Nothing but Trouble (1991)

Komedie / Avontuur

geregisseerd door Dan Aykroyd
met Chevy Chase, Dan Aykroyd en John Candy

Een mooie dame vraagt de financieel uitgever, of ze een lift kan krijgen naar een galabal waar hij zelf niet heen had gegaan. Door toedoen van een stel Braziliaanse cliënten nemen ze echter een omweg door een verlaten mijnstad. Vanaf het moment dat ze de snelheidslimiet overschrijden komt er niets dan problemen met de lokale rechtspraak.

avatar van henristroe
echt dikke humor. heb echt genoten

avatar van notorious_kim
dit vind ik een enorme amusante film, echt lachen geblazen. Goede cast!

avatar van tommykonijn
Ik dacht aan de score hier dat dit echt een saaie film zou worden, maar omdat Dan Aykroyd en John Candy erin zaten wou ik deze toch heel graag zien. En hij is me reuze meegevallen, ik vond de grappen best geslaagd en die 2 rollen die naar Candy worden gewezen zijn echt grappig. En ook Aykroyd zat lekker in zijn rol ook al was die helemaal gestoord dat was juist zo leuk. Chevy Chase zag ik laatst nog in Caddyshack en die vond ik vreselijk, maar hier wist ook hij een leuke prestatie af te leveren. Het verhaal slaat natuurlijk gewoon nergens op, maar de cast, grappen en locatie opnamen maken veel goed, heerlijk vermakelijke film. Aanrader voor de zaterdagavond (vooral voor kinderen vannaf 8 jaar). Ik heb me goed vermaakt.

3,0* (komt in de buurt van een 3,5*)

avatar van biosmovie
Ik snap de lage score wel, hier houd je van of juist helemaal niet. Ik vond het eerlijk gezegd wel leuk met name door de cast en de humor. 3,5** voor deze heerlijke onzin.

avatar van Timothyvdmeer
Niet mijn soort humor....kon er dan ook niet echt om lachen.

1*.

Geweldige cast en vette humor.
Jammer dat John Candy er niet meer is.

avatar van ewalk
Met 2-Pac en Digital Underground!!! Enige interessante aan deze film is hun legendarische performance van "Same Song"

vby
leuke film vroeger veel om gelachen.

avatar van Zinema
Zinema (crew)
Verstand-op-nul-komedie.

Vooral Aykroyd mag zich hier uitleven, al doen zijn Saturday Night Life-collega's het ook prima. Het plot van deze komedie is allesbehalve sterk maar doeltreffend, al werken niet alle grappen even goed. Tegen het einde zakt de film in, wanneer de humor wat ondergeschoven raakt. Met de schitterende Digital Underground.

Redelijk.

Eigenlijk best een leuke comedy met vooral een zeer sterke cast. Chevy Chase, Dan Aykroyd en John Candy in één film moet eigenlijk al garant staan voor een leuke film en daar zijn ze eigenlijk aardig in geslaagd. Ik ben normaal geen fan van Dan Aykroyd maar in deze film deed hij het geweldig als Judge Alvin 'J.P' Valkenheiser en hij was ook vrijwel onherkenbaar in zijn vermomming. De stijve Chevy Chase en wijlen John Candy deden het trouwens ook goed. Het verhaal is best leuk gevonden (ook al slaat het nergens op en is alles erg overdreven) en met de uitvoering zat het ook wel goed. Ook valt er regelmatig wat te lachen, tja wat wil je ook met zo'n cast. De film duurt met net 90 minuten niet al te lang en dat is ook prima voor een komedie want anders gaat het al gauw vervelen. Demi Moore speelde niet super maar ze zag er wel fraai uit en hetzelfde geldt voor de fraaie Bertila Damas.

avatar van Timba69
1 grote ramp. Dit is dus niet mijn soort humor.

avatar van Mescaline
Mescaline (moderator)
De eerste pakweg 15 minuten van de film komen traag op gang maar gelukkig wordt de film boeiend vanaf het moment dat John Candy in beeld verschijnt en de bizarre ontwikkelingen elkaar gaan opvolgen.
Het is jammer dat Nothing But Trouble soms wat inzakt en zijn vaart verliest, de sfeervolle locatie waar ze het hebben gefilmd hadden ze in mijn inzicht nog wel meer mee kunnen doen.
De scene bijvoorbeeld dat Chevy & Demi ontsnappen uit hun kamer nadat hun bed opeens gaat ronddraaien en de raarste kamers tegenkomen vond ik 1 van de leukste scenes uit de film en dit gegeven had best vaker terug mogen komen.

Ik twijfel heel erg tussen een 3 en een 3,5 omdat Nothing But Trouble zowel komisch als sfeervol is maar aan de andere kant weer best traag op gang komt.
Voor nu hou ik het even op het voordeel van de twijfel, 3,5 dus!
Demi Moore was echt super sexy trouwens!

In de jaren '90 was dit wellicht de humor voor een succesfilm.
Maar nu.. denk het niet.
Was trouwens helemaal niet mijn ding, hoewel John Candy erin meedoet, hij heeft veel beter laten zien destijds.
De ene ster is voor wijlen John.

avatar van knusse stoel
Kom op mensen, flauwe humor, slap in elkaar gezet verhaal en onnozele machtsverhoudingen.
Prachtig toch, dat is wat men wil en ook wij vonden de uitwerking hiervan dusdanig dat wij na 94 minuten aangeklooid op het beeldscherm riepen: "Een 7"!
Gewoon een film waarbij het verstand uitgeschakeld dient te zijn en de "veertjes van amusement" hoog in gevoeligheid dienen te staan.
Dan vermaak je je echt met deze film!
Let vooral op de rechter , heerlijk type en ...cool!