Wagons East (1994)

1,97

Komedie / Western

geregisseerd door Peter Markle
met John Candy, Richard Lewis en Abraham Benrubi

Een groep kolonisten die ooit vol goede moed het Wilde Westen tegemoet ging, besluit weer oostwaarts te gaan. Natuurlijk moet er wél iemand de leiding hebben over het konvooi huifkarren… Dronkenlap John Harlow (John Candy) zal dat varkentje wel even wassen. Eenmaal onderweg dient de eerste aanval van de indianen zich al snel aan, maar als de aanvallers de reisbestemming horen, besluiten ze de kolonisten maar een handje te helpen.

17 BERICHTEN2 MENINGEN
geplaatst op 29 juli 2002, 16:22 uur, permalink
Echt troep!

avatar van petey
geplaatst op 31 juli 2002, 16:11 uur, permalink
Een van Candy´s laatste films en helaas ook een van zijn slechtste.

GerwinF
geplaatst op 31 juli 2002, 18:23 uur, permalink
Sterker nog, het was zn laatste film want hij overleed nog voor het einde van deze film.

geplaatst op 1 augustus 2002, 15:13 uur, permalink
nee klopt volgens mij niet. Hij stierf na het maken van de coole "cool runnings"
Deze had hij ervoor gemaakt maar kwam op de plank terecht en werd pas uitgebracht na zijn dood en volgens mij door zijn dood. Ik vind cool runnings ook een meer waardige laatste film dat deze troep

geplaatst op 1 augustus 2002, 15:17 uur, permalink
Ik heb op IMDB gegeken en ik snap het niet meer. volgens imdb is cool runnings van 93, wagon east is van 94, maar canadian bacon is van 95 dus is dat zijn laatste film.

geplaatst op 1 augustus 2002, 15:21 uur, permalink
even zijn bio opgezocht en hij stierf op de set van wagon east dus gerwinF heeft gelijk. Weer wat kennis opgedaan 😄

avatar van SuperSideSwipe
geplaatst op 22 september 2005, 18:51 uur, permalink
Beetje matige en rommelige film, herriner hem niet meer voor 100%, en dat terwijl ik hem nog niet zo heel lang geleden gezien heb. Zegt genoeg.

avatar van Wembleyfever

geplaatst op 2 mei 2006, 19:31 uur, permalink
Candy stierf inderdaad tijdens het maken van deze film, die van 29 januari tot 10 maart 1994 werd opgenomen in Durango, Mexico. Echter, hij stierf niet op de set, maar in zijn hotelkamer, na een lange dag van opnames. De volgende morgen werd hij dood gevonden, half uit zijn bed hangend. Waarschijnlijk een zware hartaanval. De overige scènes met Candy werden herschreven (dus zonder Candy) of opgenomen met een stand-in.

Candy wou deze film ook niet maken, maar was dit contractueel verplicht.

kArIzMa_TuRk
geplaatst op 14 juli 2006, 19:40 uur, permalink
goeie film, goed voor in de flop-lijst. Krijgt een 2* voor de moeite.

avatar van Nelusje
geplaatst op 27 april 2008, 22:00 uur, permalink
Wat een drama, de zwakste film van John Candy, niets aan!

avatar van the new guy
geplaatst op 8 november 2008, 14:51 uur, permalink
Verbaast me toch dat hij zo laag krijgt. Zo slecht is hij nou ook weer niet. Best aardige grappen, leuk voor de zaterdagmiddag.

avatar van tommykonijn
geplaatst op 9 november 2008, 17:46 uur, permalink
Ik had vandaag een filmdagje met Daredevil en Wagons East, waarvan deze de uitschieter is, na Daredevil (die viel erg tegen) had ik slechte zin in nog een film maar het is me reuze mee gevallen. Ik dacht dat dit een echte rot film zou worden aangezien de recencie in de Veronica-gids, normaal gesproken speelt John Candy erg goed, en ook in deze film al had ik iets anders verwacht. Richard Lewis was iets minder maar toch niet echt zeer vervelend, de grappen waren opzicht goed genoeg geslaagd voor een soort van Western parody. Niet echt een topper dat klopt, en sommige momenten waren een beetje saai en flauw, maar als je deze film gewoon met verstand op nul gaat kijken kun je lachen, wat ik heb gedaan.

2,5* (zelfs kans op verhoging naar een 3,0*)

avatar van rotjuh
geplaatst op 2 december 2010, 9:29 uur, permalink
Ben groot John Candy fan.... alle commentaren doorgenomen ga ik er met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid vanuit dat DIT zijn laatste film is geweest.
Uit respect voor jij werk 5 sterren maar ga deze film, om John goed te herinneren, maar niet kijken, heb nl nog geen flops van hem gezien en wil dat zo houden.

avatar van Pete_033

geplaatst op 2 december 2010, 12:00 uur, permalink
rotjuh schreef:

avatar van rotjuh
geplaatst op 2 december 2010, 19:23 uur, permalink
[/quote]DIT is de allerlaatste film waaraan hij heeft meegewerkt niet de allerlaatste film die is uitgekomen met Candy in de hoofdrol. [/quote]

Thankx voor het detail neuken en het corrigeren Pete 😉 lol

avatar van EVIL '84
geplaatst op 4 januari 2011, 12:17 uur, permalink
Tijdje geleden gezien en enorm tegengevallen.
Flauwe en voorspelbare humor. Film werd nergens echt leuk. Ondanks dat vond ik dat Candy toch goed zn best deed qua acteren.

Ik heb altijd erg genoten van de films van John Candy en kan Uncle Buck en Planes, Trains and Automobiles zeker aanbevelen. Maar zeker niet deze. John Candy RIP.

avatar van Gang_Star
geplaatst op 6 februari 2016, 22:29 uur, permalink
De laatste film waaraan John Candy heeft gewerkt, welke jammer genoeg ook nog erg zwak is. Deze film is verre van een typische Candy film, en stelt op een hoop vlakken teleur. John Candy vertolkt zijn rol zwak, hij wilde deze film niet maken zo schijnt, en dat is ook wel duidelijk te zien. Verder bevat de film gewoon te weinig humor, en al zeker geen humor die je van Candy kon verwachten. Daarbuiten is het verhaal ook gewoon matig waarin een enkele bijrol nog wel redelijk grappig is maar de rest verder ook ontzettend zwak is.