ad

Geregisseerd door: Hal Needham

Met onder meer: Burt Reynolds, Dom DeLuise en Dean Martin

Releasedatum: 12 juli 1984

Over Cannonball Run II

"The popcorn's in the lobby. The nuts are on the screen."

De Arabieren, die in het eerste deel niet wonnen, willen een nieuwe kans, maar er is geen race dit jaar. Daarom organiseren zijzelf een nieuwe race om een miljoen dollar. Iedereen doet weer mee: J.J. en Captain Chaos, de snelle auto meiden, de gokkers verkleed als politiemannen en de Japanners met hun superauto. Nieuw deze keer zijn een stel gekken met een aap als bestuurder. Maar voor de finish ook maar in zicht is, zijn er heel wat moeilijkheden te overwinnen. Zo wordt de Sheik gekidnapt door een bende uit Las Vegas.

image

Jill, Lamborghini Babe

Marcie, Lamborghini Babe

avatar van Bandit

Bandit

Treurig vervolg op de kassakraker uit 1981. Een poging om nog meer uit de succes-formule te halen, maar helaas ziet het er allemaal een beetje amateuristisch uit. Vooral het camerawerk is beneden peil. Het is echter wel leuk om al die bekende acteurs samen te zien spelen. Martin en Davis, Jr stelen de show.

avatar van GerwinF

GerwinF

Wel geinige poster ook Vooral dat opschrift bovenin, superflauw.

avatar van V

V

Dat ik dit misbaksel ooit 2* heb kunnen geven. 1*

avatar van FX

FX

V schreef:

Dat ik dit misbaksel ooit 2* heb kunnen geven. 1*

Schaam je niet V, ik had hem op 2,5* staan. Ook 1* hier!

avatar van Captain Pervert

Captain Pervert

Deel 1 was wel grappig (met Roger Moore die zichzelf speelt), maar deze film zuigt. Het enige wat cool is, is dat Jackie Chan een team vormt met niemand minder dan Jaws. Voor de rest is de ene grap nog stommer dan de andere, met dat maffiaduo als dieptepunt.

2 sterren waarvan 1 voor Jackie Chan en een halve voor de flesjes Dommelsch die ik dronk bij deze film.

avatar van Waku

Waku

Hoop bekendenamen garanderen niet altijd een geslaagde topfilm.

Sterker nog.

Meestal niet zelfs.

Dat geldt zeker voor deze "Cannonball Run 2"...

Simpelweg niet leuk.

avatar van silverfaustx

silverfaustx

tam tam taaaaa

avatar van Ace Hanlon

Ace Hanlon

"Tijdens alle verwikkelingen komt J.J. in het bezit van de koffer met de een miljoen dollar. Met de mooie Betty, die hij onderweg heeft opgepikt, zet hij koers naar het westen en niet naar Connecticut."

Bovenstaand stukje lees ik bij de beschrijving van de film.

Nu moet ik eerlijk toegeven dat ik niet zo heel erg heb opgelet en misschien mijn ogen wel even heb dichtgehad omdat de film kwalitatief niet zo erg hoogstaand is.

Maar de persoon die bovenstaand commentaar heeft geschreven heeft de film helemaal niet gezien en maar wat onzin uit zijn duim gezogen.

Vanwege de rits bekende gezichten en toch nog wel wat leuke ogenblikken geef ik toch nog 2*

avatar van P8rb

P8rb

terecht dat deze film in de floplijst staat.

slecht acteerwerk, droge humer (soms moest ik nog wel lachen), magere 2 sterretjes dus..

avatar van film_kaza

film_kaza

Ik hou wel van onrealistisch op deze manier, ik hou wel van Jackie Chan, maar ik hou niet van auto's en teveel seks.

Deze film had veel teveel geile mensen en dat werd vaak duidelijk gemaakt. En auto's zitten deze film vol mee.

Er verscheen soms 1 klein glimlachje op mijn gezicht, voor de rest was het og wel een beetje vermakelijk + Jackie Chan.

2 sterren.

avatar van Wouter

Wouter

Toch maar eens herzien. Vond het destijds prima.

avatar van jasha

jasha

film_kaza schreef:

maar ik hou niet van auto's en teveel seks.

Hoezo niet?

avatar van Quentin

Quentin

Wouter schreef:

Toch maar eens herzien. Vond het destijds prima.

Vind het maar een flauw aftreksel van het leuke eerste deel.

avatar van Shinobi

Shinobi

Meer van hetzelfde alleen minder. Triest vervolg op een film die wellicht niet gemaakt moest worden.

Ik geef 'm 0, 5 sterren.

avatar van Zinema

Zinema (crew films)

Bij vlagen tenekrommend vervolg op het toch al niet zo bijster goede eerste deel.

avatar van v b y

v b y

ik vond het een grappige film haha kan er veel om lachen

avatar van Spetie

Spetie

Erg flauw filmpje, met een hele hoop bekende gezichten die aan deze race meedoen. Zaten nog wel wat geinige momenten tussen, vooral dankzij Jackie Chan en "Jaws" uit James Bond, maar echt leuk wordt de film eigenlijk nergens.

avatar van tommykonijn

tommykonijn

• 2035 stemmen

Saai filmpje inderdaad, ik ben het eens met mijn voorganger, Richard Kiel en Jackie Chan zijn nog wel aardig en zorgen voor een paar geslaagde scenes maar ik vind de rest niet veel soeps, beetje een afrader. Je moet wel van hele flauwe humor houden wil je dit echt geweldig vinden.

avatar van tommykonijn

tommykonijn

• 2035 stemmen

Gisteren herzien, verhoog mijn stem naar 2,5*. Heb me toch wel genoeg vermaakt moet ik zeggen.

avatar van otherfool

otherfool

Op de Snelweg Breekt de Hel Wéér Los

avatar van Wouter

Wouter

otherfool schreef:

Op de Snelweg Breekt de Hel Wéér Los

Lariekoektitel, zoals wel meer hier. Ik heb deze film destijds in de bios zijn draaien in Nederland onder zijn eigen Engelse titel. Wellicht dat men weer in de war is met de tagline.

avatar van DennisGTI

DennisGTI

Jeugdsentiment. Autogek, dus heb de film vroeger tig keer gezien.

avatar van Marshall1959

Marshall1959

Nog niet zo slecht voor een vervolg. Leuk ook dat ''Jaws'' in deze film met Jackie Chan samenwerkt, de twee zorgen best voor wat goede humor. 3*

avatar van melchior7

melchior7

Niet goed maar ook niet slecht, Dat 3 kwart van de reacties negatief zijn.. . Nou ja.. echt goed is ie niet. Alleen degene die ik wel goed vond spelen waren: Jackie Chan, die aap, Sammy Davis en die ene die de race had laten maken. Die arabier ofzo iets. Omdat Roger Moore er niet in speelde, haal ik er een half puntje ervan af..

avatar van thunderball

thunderball

Eh.....

OMDAT Roger Moore er niet in zit trek je er een halve punt af?

Nou ben ik een hele grote Roger Moore fan, maar dit vind ik toch wel een zeeer raar geval van hoe een film te beoordelen.

avatar van melchior7

melchior7

thunderball schreef:

Eh.....

OMDAT Roger Moore er niet in zit trek je er een halve punt af?

Iedereen beoordeelt hoe je wilt beoordelen ..

avatar van movie acteurs

movie acteurs

Hij speelt niet de hoofdrol, maar hij zit erin. Meneer Jackie Chan.

Chan had hier eigenlijk totaal geen zin in. Zal vast iets te maken hebben met wat hij in een interview zei: over het begin bij de set van de eerste film. De acteurs, op Burt Reynolds na, zeiden hem geen gedag op de set. Sommige kenden hem niet eens + hij voelde zich in de steek gelaten en hij voelde zich klein tussen Reynolds, DeLuise, Martin, Davis Jr.). Hij werd daarnaast ook totaal vernietigd door het Amerikaanse publiek. Maar hij zat contractueel vast en moest meedoen met het vervolg. Maar zelfs daarna voelde hij zich ondergewaardeerd.

Succesvolle films krijgen vaak een vervolg. Cannonball Run werd een kassucces. Brak bijna alle records in Amerika. Dus 3 jaar later kwam er een vervolg. Een flop vind ik dit niet. Best amusant vervolg maar tipt niet aan de eerste film. Ook dit is gewoon weer een flauwe filmpje. Maar best geinig allemaal. Vooral de cast met Catherine Bach (uit Dukes of Hazzard) deed het leuk. Ook Telly Savalas deed het prima en om niet te vergeten de rol van Richard kiel .

Voor de rest is de film best enig en zeer amusant vermaak. 3,0.

Theunissen

Na het succesvolle eerste deel moest er natuurlijk ook een tweede deel komen. Ook in dit deel komt weer een hele batterij aan sterrencast voorbij en valt er ook wat te lachen, maar veel stelt het allemaal niet voor. Het verhaal is eigenlijk hetzelfde als het eerste deel maar dan nog flauwer en saaier. Buiten een paar leuke momenten en vooral de schoonheden Susan Anton en Catherine Bach (overigens perfect gecast voor deze film vanwege haar rol in de destijds zeer populaire serie "The Dukes of Hazzard") als het Lamborghini-team (schitterende auto overigens) veel er niet veel te genieten.

avatar van Phantasm

Phantasm

Tegenvaller, stukken slechter dan zijn voorganger, gauw vergeten.

avatar van riefenstahl

riefenstahl

Indertijd als puber met vrienden in de bioscoop gezien en als liefhebber van mooie auto's en mooie vrouwen was dat toen -en eigenlijk nog steeds- genieten. De auto's zijn nu klassiekers; de Nova GT, de Starion, de Countach, de 911, de 328gts; als autogek kijk je je ogen uit. De cast van louter bekende gezichten is een feest der herkenning; zelfs Sinatra heeft een cameo. Ik heb de film al heel wat keren gezien maar kan er nog steeds om lachen. ''Go to your dressing rooms and powder your noses... a lot!''

Hersenloze humor, maar dat is soms best aangenaam, zeker met een cast als deze want het plezier spat van het scherm af. Prettige sfeer, voor mij natuurlijk ook nostalgie.