Seems like Old Times (1980)

Alternatieve titel: Neil Simon's Seems like Old Times

Komedie / Romantiek

geregisseerd door Jay Sandrich
met Goldie Hawn, Chevy Chase en Charles Grodin

Schrijver Nick Gardenia wordt gekidnapt uit zijn huis in Californië en gedwongen tot een bankoverval. Nu hij een voortvluchtige is, zoekt hij hulp bij zijn ex, genaamd Glenda.

Neil Simon rules.

vic
vind deze een van chevy's grappigste. Ook wel leuk verhaal

avatar van BlueJudaskiss
Briljant. Geef toe, 5 sterren is misschien iets te hoog, maar deze film is gewoon zo ontzettend grappig.

Goldie Hawn: Ik krijg straks een heleboel kritiek over me heen.
(vrachtwagen scheert rakenlings voor ze heen)
Chevy Chase: Plus een vrachtwagen.

avatar van brucecampbell
zeer goede Hawn, maar Chase kwam zeer irritant over met zijn monotome stem. Een 3

avatar van Muggsy
Film is bij wijlen grappig maar ontaardt wat in het laatste deel, men moest Chase natuurlijk keer op keer terug in dat huis krijgen dus er moesten wel wat sprongen gemaakt worden. Jammer dat Grodin soms wat opgaat in de achtergrond, had vooraf verwacht dat hij het meegaande type ging spelen met Hawn als bazige vrouw en Chase als ongeleid projectiel met sterk karakter, maar was soms wat eenheidsworst.

avatar van Betamax
Flauwe film, heb de meeste met Chase gezien en dit is echt één van de minste.

Het meest deed deze film me aan John Lanting's theater van de lach denken.
Of te wel flauwe grappen met veel wissellende en dome situaties.
Viel me na de bovenstaande recenties extreem tegen.

avatar van hannes64
Een lekkere feelgood met een leuk komisch duo.
Chase is altijd wel leuk, maar hier is Hawn ietsjes beter.
Gewoon een goeie jaren 80 film, waar je een goed gevoel van krijgt.

avatar van Mrs. Donut
Na een andere film van dit duo te hebben gezien 'foul play' en daar wat van op internet zocht, stuitte ik op deze film. Ik heb de film (tweedehands) gekocht en ben er eens lekker voor gaan zitten. Al twee maal heb ik hem op pauze gezet, nu, de tweede keer, om dit stuk te tikken. Wat een teleurstellende film is dit. De film is nog niet eens bijna grappig.

Deze kan ook op marktplaats. Ik zal er dan maar niet bij vermelden dat ik er 1,5 voor heb gegeven op Moviemeter.

Aardige film waarin een voortvluchtige man zich schuil houdt bij zijn ex-vrouw die inmiddels hertrouwd is. Alhoewel soms een beetje belegen, zijn er toch genoeg grappig uitgewerkte situaties (typisch in de stijl van Neil Simon). Chevy Chase, Charles Grodin en vooral Goldie Hawn zijn goed gecast en zetten hun rollen vermakelijk neer.