• 8.351.741 stemmen

I Wanna Hold Your Hand (1978)

Komedie / Muziek | 104 minuten

Genre: Komedie / Muziek

Geregisseerd door: Robert Zemeckis

Met onder meer: Nancy Allen, Bobby Di Cicco en Marc McClure

Plot I Wanna Hold Your Hand

"Some girls will do anything to meet their idols."

Februari 1964. De Beatles zijn aangekomen in New York voor een live-optreden in de waanzinnig populaire Ed Sullivan Show. Schoolmeisje Rosie Petrofsky is een superfan en stapelverliefd op Paul McCartney. Ze wil naar New York reizen en in zijn hotelkamer binnendringen. Haar vriendinnen Grace, Pam en Janis vergezellen haar.

imageimageimageimageimageimageimageimage

Ed Sullivan

Peter's Father

avatar van jackie

jackie

Erg leuke komedie, het gaat over The Beatles maar ze komen niet in beeld (alleen aan het einde concert optreden), of je ziet alleen hun schoenen en je hoort ze praten.

Knap gemaakt.

avatar van otherfool

otherfool

Debuutfilm van Zemeckis kon mij niet erg bekoren. Opgeschoten jongeren die graag hun favoriete band willen zien; dat is leuk voor even maar zeker niet gedurende 104 minuten.

1,5*.

avatar van Pieter Montana

Pieter Montana

• 2007 stemmen

Waar heb je deze gevonden?

Als Beatle-freak zou ik deze wel eens willen zien.

avatar van otherfool

otherfool

Was een tijdje terug op TV... BBC denk ik.

avatar van Wembleyfever

Wembleyfever

Deze film is inderdaad niet vaak op televisie. Vooral de rol van Eddie Deezen (die Ringo Klaus speelt) is geweldig, met name de scène dat hij stukken vloerbedekking losknipt omdat de fab four er overheen zijn gelopen. En dan het verkopen van stukjes bedlaken, geweldig! En natuurlijk veel Beatles-muziek en een goede dubbelganger van Ed Sullivan (doet de betreffende acteur trouwens vaker). Ik hou de gids in de gaten, want deze film wil ik zeker nog wel eens zien! Ook leuk voor mensen die geen fan zijn van de Beatles!

scorsese

Matige film waarin een paar meiden er alles aan doen om de Beatles te zien als deze op bezoek zijn in New York. De film speelt zich af in 1964 en maakt dan ook dankbaar gebruik van de Beatlemania. Wat volgt zijn een aantal vermakelijke situaties als de meiden op ieder hun manier de Beatles willen zien. Een leuk regiedebuut van Robert Zemeckis, maar op een gegeven moment heb je het wel gezien. Net geen 3.0 sterren.

Onderhond

Verrassen leuk eigenlijk.

Had er vooraf nu niet zoveel van verwacht. Zemeckis vind ik niet echt een garantie op succes en films over The Beatles zijn ook niet meteen mijn lievelingsvoer, maar dat wordt aardig gecompenseerd door mijn wederhelft. Dus toch maar even wat voorrang gegeven.

En wonder boven wonder maakt Zemeckis er een geslaagde comedy van. Vooral door de Beatles-mania lekker te overdrijven, met daarin een hoofdrol weggelegd voor Sperber. Haar geblokte manier van lopen en plastische uitbartingen vond ik uitermate geinig. Verder nog wel wat leuke typetjes, die er voor zorgen dat het geen one-woman show wordt.

Een comedy die ook verrassend lang op comedy blijft spelen. De vaart blijft er de hele film lang in, genoeg varatie en regelmatig wat geslaagde grapjes. Zemeckis steekt lekker de draak met het hele gebeuren, zonder daarbij echt gewoon of scherp te worden. Vermakelijke onzin dus. Een meesterwerk is het niet, maar wel een erg vermakelijke film. Dat is wel eens anders met '70s cinema.