ray releases in het algemeen.

Brix schreef:

Inderdaad een schande!
Die heb ik hier liggen. Gratis af te halen.

avatar van thunderball
Gisteren na lange tijd deze film weer eens bekeken en de Blue Underground blu ray opgezet, ik bleek deze uitgave nog nooit bekeken te hebben, want hij zat nog in het seal. Dacht altijd dat dit een goede versie was, maar wat slecht, zeg! Eén en al korrelig beeld, het leek wel de hele film -incl. binnen- te sneeuwen!
Gek genoeg zijn de fragmenten in de docu's en tijdens interviews wel gewoon van goede kwaliteit, erg vreemd!

Helaas lijkt de bewierookte Arrow versie compleet uit de markt genomen te zijn wegens een rechtenkwestie, dus daar is niet meer aan te komen.

Iemand een suggestie, of een goed alternatief?

thunderball schreef:
Iemand een suggestie, of een goed alternatief?

Wachten...

Deze blijft in beheer en dit pareltje wordt echt nog wel een keer (her) uitgebracht.
Hij is overal uitverkocht (Amazon, Arrow-shop, Diabolik, B&N) en gaat momenteel 5x over de kop! Sneu.