• 8.262.816 stemmen

Genre: Horror / Mystery

Geregisseerd door: Richard Lang

Met onder meer: Dennis Weaver, Valerie Harper en Robin Ignico

Plot Don't Go to Sleep

"Mary thinks there is something alive under her bed. Mary is right."

Als Phillip en Laura Hogan hun dochter Jennifer door een auto-ongeluk verliezen, lijken hun andere kinderen Mary en Kevin de schok goed te verwerken. Maar schijn bedriegt, want na de verhuizing naar het platteland wordt Mary geplaagd door horrorvisioenen. Ze ziet dan haar dode zus, die haar aanspoort iedereen die met het ongeluk te maken had te doden...

image

Regan_Robbie24

Mij lijkt ie wel leuk, omdat Oliver Robins van de partij is, maar waar kan je hem eigenlijk kopen? Want bij de freerecordshop is ie niet! Of bij een ander iets.

Regan_Robbie24

is deze film nou ergens te koop?

avatar van Freak

Freak

jeugdherinnering. Zucht.

Goed dat je hem gevonden hebt, freak. soms best scary.3

Waar is ie nou te koop?

waar is ie te koop

mikey

Wil je nou dat anderen voor je gaan zoeken???

Regan_Robbie24

k kan hem niet vinden, misschien is ie ergens te koop, en weet iemand anders het! want dan ga k het wel doen, want k ben al met deze film 100x in de val gelokt dus...

Regan_Robbie24

k dacht datte gij het wist! of deeen ander

mikey

Nee sorry, maar op de forums is er vast wel een topic waarin je die vraag kan stellen. Kijk eerst eens bij amazon.

Regan_Robbie24

bij amazon heb k al 100x gekeken, alleen op video met amerikaanse nog wat dat wij hier dus niet kunnen afspelen...

Regan_Robbie24

eindelijk ik heb em gevonden!!!!! na 3 jaar! er waren er nog maar een paar te koop, regiovrij, geweldig! jammer dat ie in nederland nog niet te krijgen is!

avatar van BlueJudaskiss

BlueJudaskiss

Gooi 'm in de pakketservice!

Jaha pakketservice!

avatar van Zinema

Zinema (crew films)

Spannende TV-film met Weaver. Voorspelbaar en clichématig maar wel doorspekt met suspense en aardig acteerwerk. Redelijk.

avatar van louie

louie

jeugdsentiment ook voor mij. Naast McCloud en Centennial waren deze film en Duel, films die ik zag met Dennis Weaver, goed vond.

mikey

hier staat hij op youtube. Classic zeg!!

YouTube - Don't Go To Sleep (1982)

mikey

Het blijft toch een gezellig filmpje dat helaas vergeten is, met de eeuwige horrorcliches die juist wat toevoegen aan het geheel. In plaats van afbreuk. Sommige momenten zijn intens. Het kindje is eng. Haar broertje is bijzonder irritant. Haar zus is mooi maar evil. Weaver als briljant alcoholicus is uitermate vermakelijk met zijn zeurderige stem. En Harper als huismoeder die constant aan het instorten is, doet het ook zoals vanouds. Ook leuk dat de kijker de hele film door in het ongewisse blijft. Gewoon jammer dat de domme NL tv zenders nooit die ouwe meuk eens afstoffen (geldt tuurlijk ook voor NPO). Ik bedoel het zijn toch TV films?

Leuk hoor.

avatar van clubsport

clubsport

Prima thriller horror waarin een gezin word gemanipuleerd door de geest van hun overleden dochter , zusje .

De clou word pas op het allelaatste moment vrij gegeven en is best goed uitgewerkt .

Ook word het verhaal goed opgebouwd zonder haast en alle spelers spelen hun rol overtuigend .

avatar van alexspyforever

alexspyforever

• 19570 berichten

Een low budget thriller gemaakt voor TV maar helemaal niet slecht. Ook leuk dat er aan het einde wordt open gelaten wie er nu die moorden had gepleegd. Ingebeeld of toch paranormaal, het blijft gissen. Een van de betere in het genre zonder echt spectaculair te zijn.