Seems like Old Times (1980)

Alternatieve titel: Neil Simon's Seems like Old Times

Komedie / Romantiek

geregisseerd door Jay Sandrich
met Goldie Hawn, Chevy Chase en Charles Grodin

Schrijver Nick Gardenia werkt in een afgelegen huisje aan zijn nieuwste boek, maar aan zijn vermeende rust komt een einde wanneer twee bankrovers hem dwingen mee te werken aan een bankoverval. Tot overmaat van ramp wordt Nick gefilmd door een bewakingscamera waardoor hij op de vlucht moet slaan. Zijn enige hoop is zijn ex-vrouw Glenda, een briljant advocate, maar die zit bepaald niet op hem te wachten.

Neil Simon rules.

vic
vind deze een van chevy's grappigste. Ook wel leuk verhaal

avatar van BlueJudaskiss
Briljant. Geef toe, 5 sterren is misschien iets te hoog, maar deze film is gewoon zo ontzettend grappig.

Goldie Hawn: Ik krijg straks een heleboel kritiek over me heen.
(vrachtwagen scheert rakenlings voor ze heen)
Chevy Chase: Plus een vrachtwagen.

avatar van brucecampbell
zeer goede Hawn, maar Chase kwam zeer irritant over met zijn monotome stem. Een 3

Muggsy
Film is bij wijlen grappig maar ontaardt wat in het laatste deel, men moest Chase natuurlijk keer op keer terug in dat huis krijgen dus er moesten wel wat sprongen gemaakt worden. Jammer dat Grodin soms wat opgaat in de achtergrond, had vooraf verwacht dat hij het meegaande type ging spelen met Hawn als bazige vrouw en Chase als ongeleid projectiel met sterk karakter, maar was soms wat eenheidsworst.

avatar van Betamax
Flauwe film, heb de meeste met Chase gezien en dit is echt één van de minste.

Het meest deed deze film me aan John Lanting's theater van de lach denken.
Of te wel flauwe grappen met veel wissellende en domme situaties.
Viel me na de bovenstaande recencies extreem tegen.

avatar van hannes64
Een lekkere feelgood met een leuk komisch duo.
Chase is altijd wel leuk, maar hier is Hawn ietsjes beter.
Gewoon een goeie jaren 80 film, waar je een goed gevoel van krijgt.

avatar van Mrs. Donut
Na een andere film van dit duo te hebben gezien 'foul play' en daar wat van op internet zocht, stuitte ik op deze film. Ik heb de film (tweedehands) gekocht en ben er eens lekker voor gaan zitten. Al twee maal heb ik hem op pauze gezet, nu, de tweede keer, om dit stuk te tikken. Wat een teleurstellende film is dit. De film is nog niet eens bijna grappig.

Deze kan ook op marktplaats. Ik zal er dan maar niet bij vermelden dat ik er 1,5 voor heb gegeven op Moviemeter.

Aardige film waarin een voortvluchtige man zich schuil houdt bij zijn ex-vrouw die inmiddels hertrouwd is. Alhoewel soms een beetje belegen, zijn er toch genoeg grappig uitgewerkte situaties (typisch in de stijl van Neil Simon). Chevy Chase, Charles Grodin en vooral Goldie Hawn zijn goed gecast en zetten hun rollen vermakelijk neer.

avatar van mrklm
Neil Simon schreef het scenario voor deze moderne screwball comedy en het is duidelijk dat hij zijn pappenheimers kent. Chevy Chase is Nicholas Gardenia, een schrijver die door bankovervallers wordt gedwongen zelf een bankoverval te plegen en daarbij door een bewakingscamera wordt gefotografeerd. Hij slaat uiteraard op de vlucht en zoekt hulp bij zijn ex-vrouw Glenda Parks [Goldie Hawn], ook al omdat zij een briljante advocate is. Glenda is nu echter getrouwd met Ira [Charles Grodin] die - joe raadt het al - de openbare aanklager is.

Het verhaal leent zich perfect voor een grote hoeveelheid komische situaties en Simon vult zijn scenario met grappige dialogen en scherpe one-liners. Het genre is op het lijf geschreven Goldie Hawn die zich hier openbaart als een moderne Carole Lombard en hoewel Charles Grodin een Razzie-nominatie kreeg (als slechtste acteur) is hij perfect gecast als haar kleurloze echtgenote. Het feit dat zwarte acteurs vooral zijn gecast als niet al te snuggere kruimeldieven is een smet, ook al was dat anno 1980 niet uitzonderlijk. Chevy Chase is echter bepaald geen Cary Grant en mist het charisma dat nodig was om te zorgen voor een werkelijk memorabele film. Maar Hawn is geweldig.