menu

Film / Cast en crew / John Candy

zoeken in:
John Candy vind ik een hele simpantieke man en een goede acteur bovendien. Hij maakte films als : Only the Lonely, Uncle Buck, Who's Harry Crumb ?, The Great Outdoors en Planes, Traines and Automobiles. Jammer genoeg kwam hij al vroeg om het leven. Helaas op 4 Maart 1994 moest ie stoppen met acteren omdat hij er niet meer was, maar daar houdt er niet van weg dat hij gewoon hele leuke Komedie's heeft gemaakt waar zowel Amerika als Europa van genoten hebben. Wat vinden jullie van hem ?

Helaas op 4 Maart 1994 moest ie stoppen met acteren omdat hij er niet meer was

Je vergeet Cool Runnings te noemen.
Iedere keer dat ik die film zie lig ik weer in een scheur. De leukste met John Candy wat mij betreft. Hoewel ik Planes, Trains and Automobiles ook geweldig vond (ondanks Steve Martin).

Pastichio Rocker
Beste films van 'm zijn toch wel Uncle Buck en Planes, Trains and Automobiles.

ik ken de\\hem niet maar lijkt me wel een leuke acteur dus ik ga wel eens een film van hem kijken.

Oh,wat was dat toch een leuke acteur.
Ik vond Summer rental echt te gek met hem maar ook inderdaad Trains plains and automobiles.
Zulke komedies worden helaas niet meer gemaakt.

Lord Flashheart schreef:
(quote)

Excuseer. Inderdaad verkeerde woordkeuze gebruikt destijds.

Mijn lijstje (van wat ik tot nu toe gezien heb):

4,5* - Home Alone
4,5* - Planes, Trains and Automobiles
4,0* - The Blues Brothers
3,5* - Uncle Buck
3,5* - Cool Runnings
3,5* - The Great Outdoors
3,5* - Armed and Dangerous
3,5* - Splash
3,5* - The Rescuers Downs Under
3,5* - Stripes
3,5* - Spaceballs
3,0* - Only the Lonely
3,0* - Summer Rental
3,0* - Delirious
3,0* - Who's Harry Crumb?
3,0* - Hot to Trot
3,0* - Nothing But Trouble
3,0* - Rookie of the Year
3,0* - Canadian Bacon
3,0* - Brewster's Millions
3,0* - Going Berserk
2,5* - Volunteers
2,5* - Little Shop of Horrors
2,5* - Wagons East
2,5* - Speed Zone! (Cannonball Run III)

mijn John Candy Top 3 zijn Planes, Trains and Automobiles, Uncle Buck en Cool Runnings

volgens mij deed hijn ook veel cameos in veel van die John Hughes films in de jaren 80

Uzza_Sparta schreef:

volgens mij deed hijn ook veel cameos in veel van die John Hughes films in de jaren 80

Ik heb de film niet gezien maar ik geloof dat hij inderdaad in Hughes' film She's Having a Baby (1988) een uncredited-rol heeft. Verder kan ik me, opna Home Alone maar daar had hij toch een grotere rol dan een cameo, niet zo gauw iets herinneren.

606

Dit bericht bevat ingevoegde media van de volgende externe locatie:

http://www.canadianactors.info/John_Candy.jpg

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MovieMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MovieMeter met je privacy omgaat.

tommykonijn schreef:
(quote)

Ik heb de film niet gezien maar ik geloof dat hij inderdaad in Hughes' film She's Having a Baby (1988) een uncredited-rol heeft. Verder kan ik me, opna Home Alone maar daar had hij toch een grotere rol dan een cameo, niet zo gauw iets herinneren.

hij was ook te zien in Career Opportunities met Jennifer Connolly, She's Having A Baby wat je al noemt, Home Alone, en verder met een hoofdrol in Uncle Buck, Great Outdoors, en Planes Trains & Automobiles.
Ik dacht ook aan Only the Lonely maar die blijkt niet van John Hughes te zijn geweest
Dus best vaak in John Hughes films gespeelt

Uzza_Sparta schreef:
(quote)

hij was ook te zien in Career Opportunities met Jennifer Connolly, She's Having A Baby wat je al noemt, Home Alone, en verder met een hoofdrol in Uncle Buck, Great Outdoors, en Planes Trains & Automobiles.
Ik dacht ook aan Only the Lonely maar die blijkt niet van John Hughes te zijn geweest
Dus best vaak in John Hughes films gespeelt

Klopt maar ik dacht dat je alleen de uncredited/bijrollen bedoelde, dus ik heb je verkeerd begrepen Ik wist dat hij in geweldige films van Hughes de hoofdrol had (zoals Uncle Buck en Planes, Trains & Automobiles). Maar dan klopt het wat je zegt

kappeuter (crew)
Bij Uncle Buck (1989):

606 schreef:
Ik heb gelukkig geen moeite met John,, vind die man helemaal geweldig en erg jammer dat deze man zo vroeg is heen gegaan. heb me echt kostelijk vermaakt en vaak dubbel gelegen van het lachen.

Ja erg jammer inderdaad. Ik heb overigens nog maar weinig John Candy films gezien.
Ik wil nog wel meer John Candy films zien, al zullen er vermoedelijk ook b-titels tussen zitten.

606
kappeuter schreef:
Ja erg jammer inderdaad. Ik heb overigens nog maar weinig John Candy films gezien.
Ik wil nog wel meer John Candy films zien, al zullen er vermoedelijk ook b-titels tussen zitten.

Zoals deze denk ik
Hostage for a Day (1994)

Er zijn ook genoeg andere leuke films van hem: Armed and Dangerous, The Great Outdoors, Only the Lonely, Summer Rental, Cool Runnings en Who's Harry Crumb? vond ik allemaal stuk voor stuk leuke films. De gezellige (familie)sfeer vind ik ook vaak het mooie aan zijn films.

Dick2008
kappeuter schreef:

Maar wat is een b-titel? Deze film is net zo goed een b-titel.

kappeuter (crew)
Bedankt voor de tips tommykonijn!

@Dick2008
Ja dat is nogal subjectief natuurlijk, sommige users zullen alle titels van John Candy als b-titels beschouwen, maar als je geen hekel aan deze acteur hebt zal je films als Uncle Buck en Planes, Trains & Automobiles misschien minder gauw als b-films beschouwen.

Ik had al het gevoel dat ik er eentje vergeten was... Planes, Trains & Automobiles hoort ook absoluut bij het rijtje!

606
tommykonijn schreef:
Ik had al het gevoel dat ik er eentje vergeten was... Planes, Trains & Automobiles hoort ook absoluut bij het rijtje!
Net zo geweldig als Uncle Buck van de zelfde regisseur, tevens ook veel te jong heen gegaan.

Dick2008
Antwoord: niet leuk meer.

In bepaalde fragmenten dan misschien en In planes, trains and automobiles gaat het ook nog wel. Een aantal mensen schrijven op de site, "ik vind komedie niet leuk", nou dat geldt voor mij ook wel. (Ook al kijk ik graag naar komedies).
Sommige acteurs/komieken blijven inderdaad nog wel leuk. Verder is er een verschil bij mij tussen komisch en grappig.
17 films gezien.

Planes, Trains & Automobiles (1987) is inderdaad de beste van John Candy. Daarna m.i. Only the Lonely (1991), Uncle Buck (1989), The Great Outdoors (1988), Summer Rental (1985) en Cool Runnings (1993).

De rest is matig tot voldoende...

Gast
geplaatst: vandaag om 05:15 uur

geplaatst: vandaag om 05:15 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.