The Burning Bed (1984)

geregisseerd door Robert Greenwald
met Farrah Fawcett, Paul Le Mat en Richard Masur

Een vrouw ondergaat jaren de mishandelingen en de vernederingen van haar man. Bij wie ze ook om hulp vraagt, niemand blijkt iets voor haar te willen doen. Zodat op een nacht de man, in zijn slaap, door haar in brand wordt gestoken.

avatar van Mrs.Donut
Zeer goede film, eind jaren 80 zat ik in een 'Blijf van mijn lijfhuis' De film werd toen op tv uitgezonden, de omroep had de blijf van mijn lijf huizen aangeschreven. Later heb ik de film nog eens op tv gezien. Tot mijn spijt kan ik de film nergens op dvd vinden, tenminste niet op regiocode 2 en met Nederlandse ondertiteling.

avatar van droombolus
Fawcett bewees met deze film dat ze veel meer in haar mars had dan alleen maar leuke blondjes spelen. Elke keer dat deze op TV uitgezonden werd heb ik aan de buis gekluisterd gezeten. Helaas nog steeds geen Regio 2 DVD van te vinden inderdaad ......

avatar van 606
Wat een zieke vent was dat zeg, bah vol afschuw heb ik naar hem zitten kijken.

4 sterren

Ondanks dat de film inmiddels 30 jaar oud is zeker niet gedateerd.
Mooie, ontroerende en overtuigende rol van wijlen Farrah Fawcett.

avatar van Phantasm
Prima drama met een misselijke treiterende vent, je zal er maar mee getrouwd zijn, goed geacteerd.

ooit gezien had hem opgenomen van telenet maar stom dat ik weg heb gedaan was nogtans een goede film.op de oscar academie hebben ze geen woord over haar gezegd als ere betoon aan al de film sterren en actriesen diezijn heengegaan. erg schandelijk vind ik dat enkel om dat ze niet zo erg beroemd was. zo een cut volk lopen daar erg dikke nekken rond voor mij zal ze steeds een angel blijven

Redelijke film over een vrouw die jarenlang door haar man wordt mishandeld. Een vrij standaard waargebeurd tv-drama met een wat voorspelbaar verloop. Deze film over huiselijk geweld wordt wel geloofwaardig neergezet (mede door een prima rol van Farrah Fawcett). De rol van de man is wel wat eenzijdig.

avatar van dirkjan73
Knappe prestatie van Farrah!

erg goede roll van farrah fawcett in een een film dat in het echte leven steeds vaker voorkomt. de mishandeling en de vernedering kan ze op een dag niet langer meer verdragen en ze neemt dan ook een bijna onmenselijke maatregelingen om voor eens en altijd een einde te maken aan de man die haar mishandelt.