• 8.613.323 stemmen

Un Esercito di 5 Uomini (1969)

Western | 105 minuten

Genre: Western

Alternatieve titels: Un Esercito di Cinque Uomini / The Five Man Army / The 5-man Army!

Oorsprong: Italië

Geregisseerd door: Don Taylor en Italo Zingarelli

Met onder meer: Peter Graves, Bud Spencer en James Daly

Oorspronkelijke taal: Italiaans

• Claim tot 100 euro bonus bij Jacks.nl

• Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 18+

Plot Un Esercito di 5 Uomini

Tijdens de Mexicaanse Revolutie beraamt de mysterieuze 'Dutchman' een treinoverval. Hij weet vier kennissen te regelen, door ze een beloning van duizend dollar te beloven, maar al gauw blijkt dat de trein in kwestie meer dan 500.000 dollar aan goud bevat.

imageimageimage

Capt. Gutierrez

One of Gutierrez' Officers

avatar van gotti

gotti

De muziek valt erg op, de cast doet z'n best, maar niet iedereen weet vol te overtuigen en aan het verhaal had heel wat meer aandacht besteed mogen worden.

avatar van Quentin

Quentin

Begint erg moeizaam maar wordt na het eerste half uur behoorlijk vermakelijk, prima score van Morricone. 3*

avatar van tsjidde

tsjidde

Okay, het is natuurlijk geen Leone, maar de film is hier wel érg ondergewaardeerd. Zó slecht is ie nou ook weer niet. Het verhaal is best leuk en de score van Ennio Morricone maakt het af.

avatar van calovespe

calovespe

film ooit gezien in een kleine bioscoop toen ik 11-12 jaar was (27jaar geleden dus),,,,geweldige film..direkt nog keer gaan zien en daarna nog een keer...15 jaar later eindelijk eens gevonden op video..snel gekeken...en na al die jaren nog steeds goed...2 jaar geleden eindelijk keer op tv,want op dvd of internet kant ik hem helaas nergens vinden.

De muziek is werelds...maakt de film helemaal af.....bud spencer laat zich hier ook eens van een andere goede kant zien...

Er zijn best wel wat westerns die kwalitatief beter zijn,maar in combinatie met mijn jeugdsentiment een 4 en op 10 in mn top 10

avatar van ThaMovieVoter

ThaMovieVoter

• 2060 stemmen

De grote afknapper voor mij wat betreft deze film zijn de goedkope settings. Je ziet bijv. dat het gedeelte met de trein duidelijk in Italie is gefilmd, terwijl het zich afspeelt in Mexico. Verder is het verhaal verre van origineel, maar is de film wel vermakelijk. Maar het einde is erg flauw, en lijkt een beetje afgeraffeld. De mooie score van Morricone kan zich overigens wel meten met die van de Leone westerns, en tilt de film ook omhoog.

avatar van calovespe

calovespe

En idd erg ondergewaardeerd hier.

Film die met veel kleiner budget gemaakt moest worden en ook in heel andere tijd, dan ziet het er idd wat simpeler uit, maar vond het zeker niet noemenswaardig.

Zeer vermakelijke film, jammer genoeg slecht te vinden op dvd en te weinig op tv ,waar ze liever voor de 100e x een film herhalen.

avatar van Wouter

Wouter

Quentin schreef:

Vond het wel heel erg een rip off van zijn eigen werk.

avatar van Brix

Brix

Vannacht te zien op ARD TV > 1:20 uur

avatar van Brix

Brix

Vannacht weer eens te zien opARD TV > 02:20 uur

Een redelijk vermakelijke middenmoter in het genre, met leuke momenten.