Cobb (1994)

Biografie / Sport

geregisseerd door Ron Shelton
met Tommy Lee Jones, Robert Wuhl en Lolita Davidovich

Ty Cobb is een legendarische honkballer die door zijn ruwe spel en onverbiddelijke karakter een van de meest gehate beroemdheden werd. Tientallen jaren na zijn minutes of fame huurt Cobb een ghostwriter in om een autobiografie te schrijven. Als de auteur echter arriveert bij Cobbs landhuis, treft hij een zeer paranoïde, deels invalide man aan. Dit bemoeilijkt zijn taak, want naarmate zijn biografie vordert gaat de gesteldheid van Cobb steeds verder achteruit.

neo (crew)
weer de zoveelste goeie sportfilm van ron shelton.tommy lee jones acteert goed.

Euh. Is dit nu weer mijn computer, of staat dat plaatje nou een beetje scheef?

Tommy speelt erg goed.

avatar van Jordy
Jordy (admin)
plaatje is idd niet 100%

avatar van Captain Pervert
Een verrassend goede Jones, maar verder niet heel erg boeiend.

goede rol voor tommy, verhaal mwah, beetje erg america minded. ik ken de legende niet, maar overall wel een beetje sentimenteel hollywoord legende verhaal. toch wel ***1/2 door de goede rol van tommy

avatar van Captain Pervert
Het gaat over baseball en daar heb ik niets mee. Erg jammer dat er zoveel films over american football en baseball worden gemaakt trouwens. Soms met goede acteurs. Moet je weer een hele tijd wachten op hun volgende film omdat ze hun tijd verspillen aan die amerikaanse onzinsporten.

avatar van lucdecoster
Captain Pervert schreef:
Het gaat over baseball en daar heb ik niets mee.

Veel baseball komt er niet in voor, gelukkig maar want ik ben zo'n geen fan van echte sportfilms. Het gaat meer over het levensverhaal van Cobb. Ik vond het geen slechte film waarbij Tommy Lee Jones een indrukwekkende bizarre rol speelt.

avatar van mayhemblik
Ik heb me af en toe een kriek gelachen om de strapatsen en streken van dit toch best wel gestoorde mannetje.
That's my woman with my nigger, ik dacht dat ik gek werd!!

avatar van Jeremiah1989
Blindfold schreef:
Euh. Is dit nu weer mijn computer, of staat dat plaatje nou een beetje scheef?

dat is ook!