Summer Rental (1985)

geregisseerd door Carl Reiner
met John Candy, Karen Austin en Kerri Green

Jack Chester is geheel doorgedraaid door zijn werk en wordt verplicht op vakantie gestuurd. Met zijn familie vertrekt hij naar Florida, waar hij al snel een totale chaos ontketent. Door de zon verbrand, doet hij alles verkeerd, dat hij maar verkeerd kan doen.

avatar van Purmerend
Met zo'n grote broek kun je elke wedstrijd winnen.

:d

avatar van SSeagal
Flauwe film die John Candy niet genoeg de kans geeft echt "los"te gaan, hij kan veel beter. **

Diesel
De film heeft zo zijn momenten... als geheel niet bijster bijzonder maar heb een paar keer moeten lachen om John Candy, hij speelt een symphatieke personage en doet dat naar mijn mening erg goed. 2,5*

sebas83
het einde is echt zo standaard voor de rest wel leuk

Hilarische John Candy.
Makkelijke maar oh zo doeltreffende humor.
Candy kwam altijd wel ontwapenend over.
Leuke frisse komedie.

Een film met een hart. Een film die ons misschien laat zien dat het in 1985 leuker was dan in 2006. Was de film misschien ook leuker in 1985 dan in 2006? Ik zal het maar bekennen: ik weet het niet, maar ik weet wel dat ik van deze film hou! John Candy was een prachtkerel. In zijn films was hij een echt mens. Je kon met hem lachen, maar ook met hem huilen. Een komiek maar ook een steengoede acteur. Daar kan geen Jim Carrey of Adam Sandler tegenop!

avatar van Poeha
Mickey Finn schreef:
John Candy was een prachtkerel.Een komiek. Daar kan geen Jim Carrey of Adam Sandler tegenop!

Nuff said!

Je weet natuurlijk niet hoe hij in het echt was, maar veel films van hem kan ik enorm waarderen.
Deze vond ik ietsje minder.

Dat is waar, Poeha. Ik denk dat het ook komt omdat ik me uitermate goed met zijn personages kan identificeren.

In de biografie van John heb ik gelezen dat hij wel een man met problemen was. Maar ja, iedereen krijgt zijn deel in het leven de een wat meer dan de ander.

Als acteur kan hij bij mij in ieder geval nog steeds niet stuk!

avatar van tommykonijn
Summer Rental

Opzicht een aardige komediefilm maar aan de andere kant soms ook wat erg gemakkelijk gemaakt, of zelfs heel erg flauw. Maar toch moet ik bekennen dat dit gewoon vreselijk aardig familievermaak is.

John Candy doet prima zijn rol en ook de rest van de cast zit lekker in hun rollen, Candy is ook een van de betere dingen van de film, zeker soms komisch is hij maar wauw ? nou, nee. Dan zie ik hem toch nog liever in een rol als Uncle Buck dan dit, ook dacht ik aan de poster dat deze film net ietsje grappiger zou gaan worden dan wat eruit kwam maar zoveel valt er nou hier ook weer niet over te zeuren vind ik, komedie's zijn altijd een van mijn favoriete genre's en daar zitten soms ook vreselijk slechte tussen maar ik denk dat het voor Candy erg moeilijk is om mij een vreselijk slechte komedie te tonen, en echt vreselijk erg dat die komiek dood is, alweer een lange tijd geleden, maar goed ik begin van de film af te wijken .

De muziek van de film was ook wel erg aardig moet ik zeggen maar niet top, helemaal niet zelfs. Gewoon een leuk filmpje voor de Zaterdagavond voor met het hele gezin maar verwacht absoluut niet een of andere top komedie die helemaal uit zijn dak gaat, want Candy kan beter maar laat hier absoluut ook weer in zien dat hij komisch talent had en dat hij daar ondanks zijn dood nog steeds mensen mee weet te vermaken.

avatar van WB
WB
Simpele film, weinig glimlachjes kunnen ontdekken bij mezelf, maar toch een echte John Candy film. Flauw, veel gaat er mis, en John is de goedzak.
Daarentegen, als ik het ga vergelijken met Planes, Trains & Automobiles of Who's Harry Crumb, is dit toch een mindere...

avatar van Mescaline
Mescaline (moderator)
Eerste helft kijkt heel aardig weg, 2de helft heeft zijn momenten maar wordt over het algemeen net iets te zoetsappig waardoor het geheel van de film toch minder wordt, vooral het einde voelt erg langdradig aan aangezien hij al voorspelbaar was.

Geen slechte film, leuk voor een keertje kijken maar het is meer een echte familie film.

2,5 sterren.

avatar van SSeagal
Poeha schreef:

Nuff said!

Deze vond ik ietsje minder.

Hier een voorbeeld van hoe John Candy in het echt was : een man met de hart op de juiste plek

avatar van tommykonijn
Gisteren nog eens herbekeken. Ik blijf op 3 sterren staan. Het is een leuke comedy met een Candy die goed op dreef is maar het is echt niet zijn beste film. Wel leuk om weer eens gezien te hebben.

avatar van jimcarrey gek
Where are you going?

BUUUURP

avatar van Phantasm
Aardige komedie die lekker wegkijkt.

avatar van Gang_Star
Typisch John Candy. Op voorhand weet je eigenlijk wat je ongeveer kunt verwachten, maar toch is het leuk. Candy speelt zijn rol goed en de humor stelt niet teleur. Niet van het niveau dat tot zijn beste werk behoort, maar toch is Summer Rental leuk genoeg om een keer te bekijken.

Matige film waarin een man zijn gezin meeneemt op vakantie naar de zee. Een verhaaltje van niks en de film zelf is nogal fragmentarisch. Gelukkig duurt het allemaal niet te lang en is het hier en daar zeker wel vermakelijk. John Candy is prima gecast in deze onbezonnen jaren '80 comedie.

avatar van clubsport
leuke komedie in de tijd dat komedies vaak nog leuk waren en zonder politiek correcte en feministische flauwekul .
Wel grappig om te zien dat Richard crenna hier de eikel speelt en dat doet ie best aardig .
Candy speelt heel enthousiast zijn rol en de rest doet het ook allemaal prima , het is niet zijn beste film maar zijn enthousiasme maakt veel goed .