Don't Go to Sleep (1982)

Horror / Mystery

geregisseerd door Richard Lang
met Dennis Weaver, Valerie Harper en Ruth Gordon

Als Phillip en Laura Hogan hun dochter Jennifer door een auto-ongeluk verliezen, lijken hun andere kinderen Mary en Kevin de schok goed te verwerken. Maar schijn bedriegt, want na de verhuizing naar het platteland wordt Mary geplaagd door horrorvisioenen. Ze ziet dan haar dode zus, die haar aanspoort iedereen die met het ongeluk te maken had te doden...

avatar van Regan_Robbie24
Mij lijkt ie wel leuk, omdat Oliver Robins van de partij is, maar waar kan je hem eigenlijk kopen? Want bij de freerecordshop is ie niet! Of bij een ander iets.

avatar van Regan_Robbie24
is deze film nou ergens te koop?

jeugdherinnering. Zucht.

Goed dat je hem gevonden hebt, freak. soms best scary.3

Waar is ie nou te koop?

waar is ie te koop

avatar van mikey
Wil je nou dat anderen voor je gaan zoeken???

avatar van Regan_Robbie24
k kan hem niet vinden, misschien is ie ergens te koop, en weet iemand anders het! want dan ga k het wel doen, want k ben al met deze film 100x in de val gelokt dus...

avatar van Regan_Robbie24
k dacht datte gij het wist! of deeen ander

avatar van mikey
Nee sorry, maar op de forums is er vast wel een topic waarin je die vraag kan stellen. Kijk eerst eens bij amazon.

avatar van Regan_Robbie24
bij amazon heb k al 100x gekeken, alleen op video met amerikaanse nog wat dat wij hier dus niet kunnen afspelen...

avatar van Regan_Robbie24
eindelijk ik heb em gevonden!!!!! na 3 jaar! er waren er nog maar een paar te koop, regiovrij, geweldig! jammer dat ie in nederland nog niet te krijgen is!

avatar van BlueJudaskiss
Gooi 'm in de pakketservice!

Jaha pakketservice!

avatar van Zinema
Zinema (crew)
Spannende TV-film met Weaver. Voorspelbaar en clichématig maar wel doorspekt met suspense en aardig acteerwerk. Redelijk.

jeugdsentiment ook voor mij. Naast McCloud en Centennial waren deze film en Duel, films die ik zag met Dennis Weaver, goed vond.

avatar van mikey
hier staat hij op youtube. Classic zeg!!
YouTube - Don't Go To Sleep (1982)

avatar van mikey
Het blijft toch een gezellig filmpje dat helaas vergeten is, met de eeuwige horrorcliches die juist wat toevoegen aan het geheel. In plaats van afbreuk. Sommige momenten zijn intens. Het kindje is eng. Haar broertje is bijzonder irritant. Haar zus is mooi maar evil. Weaver als briljant alcoholicus is uitermate vermakelijk met zijn zeurderige stem. En Harper als huismoeder die constant aan het instorten is, doet het ook zoals vanouds. Ook leuk dat de kijker de hele film door in het ongewisse blijft. Gewoon jammer dat de domme NL tv zenders nooit die ouwe meuk eens afstoffen (geldt tuurlijk ook voor NPO). Ik bedoel het zijn toch TV films?

Leuk hoor.

avatar van clubsport
Prima thriller horror waarin een gezin word gemanipuleerd door de geest van hun overleden dochter , zusje .
De clou word pas op het allelaatste moment vrij gegeven en is best goed uitgewerkt .
Ook word het verhaal goed opgebouwd zonder haast en alle spelers spelen hun rol overtuigend .