• 8.671.289 stemmen

Nothing but Trouble (1991)

Komedie / Avontuur | 94 minuten

Genre: Komedie / Avontuur

Geregisseerd door: Dan Aykroyd

Met onder meer: Chevy Chase, Dan Aykroyd en John Candy

• Claim tot 100 euro bonus bij Jacks.nl

• Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 18+

Plot Nothing but Trouble

"All they wanted was a little getaway. All they got was nothing but trouble."

Een mooie dame vraagt de financieel uitgever, of ze een lift kan krijgen naar een galabal waar hij zelf niet heen had gegaan. Door toedoen van een stel Braziliaanse cliënten nemen ze echter een omweg door een verlaten mijnstad. Vanaf het moment dat ze de snelheidslimiet overschrijden komt er niets dan problemen met de lokale rechtspraak.

Chris Thorne

Digital Underground Member

Renalda Squiriniszu

avatar van henristroe

henristroe

echt dikke humor. heb echt genoten

avatar van notorious_kim

notorious_kim

dit vind ik een enorme amusante film, echt lachen geblazen. Goede cast!

avatar van tommykonijn

tommykonijn

Ik dacht aan de score hier dat dit echt een saaie film zou worden, maar omdat Dan Aykroyd en John Candy erin zaten wou ik deze toch heel graag zien. En hij is me reuze meegevallen, ik vond de grappen best geslaagd en die 2 rollen die naar Candy worden gewezen zijn echt grappig. En ook Aykroyd zat lekker in zijn rol ook al was die helemaal gestoord dat was juist zo leuk. Chevy Chase zag ik laatst nog in Caddyshack en die vond ik vreselijk, maar hier wist ook hij een leuke prestatie af te leveren. Het verhaal slaat natuurlijk gewoon nergens op, maar de cast, grappen en locatie opnamen maken veel goed, heerlijk vermakelijke film. Aanrader voor de zaterdagavond (vooral voor kinderen vannaf 8 jaar). Ik heb me goed vermaakt.

3,0* (komt in de buurt van een 3,5*)

avatar van biosmovie

biosmovie

Ik snap de lage score wel, hier houd je van of juist helemaal niet. Ik vond het eerlijk gezegd wel leuk met name door de cast en de humor. 3,5** voor deze heerlijke onzin.

avatar van Timothyvdmeer

Timothyvdmeer

Niet mijn soort humor....kon er dan ook niet echt om lachen.

1*.

avatar van rebelman

rebelman

Geweldige cast en vette humor.

Jammer dat John Candy er niet meer is.

avatar van ewalk

ewalk

Met 2-Pac en Digital Underground!!! Enige interessante aan deze film is hun legendarische performance van "Same Song"

avatar van vby

vby

leuke film vroeger veel om gelachen.

avatar van Zinema

Zinema (crew films)

Verstand-op-nul-komedie.

Vooral Aykroyd mag zich hier uitleven, al doen zijn Saturday Night Life-collega's het ook prima. Het plot van deze komedie is allesbehalve sterk maar doeltreffend, al werken niet alle grappen even goed. Tegen het einde zakt de film in, wanneer de humor wat ondergeschoven raakt. Met de schitterende Digital Underground.

Redelijk.

Theunissen

Eigenlijk best een leuke comedy met vooral een zeer sterke cast. Chevy Chase, Dan Aykroyd en John Candy in één film moet eigenlijk al garant staan voor een leuke film en daar zijn ze eigenlijk aardig in geslaagd. Ik ben normaal geen fan van Dan Aykroyd maar in deze film deed hij het geweldig als Judge Alvin 'J.P' Valkenheiser en hij was ook vrijwel onherkenbaar in zijn vermomming. De stijve Chevy Chase en wijlen John Candy deden het trouwens ook goed. Het verhaal is best leuk gevonden (ook al slaat het nergens op en is alles erg overdreven) en met de uitvoering zat het ook wel goed. Ook valt er regelmatig wat te lachen, tja wat wil je ook met zo'n cast. De film duurt met net 90 minuten niet al te lang en dat is ook prima voor een komedie want anders gaat het al gauw vervelen. Demi Moore speelde niet super maar ze zag er wel fraai uit en hetzelfde geldt voor de fraaie Bertila Damas.

avatar van Timba69

Timba69

1 grote ramp. Dit is dus niet mijn soort humor.

avatar van Mescaline

Mescaline

De eerste pakweg 15 minuten van de film komen traag op gang maar gelukkig wordt de film boeiend vanaf het moment dat John Candy in beeld verschijnt en de bizarre ontwikkelingen elkaar gaan opvolgen.
Het is jammer dat Nothing But Trouble soms wat inzakt en zijn vaart verliest, de sfeervolle locatie waar ze het hebben gefilmd hadden ze in mijn inzicht nog wel meer mee kunnen doen.
De scene bijvoorbeeld dat Chevy & Demi ontsnappen uit hun kamer nadat hun bed opeens gaat ronddraaien en de raarste kamers tegenkomen vond ik 1 van de leukste scenes uit de film en dit gegeven had best vaker terug mogen komen.

Ik twijfel heel erg tussen een 3 en een 3,5 omdat Nothing But Trouble zowel komisch als sfeervol is maar aan de andere kant weer best traag op gang komt.
Voor nu hou ik het even op het voordeel van de twijfel, 3,5 dus!
Demi Moore was echt super sexy trouwens!

Tarkus

In de jaren '90 was dit wellicht de humor voor een succesfilm.

Maar nu.. denk het niet.

Was trouwens helemaal niet mijn ding, hoewel John Candy erin meedoet, hij heeft veel beter laten zien destijds.

De ene ster is voor wijlen John.

avatar van knusse stoel

knusse stoel

Kom op mensen, flauwe humor, slap in elkaar gezet verhaal en onnozele machtsverhoudingen.

Prachtig toch, dat is wat men wil en ook wij vonden de uitwerking hiervan dusdanig dat wij na 94 minuten aangeklooid op het beeldscherm riepen: "Een 7"!

Gewoon een film waarbij het verstand uitgeschakeld dient te zijn en de "veertjes van amusement" hoog in gevoeligheid dienen te staan.

Dan vermaak je je echt met deze film!

Let vooral op de rechter , heerlijk type en ...cool!

avatar van Mescaline

Mescaline

Nog steeds vermakelijke onzin nu ik de film 7 jaar later heb herbekeken, maar tegelijkertijd vind ik mijn originele stem van 3,5 iets aan de hoge kant. Het is een leuke zit, vooral erg flauw maar ook niet veel meer dan dat.

avatar van Collins

Collins

Het regiedebuut van Dan Aykroyd en tegelijkertijd zijn enige film als regisseur. Ondanks deelname van bevriende comedy-acteurs Chevy Chase en John Candy en de inbreng van Demi Moore, flopte de film gigantisch.

Terecht? Ik neig naar ja. De film zit vol bizarre personages en bizarre momenten, die heel erg dik worden aangezet. Zo dik, dat de komische werking die daar het gevolg van zou moeten zijn, niet goed werkt. De film is juist op z‘n best op de momenten dat de rariteit van de personages en de absurditeit van de momenten niet overdreven worden benadrukt, maar als vanzelfsprekend passeren. De film probeert de groteske personages en gebeurtenissen over het algemeen veel te nadrukkelijk uit te buiten, waardoor de komische werking ervan teniet wordt gedaan.

Gelukkig biedt de film ook zaken die de amusementswaarde dragelijk houden. De setting is fantastisch. Vol details. Zowel binnen de hoofdlokatie als daarbuiten is het visueel genieten. Een ander aspect aan de film dat bevalt is de enorme warboel die het verhaal creëert. Dat verhaal slaat nergens op, heeft kop noch staart en is (hoewel inhoudelijk armoedig) heerlijk absurd en vermaakt goed.

Het comedy gehalte valt tegen. Toch zijn er momenten die erg grappig zijn. Sommige dialogen. Sommige scènes. Het leukste moment is het moment waarop het groteske personage van Dan Aykroyd geheel onverwacht en geheel ongerijmd een instrumentaal partijtje meespeelt met het bandje Digital Underground. Dat was echt schaterlachen.

Maar ja. De creatieve armoe overheerst. De film heeft teveel momenten die niet intrigeren. Teveel ongeïnspireerde momenten die niet met humor worden gecamoufleerd. Tegen het einde lijken de ideeën volledig op te zijn. Vooral het slotkwartiertje is humorloos vertier en is doorbijten.

avatar van Filmkriebel

Filmkriebel

Vreselijke film vol ongrappige en flauwe humor... ook enkele horror-elementen. Een zakenman en een vrouw belanden in een absurdistische nachtmerrie wanneer ze een banale verkeersovertreding begaan. Deed me wat aan het kolderieke Beetlejuice denken. Demi Moore in komedies is vrij zeldzaam, maar het is duidelijk niks voor haar. Ze moet het dan ook hebben van haar mooie benen en rondingen. De immer leuke John Candy speelt een dubbelrol als flik / dochter van de héél oude judge. Ook hij weet met rondingen te imponeren Ook een klein rolletje voor hiphoplegende 2Pac Shakur. Verder niet mijn soort humor.

avatar van Partyboooi

Partyboooi

Herinner me dat ik als kind deze gezien heb en het toen al een bizarre film vond, maar is me wel altijd bij gebleven. Dus ik wil hem nog een keer zien! Iemand enig idee waar ik deze zou kunnen vinden? (Behalve op dvd/video)