The Razor's Edge (1984)

Verenigde Staten / Verenigd Koninkrijk

geregisseerd door John Byrum
met Bill Murray, Denholm Elliott en Theresa Russell

Larry Darrell (Bill Murray) is een ander persoon als hij terugkeert van de Eerste Wereldoorlog. Hij begint meer te lezen en verhuist naar Parijs, en reist dan naar India en Nepal. Op zijn spiritueele reizen leert hij over het leven van een lama en een aantal tragische gebeurtenissen veranderen zijn waarden.

hmmm, Bill Muray. Komen hier echt geen grappen in voor?

avatar van petey
Nope, helemaal serieus.

avatar van Rmie
Hele m0oie en ook warme film.
Als je zelf ook in India geweest bent of elders voor een soortgelijke reden als het hoofdpersonage voel je de film denk ik wat sneller aan.

O ja. Het Himalaya deel van deze film speelt zich af in India, o.a. Srinagar en de kloosters zijn in Ladak (noord india) Schitterend gebied. Dus niet in Nepal.