Volunteers (1985)

geregisseerd door Nicholas Meyer
met Tom Hanks, John Candy en Rita Wilson

Lawrence is een verwende rijkeluiszoon met een gokschuld van 28.000 dollar. Als zijn vader hem hiermee weigert te helpen, ontvlucht hij zijn schuldeisers door met het Vredeskorps naar Zuidoost-Azië te gaan, waar hij samen met de praatzieke Tom Tuttle en de mooie Beth Wrexler de opdracht krijgt een brug te bouwen voor de plaatselijke bevolking.

Hanks en Candy schitteren in deze melige soms op het flauwe af maar toch uiteindelijk komische komedie.

avatar van Poeha
Waku schreef:
komische komedie.

Ja die zie je niet veel.

avatar van tommykonijn
Een dikke mwah film, Tom Hanks zat aardig in zijn rol maar ik heb hem echt velen malen beter gezien in films. En er werd zo weinig gedaan met de rol van John Candy erg jammer, toch heeft de film soms wel wat geinige momenten en is het script geslaagd. Maar verder heeft de film erg weinig te bieden vond ik, een aardig wegkijkfilmpje maar ik had er meer van verwacht en er had ook meer van gekund.

Melvin Udall
Typisch product uit het jaren 80 genre van Hanks waarvan Big met afstand het beste blijft. Toch mooi om te zien dat de acteur bijna een heel deccenia dit soort flauwe rollen speelt en later uitgroeit tot 1 van Hollywoods finest.

avatar van scholtie
Tom Hanks is het enigste licht puntje in de film. voor de rest erg onrealistisch en flauw

Melvin Udall schreef:

Blijkbaar zit er meer in dat soort films dan je denkt, films als splash en nothing in common bv. Toen al mijn grote favoriet die Hanks.

avatar van jipt
Best aardig concept maar heel belabberd uitgewerkt.
Mensen moeten een brug bouwen maar iedereen wil hem voor verkeerde doeleinden gebruiken.

Heel veel flauwe grappen, een dik persoon die enorm irriteert en op je zenuwen werkt en een vrouw die heel slap acteert.
Hanks daarentegen is nog best aardig, maar niet zo goed als in andere films!

Dick2008
een dik persoon die enorm irriteert

Kom kom, met John Candy kan je echt wel lachen. Goede acteur eigenlijk ook. Hetzelfde geldt voor Tom Hanks. Het talent van die gasten wordt weer verspild in zo'n flutfilm als deze.

avatar van jipt
Die vent irriteerde me dood in deze film, kwas altijd blij als hij uit beeld was.

avatar van Filmkriebel
Eén van Hanks minste, met een hoop flauwe grappen rond de bouw van een brug in Thailand, die zowel communistische rebellen als een lokale drugsbaron aanlokken. Je moet al een sterk gevoel voor humor hebben om je hiermee te amuseren, en het is bovendien zo hersenloos allemaal. Het is alsof de Amerikanen hun eigen gebrek aan cultuur of interesse voor andere culturen leuk vinden. O, en vergeet ook de anti-communistische boodschap niet natuurlijk. Het moest ook eindigen met Hanks die een casino bouwt in dit boerendorp . Kortom je hebt een film waarin de Amerikaan volledig op een respectloze manier een vreemde cultuur onder de voeten trapt met een big smile op het gezicht.

avatar van HALVE TAMME.
''Tom Tuttle from Tacoma, Washington.''

Helaas nergens leuk / grappig, veels te simpel acteerwerk en het getoonde verhaal is uitermate
flinterdun te noemen, dus over het geheel totaal niet bijzonder. Ik kan niet anders zeggen dan
dat ik Volunteers (1985) met zeer veel moeite afgekeken heb. 2 sterren puur om het feit dat ik
John Candy
een zeer onvergetelijke acteur vind.

avatar van Duke Nukem
Flauw filmpje dat eigenlijk nergens op slaat, maar toch oh zo grappig dankzij zowel Tom Hanks als John Candy, twee meesters van de komedie uit de jaren '80. Het is erg leuk om Tom Hanks zo jong te zien, hij speelt de sarcastische, egoïstische en flegmatieke Lawrence zoals geen ander het zou kunnen. Deze rol is hem echt op het lijf geschreven.

avatar van Duke Nukem
Nog eens wat stukjes van deze film gekeken, en ik lag weer in een deuk!

- "Opium is my business. The bridge mean more traffic, traffic mean more business, more business mean more money, more money mean more power."
- "Would there be anything in this for me?"
- "Speed is important in business. Time is money"
- "You said opium is money"
- "Money is money"
- "Well then... what is time again?"

avatar van Leland Palmer
Leuke film! Prima humor, fijne locaties en vooral een geweldige rol van Tom Hanks. Wat een serieuze, saaie lul is dat geworden zeg.