• 8.258.916 stemmen

Geregisseerd door: Carl Reiner

Met onder meer: John Candy, Karen Austin en Kerri Green

Plot Summer Rental

"Life is a beach."

Jack Chester is geheel doorgedraaid door zijn werk en wordt verplicht op vakantie gestuurd. Met zijn familie vertrekt hij naar Florida, waar hij al snel een totale chaos ontketent. Door de zon verbrand, doet hij alles verkeerd, dat hij maar verkeerd kan doen.

imageimage

Angus MacLachlan

Vicki Sanders

avatar van Purmerend

Purmerend

Met zo'n grote broek kun je elke wedstrijd winnen.

:d

avatar van SSeagal

SSeagal

Flauwe film die John Candy niet genoeg de kans geeft echt "los"te gaan, hij kan veel beter. **

avatar van Diesel

Diesel

De film heeft zo zijn momenten... als geheel niet bijster bijzonder maar heb een paar keer moeten lachen om John Candy, hij speelt een symphatieke personage en doet dat naar mijn mening erg goed. 2,5*

sebas83

het einde is echt zo standaard voor de rest wel leuk

avatar van Waku

Waku

Hilarische John Candy.

Makkelijke maar oh zo doeltreffende humor.

Candy kwam altijd wel ontwapenend over.

Leuke frisse komedie.

avatar van Mickey Finn

Mickey Finn

Een film met een hart. Een film die ons misschien laat zien dat het in 1985 leuker was dan in 2006. Was de film misschien ook leuker in 1985 dan in 2006? Ik zal het maar bekennen: ik weet het niet, maar ik weet wel dat ik van deze film hou! John Candy was een prachtkerel. In zijn films was hij een echt mens. Je kon met hem lachen, maar ook met hem huilen. Een komiek maar ook een steengoede acteur. Daar kan geen Jim Carrey of Adam Sandler tegenop!

avatar van Poeha

Poeha

Mickey Finn schreef:

John Candy was een prachtkerel.Een komiek. Daar kan geen Jim Carrey of Adam Sandler tegenop!

Nuff said!

Je weet natuurlijk niet hoe hij in het echt was, maar veel films van hem kan ik enorm waarderen.

Deze vond ik ietsje minder.

avatar van Mickey Finn

Mickey Finn

Dat is waar, Poeha. Ik denk dat het ook komt omdat ik me uitermate goed met zijn personages kan identificeren.

In de biografie van John heb ik gelezen dat hij wel een man met problemen was. Maar ja, iedereen krijgt zijn deel in het leven de een wat meer dan de ander.

Als acteur kan hij bij mij in ieder geval nog steeds niet stuk!

avatar van tommykonijn

tommykonijn

• 2075 stemmen

Summer Rental

Opzicht een aardige komediefilm maar aan de andere kant soms ook wat erg gemakkelijk gemaakt, of zelfs heel erg flauw. Maar toch moet ik bekennen dat dit gewoon vreselijk aardig familievermaak is.

John Candy doet prima zijn rol en ook de rest van de cast zit lekker in hun rollen, Candy is ook een van de betere dingen van de film, zeker soms komisch is hij maar wauw ? nou, nee. Dan zie ik hem toch nog liever in een rol als Uncle Buck dan dit, ook dacht ik aan de poster dat deze film net ietsje grappiger zou gaan worden dan wat eruit kwam maar zoveel valt er nou hier ook weer niet over te zeuren vind ik, komedie's zijn altijd een van mijn favoriete genre's en daar zitten soms ook vreselijk slechte tussen maar ik denk dat het voor Candy erg moeilijk is om mij een vreselijk slechte komedie te tonen, en echt vreselijk erg dat die komiek dood is, alweer een lange tijd geleden, maar goed ik begin van de film af te wijken .

De muziek van de film was ook wel erg aardig moet ik zeggen maar niet top, helemaal niet zelfs. Gewoon een leuk filmpje voor de Zaterdagavond voor met het hele gezin maar verwacht absoluut niet een of andere top komedie die helemaal uit zijn dak gaat, want Candy kan beter maar laat hier absoluut ook weer in zien dat hij komisch talent had en dat hij daar ondanks zijn dood nog steeds mensen mee weet te vermaken.

avatar van WB

WB

Simpele film, weinig glimlachjes kunnen ontdekken bij mezelf, maar toch een echte John Candy film. Flauw, veel gaat er mis, en John is de goedzak.

Daarentegen, als ik het ga vergelijken met Planes, Trains & Automobiles of Who's Harry Crumb, is dit toch een mindere...

avatar van Mescaline

Mescaline

Eerste helft kijkt heel aardig weg, 2de helft heeft zijn momenten maar wordt over het algemeen net iets te zoetsappig waardoor het geheel van de film toch minder wordt, vooral het einde voelt erg langdradig aan aangezien hij al voorspelbaar was.

Geen slechte film, leuk voor een keertje kijken maar het is meer een echte familie film.

2,5 sterren.

avatar van SSeagal

SSeagal

Poeha schreef:

Nuff said!

Deze vond ik ietsje minder.

Hier een voorbeeld van hoe John Candy in het echt was : een man met de hart op de juiste plek

avatar van tommykonijn

tommykonijn

• 2075 stemmen

Gisteren nog eens herbekeken. Ik blijf op 3 sterren staan. Het is een leuke comedy met een Candy die goed op dreef is maar het is echt niet zijn beste film. Wel leuk om weer eens gezien te hebben.

avatar van jimcarrey gek

jimcarrey gek

Where are you going?

BUUUURP

avatar van Phantasm

Phantasm

Aardige komedie die lekker wegkijkt.

avatar van Gang_Star

Gang_Star

Typisch John Candy. Op voorhand weet je eigenlijk wat je ongeveer kunt verwachten, maar toch is het leuk. Candy speelt zijn rol goed en de humor stelt niet teleur. Niet van het niveau dat tot zijn beste werk behoort, maar toch is Summer Rental leuk genoeg om een keer te bekijken.

scorsese

Matige film waarin een man zijn gezin meeneemt op vakantie naar de zee. Een verhaaltje van niks en de film zelf is nogal fragmentarisch. Gelukkig duurt het allemaal niet te lang en is het hier en daar zeker wel vermakelijk. John Candy is prima gecast in deze onbezonnen jaren '80 comedie.

avatar van clubsport

clubsport

leuke komedie in de tijd dat komedies vaak nog leuk waren en zonder politiek correcte en feministische flauwekul .

Wel grappig om te zien dat Richard crenna hier de eikel speelt en dat doet ie best aardig .

Candy speelt heel enthousiast zijn rol en de rest doet het ook allemaal prima , het is niet zijn beste film maar zijn enthousiasme maakt veel goed .

avatar van Lebarron

Lebarron

Summer Rental is een familiekomedie met John Candy in de hoofdrol. Hij speelt Jack Chester een luchtverkeersleider die overspannen is en daarom met vrouw en kinderen op vakantie in Florida gaat. Ook al gaat alles fout wat er maar fout kan gaan maar toch wordt het de leukste vakantie ooit voor de Chesters.

De film begint voortvarend en weet de kijker te trakteren op een aantal komische verwikkelingen maar halverwege komt de ommekeer en wordt hij wat gezapig. Desondanks is de indruk die hij achterlaat wel overwegend positief. John Candy doet het prima net als Karen Austen, Kerri Green en Richard Crenna. De 'zeerovers' komen minder uit de verf en dat is ook de reden dat het na hun introductie wat minder wordt.

Summer Rental is gewoon een gezellige familiekomedie die ondanks de iets mindere tweede helft toch een prettige kijkervaring biedt.

kappeuter (crew films)

Speelt handig in op de populariteit van National Lampoon's Vacation.

De grappen zijn echter van minder 'niveau'; te flauw of juist niet flauw genoeg en sommige grappen zijn hopeloos gedateerd.

Toch, voor de fans van John Candy en voor wie toe is aan nonsense / feelgood zomers vermaak (verstand op nul, mag die uitdrukking inmiddels weer?), is het toch best aangenaam kijkplezier. Krappe 3*