Speed Zone! (1989)

Alternatieve titels: Cannonball Run III | Cannonball Fever

Komedie / Actie

geregisseerd door Jim Drake
met John Candy, Donna Dixon en Matt Frewer

De Cannonball Racers zijn terug. Nadat de politie de chauffeurs heeft opgesloten, worden er snel nieuwe racers gevonden en kan de wedstrijd beginnen. De politie doet er alles aan om de wedstrijd te beëindigen, maar de racers zijn niet te stoppen.

avatar van Bandit
In deze prequel op de "Cannonball Run" films, spelen grotendeels derde-rangs acteurs mee, ik snap ook niet wat wijlen Candy hier te zoeken had. In de officiële "Cannonball Run" films, waren het vooral de rollen van Reynolds, DeLuise, Martin, Davis Jr. en de melige humor die de films overeind hielden, maar in "Speed Zone!" is niets de moeite waard. Als ik vertel, dat deze film slechter is dan "Smokey and the bandit lll", lijkt 't me duidelijk en is het verstandig om deze film over te slaan. De film werd drie keer genomineerd voor een Razzie Award: slechtste film, slechtste regisseur en slechtste bijrol. Brooke Shields kon deze laatste mee naar huis nemen. Bagger.

avatar van streeter
Hoezo is dit een prequel?

Ik vond dit een echt waardeloze film. Zonde dat Candy en Levy meededen.

FisherKing
0,5 is nog teveel idd.

avatar van streeter
Op imdb staat dat het een sequel is. Volgens mij noemde ze het in NL "Cannonball Run III" toen het op video uitkwam.

ik vind dit echt een leuke film, je moet er niet te veel achterzoeken, het is gewoon een 'lekker lui in je stoel en geniet' film. het verbaasd mij dat deze film slechte kritieken heeft gekregen. dat razzie award verhaal, dat zal allemaal wel ... mij boeit het niet. ik kijk niet naar wat anderen over een film zeggen. als ik het verhaal lees en zie welke acteurs (3e rangs acteurs ...? ze verdienen wel meer geld dan wij) dan kijk ik de film. jammer dat ie niet op dvd verkrijgbaar is.

avatar van matthijs_013
Hahaha

*1 voor Alyssa

Vandernagel
Deze film hoort zeker thuis in de flop 100 in de plaats van deel 2. Helaas hebben te weinig personen hierop gestemd, wat ik ze niet kwalijk kan nemen. Ik kan niet begrijpen waarom ikzelf de film heb bekeken. Maar ja, als je jong bent, maak je fouten.

1,5 sterren

avatar van tommykonijn
Een gemiddeld matige komedie. De filmmakers hebben bij een paar dingen niet stil gestaan : de verzorging van de poster en van de cast want : Als de film begint staat John Candy als 3e of 4e aangegeven bij de cast, als de film eenmaal afgelopen is staat ie bovenaan, op het VHS-hoesje staat op de voorkant Candy als 2e aangegeven en op de achterkant weer 1e , dit slaat nergens op, en op de poster staat een persoon die zelf een van de kleinste bijrolletjes in de film zelf had. Ik denk dat als sterren uit de eerste 2 delen hadden meegedaan (zoals : Burt Reynolds, Jackie Chan, Richard Kiel etc.) dat de film op het gebied van humor er wat meer van had gebakken. John Candy speelde toch echt nog het beste van allemaal, de zeer irritante bijrol van Eugene Levy kon ik (zoals wel vaker) niet uitstaan, hoewel de irritante rol de bedoeling was, wist hij dat op een heel vervelende en niet grappige mannier uit te beelden. Gelukkig waren sommige grappen nog wel geslaagd en wist de film nog enigsinds vermakelijkheid eruit te brengen, de eerste 2 delen waren toch echt wel beter, maar deze vond ik toch nog wel een beetje te pruimen.

Ik zat zo te twijfelen tussen een 2,0* en een 2,5* maar vanwege een nog paar geslaagde grappen en een Candy die zijn best doet :

avatar van Mike 1984
Een bijzonder saaie film, met een slap verhaal. Peter Boyle acteert goed, net zoals Candy maar zijn talenten komen zeker niet tot hun recht in deze flop. Wel enkele leuke momenten, zoals de eerste scène tussen Candy en Levy en de scène met de Lamborghini die over het water "vliegt". Levy blijft een enorm irritante acteur, en dan vooral zijn stem. Het enige wat hem in deze film goed maakt is zijn acteertalent en zijn speciale lach. Leuke bijrol van Brooke Shields en de beroemde atleet Carl Lewis doet een mini-optreden. Ik ben dan ook geneigd om 1,5 sterren te geven maar dankzij Boyle en Candy doe ik er een ster bij.

Dick2008
Irritante film met een irritante Levy. Candy is nog wel redelijk. Gedateerde actie-racefilm, wat de intentie heeft leuk te zijn. Nou... 2.0