Django 2: Il Grande Ritorno (1987)

Alternatieve titels: Django 2 | Django Strikes Again

Italië
Western

geregisseerd door Nello Rossati
met Franco Nero, Donald Pleasence en Christopher Connelly

De revolverheld Django leeft een teruggetrokken leven als monnik, als hij op een dag achter het bestaan van zijn dochter Marisol komt. Django wil zorgen voor zijn dochter en gaat in Mexico naar haar op zoek. De Hongaarse prins Orlowski is samen met het leger van keizer Maximiliaan van Habsburg, Mexico binnengetrokken en heeft veel dorpen verwoest en de bewoners tewerkgesteld in zilvermijnen en bordelen. Django bindt de strijd aan met de prins om zijn dochter uit het bordeel te bevrijden en krijgt zelfs steun van de maîtresse van Orlowski.

Moet ik ook nog steeds zien. DVD ligt in de kast.

avatar van boerenpummel
Inmiddels al gezien?

avatar van Quentin
Fijn om Nero weer te zien als Django – veel lijkt hij niet veranderd – maar helaas rammelt de film behoorlijk, Rossati’s regie is maar matig en het scenario niet al te sterk. Meest vervelend is de introductie van een jongentje als sidekick, een ingreep die al veel films de das omdeed en ook hier op de zenuwen werkt. Toch is deze prent best amusant met genoeg actie in een intrigerende (en grootschalige) setting, leuke karakters en de prima cast. 2,75*

Artifact
De revolverheld Django leeft een teruggetrokken leven als monnik ..

ondanks dat 't misschien pulp is

avatar van TerryA
volgens mij is dit ook geen western meer! ... speelt af ongeveer 20 jaar later en dan in de oerwoud (rain forrest) met machine guns!!??!

ik denk alleen omdat FRanco Nero in speelt dat ze het een Django naam gaven puur voor marketing
volgens mij was het ook nog gefilmd in zuid amerika ver weg van de western era!
slecht film dat na een keer kijken, een keer teveel geweest is!

avatar van Brix
Bar en bar slecht, zonde van Franco Nero, in dubbel opzicht...verkwisting van een goed acteur, en een misstap van hem zelf om aan dit wanproduct zijn medewerking te verlenen.

Ik begrijp ook niet voor welke doelgroep deze film bestemd was.
Zeker niet voor de liefhebbers van (spaghetti) westerns, want dit is helemaal geen western.
Een misleidende titel als je 't mij vraagt.

Liever zijn eerdere 'Django's' nog eens opnieuw bekijken zou ik zeggen.