The Toy Box (1971)

Alternatieve titel: The Orgy Box

Horror / Sciencefiction

geregisseerd door Ronald Víctor García
met Sean Kenney, Ann Meyers en Marsha Jordan

Wanneer Ralph zijn vriendin, Donna, overhaalt om te participeren in een bizar feest ontdekt Donna dat de gasten moeten meedoen aan erotische spelletjes in aanwezigheid van een lijk, de rijke oom van Ralph. De spelers ontvangen elk een cadeau uit de 'Toy Box'. Wanneer de deuren om middernacht sluiten beginnen de eerste doden te vallen.

Vergezocht, maar wegslikkend fijn om naar te kijken. De regisseur werd later een gerenomeerd cinematograaf. Twin Peaks heeft zijn mooie plaatjes mede te danken aan deze man. Veel naakt, veel sfeer, geen plot, opvallend kleurgebruik en een surrealistische touch.

avatar van FatMike
Na een film van Sturges gezien te hebben, weer terug naar mijn meer vertouwde hoekje: pulp!

Weer een gek plot dat naar het einde toe helemaal los gaat!
Orgies, veel kleuren, orgies, fantastische belichting, orgies
en nog meer bloot!
Uschi Digard ziet er wonderschoon uit en heeft een uitgebreide
scene op een groot bed. Een must voor elke Digard-fan!

The toy box is in Nederland uit op dvd.....we zijn een fantastische
weg ingeslagen!

Dikke, dikke 3,5 ster.

avatar van Phantasm
Nou, hier moet je echt van houden, ik vond het allemaal maar saai op een paar erotische stukjes na, voor de liefhebber.

avatar van Collins
Een wazige film die softe seks combineert met softe horror.
De erotiek domineert in de film. De horror bungelt er wat bij. Er is een verhaal, maar dat is erg vaag. In het verhaal geeft een illustere onbekende die Uncle wordt genoemd feesten waarop hij in een privé setting erotische acts laat opvoeren. Na afloop worden de performers door de goede Uncle geldelijk beloond. Tussen de acts door worden we af en toe geconfronteerd met zwakzinnige horror in de vorm van een moord of een oppoppend lijk. Niet indrukwekkend.
Het whodunnit elementje wordt met een opvallende mysterieuze air in het verhaaltje gebracht alsof er een diepere boodschap of betekenis aan de film hangt. Grote onzin. Als aan het einde van de film nog een vergezocht en belachelijk stukje Science fiction wordt ingebracht is over de inhoudloosheid van de film volledige zekerheid. Het verhaaltje stelt echt niets voor. In deze film draait het om de erotiek.
Van de erotische scènes zijn de meeste smaakvol geënsceneerd. Ze zijn kleurrijk en mooi belicht. Gewoon met zorg in beeld gebracht. De goedgevormde actrices komen er goed in uit. Vooral Uschi Digard (die ik niet kende) viel me in sensuele zin erg positief op. Hulde aan de Casting Director.

Dit is inderdaad een film voor liefhebbers, waaronder ik en "Fransman" vallen en meestal zie je bij dit soort films ook wel een review staan van ons. "Fransman" heeft hem nog niet gezien (maar dat zal ongetwijfeld nog wel komen) en ik heb hem gisteren gekeken, nadat ik deze film vorige week voorbij zag komen door de bovenstaande review van "Collins".

In zijn review verwijst hij o.a. naar de rondborstige Uschi Digard (die o.a. heeft meegespeeld in een aantal Russ Meyer films) en mede daarom was deze film voor mij al verplichte kost om te kijken. De combinatie van Horror / Sciencefiction met Erotiek was best leuk gevonden, ondanks dat je van het Horror / Sciencefiction gedeelte niet veel moet verwachten (zag er ook allemaal zeer goedkoop uit).

En daar draait het natuurlijk ook niet om in dit soort films, want dit soort films moesten het in de jaren 70 en 80 natuurlijk hebben van het erotiek gehalte en dat is ruimschoots aanwezig in dit verhaal, waarbij er meer dan genoeg vrouwen van top tot teen volledig bloot zijn te bewonderen en dat o.a. bij de groepsseks scènes. Natuurlijk is ook Uschi Digard bloot te bewonderen (o.a. bij een groepsseks scène) en dat bij eigenlijk de leukste scène in het verhaal waarbij namelijk een hand uit een doos haar borst betast en waarbij ze daarna seks heeft met de lakens van een bed. Hoofdrolspeelster Ann Perry (in de rol van Donna) was overigens ook best een mooie verschijning en ze heeft op het einde ook nog een leuke verrassing in petto.

Al met al heb ik me als liefhebber van dit soort films er best aardig mee vermaakt.

avatar van Noodless
Heel veel bloot in deze toch wel bizarre film met een aantal brave gore scènes. Op gebied van horror stelt het weinig voor, maar de dwaze inhoud zorgt toch voor wat vermaak want gaandeweg wordt de kijker ondergedompeld in een mysterie vol seks, droombeelden, fantasie en zelfs aliens.
Ann Perry als Donna heeft op het einde ook een verrassing in petto die ik kon waarderen.
Uschi Digard als Laura speelt hier een leuke scène met een laken en is in volle glorie een lange tijd te zien.
Een voldoende kan ik hier helaas toch niet voor geven. 4/10

avatar van Woland
Er is voor het verhaal nog een beetje sci-fi en horror toegevoegd, maar dat is meer voor het idee - er is op dat vlak weinig zinnigs van te maken. Maar dat is prima, en daar gaat het bij The Toy Box ook niet om. Het gaat vooral om veel naakt en veel soft-erotiek (met o.a. Uschi Digard en vele andere rondborstige collega's), dat best goed in beeld wordt gebracht. Heel interessant vind ik dit soort films verder niet, maar ik heb ze toch wel minder gezien.

avatar van alexspyforever
Ik ga voort op wat Noodless en Woland zeggen en neem ook hun cijfer over. Het concept is wel leuk maar het had wat mij betreft wat harder gemogen op het vlak van horror zonder daarbij afbreuk te hoeven doen aan de erotiek.