The Cannonball Run (1981)

Alternatieve titel: Op de Snelweg Breekt de Hel Los

Actie / Komedie

geregisseerd door Hal Needham
met Burt Reynolds, Roger Moore en Farrah Fawcett

Een snelheidsmaniak en zijn partner, een dikzak met een superheld als alter ego, besluiten mee te doen aan een illegale crosscountry-race, de Cannonball Run. Ze besluiten in een ambulance te rijden. Het deelnemersveld bestaat uit: Japanners in een super-auto inclusief radar en raketmotoren; twee gokkers verkleed als priester, etc. Een politicus c.q. autohater wil deze race opdoeken door de snelheidsduivels in te laten rekenen.

avatar van DjFrankie
Heerlijke roadmovie uit mijn jeugd

avatar van goongumpa
Flauwe car chase film met een mager script vol gênante grappen en een cast op de automatische piloot. Duidelijk gemaakt als makkelijke incasher, niet goed verouderd.
Smokey and the Bandit (1977) is dan een stuk beter.

avatar van mikey
goongumpa schreef:
Smokey and the Bandit (1977) is dan een stuk beter.
probeer deze eens: Death Car on the Freeway (1979)

avatar van Justinvdk
Heerlijk maf, compleet over de top fout. Maar daarom toch zo'n lekkere wegkijk film.