Going Berserk (1983)

Verenigde Staten / Canada

geregisseerd door David Steinberg
met John Candy, Joe Flaherty en Eugene Levy

John Bourgignon is een limousinechauffeur die halsoverkop verliefd wordt op de dochter van een politicus. De arme John wordt echter ontvoerd door de sekteleider Sun Yi en gehersenspoeld totdat hij als enige doel voor ogen heeft: het vermoorden van de politicus.

Ongeloofwaardig en onnozel verhaal.
Maar Candy weet deze komedie toch tot een leuk kijkspel te maken. Heerlijk lomp.

avatar van tommykonijn
Net even snel gekeken, eerst vond ik dat dit een beetje een rare film worden en het duurde een beetje lang voor de film op gang kwam. John Candy weet de film een beetje te redden. Om Eugene Levy heb ik eigenlijk nauwelijks kunnen lachen maar dat is dan ook een acteur waarvan ik niet echt de beste komedie's heb gezien, het verbaasd me dat dit zo'n onbekende film is. Dat er maar zoveel man de film gezien hebben maar ja kan ook zijn dat de film destijds niet echt een groot succes is geweest, ik heb verschillende keren gelachen door Candy en hij weet de film te redden van een 2,5*. Als iemand anders de hoofdrol had gedaan vreesde ik dat hij niet boven 2,5* uit zou komen, in ieder geval een leuke film voor een keer in de 3 jaar ofzo maar niet echt een topper die je 1 keer in de maand moet zien.

avatar van Miss Bean
Mwah wel leuk maar niet top, candy is goed

avatar van Chromeo
Leuke film, weliswaar enkel voor die hard John Candy fans.

avatar van tommykonijn
Net weer eens gezien..
Wat een ontzettend vage film eigenlijk. Soms kon ik de film echt even niet meer volgen. Daarnaast is hij ook niet altijd even interessant. Toch wel wat minpuntjes. John Candy draagt de film in zijn eentje, want de rest van de cast is niet altijd even goed in vorm. Aan de andere kant is dit een film waar ik niet zwaar aan ga tillen. Het is niet geweldig. Maar hij was soms wel leuk. En doordat hij zo 'vreemd' was, was hij soms wel grappig. Aardig vermakelijk, maar niet speciaal.