I Wanna Hold Your Hand (1978)

geregisseerd door Robert Zemeckis
met Nancy Allen, Bobby Di Cicco en Marc McClure

Februari 1964. De Beatles zijn aangekomen in New York voor een live-optreden in de waanzinnig populaire Ed Sullivan Show. Schoolmeisje Rosie Petrofsky is een superfan en stapelverliefd op Paul McCartney. Ze wil naar New York reizen en in zijn hotelkamer binnendringen. Haar vriendinnen Grace, Pam en Janis vergezellen haar.

avatar van jackie
Erg leuke komedie, het gaat over The Beatles maar ze komen niet in beeld (alleen aan het einde concert optreden), of je ziet alleen hun schoenen en je hoort ze praten.
Knap gemaakt.

avatar van otherfool
Debuutfilm van Zemeckis kon mij niet erg bekoren. Opgeschoten jongeren die graag hun favoriete band willen zien; dat is leuk voor even maar zeker niet gedurende 104 minuten.

1,5*.

avatar van Pieter Montana
Waar heb je deze gevonden?
Als Beatle-freak zou ik deze wel eens willen zien.

avatar van otherfool
Was een tijdje terug op TV... BBC denk ik.

avatar van Wembleyfever
Deze film is inderdaad niet vaak op televisie. Vooral de rol van Eddie Deezen (die Ringo Klaus speelt) is geweldig, met name de scène dat hij stukken vloerbedekking losknipt omdat de fab four er overheen zijn gelopen. En dan het verkopen van stukjes bedlaken, geweldig! En natuurlijk veel Beatles-muziek en een goede dubbelganger van Ed Sullivan (doet de betreffende acteur trouwens vaker). Ik hou de gids in de gaten, want deze film wil ik zeker nog wel eens zien! Ook leuk voor mensen die geen fan zijn van de Beatles!

Matige film waarin een paar meiden er alles aan doen om de Beatles te zien als deze op bezoek zijn in New York. De film speelt zich af in 1964 en maakt dan ook dankbaar gebruik van de Beatlemania. Wat volgt zijn een aantal vermakelijke situaties als de meiden op ieder hun manier de Beatles willen zien. Een leuk regiedebuut van Robert Zemeckis, maar op een gegeven moment heb je het wel gezien. Net geen 3.0 sterren.