Only the Lonely (1991)

Komedie / Romantiek

geregisseerd door Chris Columbus
met John Candy, Maureen O'Hara en Ally Sheedy

De 38-jaar oude politieagent Danny woont thuis bij zijn dominante moeder, terwijl hij de tijd doorbrengt met zich zorgen te maken over haar. Op een avond in een Ierse pub ontmoet hij Theresa. Het klikt meteen en ze krijgen een relatie. Danny's moeder wordt echter niet gedeeld in de feestvreugde omdat hij zich teveel zorgen over haar maakt.

avatar van Captain Pervert
Best wel een lieve film met best wel een lieve John Candy die best wel te vroeg is overleden.

3 sterren.

Fijne wegkijkfilm met een goede balans tussen drama, romantiek en (soms een klein beetje zwarte) komedie. Tevens goed geacteerd door John Candy en Ally Sheedy, maar vooral de op leeftijd gekomen Maureen O'Hara bewijst nog eens dat zij het acteren nog lang niet verleerd is. In 1973 was zij in principe gestopt als actrice, maar hier maakt zij 18 jaar later een kleine comeback en daarna speelde zij in nog een paar films.

avatar van tommykonijn
Leuke film, John Candy acteert werkelijk formidabel. Ook al vind ik Uncle Buck toch een stuk leuker van hem deze film vond ik zeker geslaagd in het genre komedie. Wel geen topper en sommige dingen zijn erg zoetsappig en voorspelbaar. Maar ja het gaat erom dat je lacht en je vermaakt wat ik gedaan heb.

avatar van Alexander1900
De film kijkt lekker weg en is zeker een van de beste films van John Candy doordat hij zo goed acteert. Past in het rijtje van Uncle Buck, The Great Outdoors en Planes, Trains & Automobiles.

Ben blij verrast.

Aardige film over een vrijgezelle agent die nog steeds bij zijn moeder woont tot hij een vrouw ontmoet. Een vrij standaard en vooral wat brave romcom die het wat meer over de romantische boeg gooit en waar maar weinig echt te lachen valt. Een vrij ingetogen rol voor John Candy, maar dat gaat hem prima af. Het kijkt allemaal nog lekker genoeg voor een kleine 3.0 sterren.