Death Car on the Freeway (1979)

Alternatieve titel: Wheels of Death

Mystery / Thriller

geregisseerd door Hal Needham
met Shelley Hack, Frank Gorshin en Peter Graves

Een vrouw is helemaal overstuur nadat ze van de snelweg is gereden door de gestoorde bestuurder van een bestelbus. Haar verhaal wordt niet echt serieus genomen door de politie of tv-zenders totdat er een andere vrouw op dezelfde manier wordt aangevallen, ditmaal met dodelijke afloop. De politie heeft geen idee waar te beginnen met hun onderzoek en een tv-reporter gaat zelf op onderzoek uit. Ondertussen maakt de dader meer en meer slachtoffers...

avatar van mikey
Death car (Dodge Van) op de freeway staat soms in de garage voor een lekkere pimpbeurt, zo wordt hij klaargestoomd om mooie jonge vrouwen van het asfalt te drukken. Een charmante jonge tv reporter ziet hier wel een verhaal in. Prima TV-voer van Hal Needham, die vaker films maakte over scheurende auto's, tjokvol ijzingwekkende & spectaculaire autostunts (plus explosies).

Voor de fans: Sid Haig in een mini-rol als biker met een Italian Brooklyn accent, allright?

Goedgekeurd.

avatar van mikey
Ik heb verzaakt te vermelden dat de stunts niet plaatsvinden achteraf ergens, maar tijdens rush hour op de A10 van LA, wat deze film extra cool maakt.