Little Shop of Horrors (1986)

Muziek / Komedie

geregisseerd door Frank Oz
met Rick Moranis, Ellen Greene en Steve Martin

De verlegen Seymour heeft een oogje op Audrey. Met de vondst van een bijzondere plant komt Seymour eindelijk in de schijnwerpers te staan. Toch zit er een keerzijde aan het succes. De plant is maar gek op 1 ding... bloed.

Prachtige film heb hem op DVD. 5 sterren.

Een van de meest onderschatte films op imdb.

avatar van Egoistico
De film in het algemeen valt me bij herziening tegen, maar de onderstaande scené en het bijbehorende nummer "Mean Green Mother From Outer Space" zijn en blijven briljant.

avatar van josseheijmen
*Recensie*

Schattige kruising tussen komedie en musical.
Origineel idee, mooi gemaakt. Steve Martin is geweldig, James Belushi en Bill Murray: fijne verrassing hen te zien als gastacteurs.

Maar, dit is niet aan mij besteed. Ik kan een aantal musicals goed hebben, Grease, Moulin Rouge, Chicago e.a. waardeer ik hogelijk; Bij 'Little shop of horrors' is alles me net iets té over the top.

Ach, als ik eerlijk ben ligt het verhaal me niet. Daarbij stoort het "oude", aftandse in de film me. Doet me denken aan West Side Story, waar dit me gek genoeg juist voor de film inneemt. Laten we het erop houden dat ik liever films zie waar iets "serieus" in gebeurt.

avatar van Zinema
Zinema (crew)
Onderhoudende komische musical die niet overal even sterk is. De liedjes zijn leuk, het verhaaltje nogal mager en voorspelbaar. Murray's hilarische bijrolletje is het hoogtepunt van de film. Redelijk.

avatar van tommykonijn
Mwah... ik vond de liedjes eerlijk gezegd niet heel spectaculair en ik had veel meer van de film verwacht, een beetje irritant ook dat er heel veel momenten gezongen werden, momenten die ze beter niet hadden kunnen zingen. Het deden hem vooral de bijrollen voor mij, Bill Murray, John Candy en James Belushi waren zowat de hoogtepunten van Little Shop of Horrors, met die 3 heb ik echt kunnen lachen maar de rest viel wat mee. Het verhaal is opzicht wel leuk bedacht maar niet zo goed uitgevoerd en zodra die plant zo groot wordt als een huis wordt het echt té over de top en het einde is erg, heel erg voorspelbaar. Nou ja, nog even een pluspunt : de humor. Ik heb me verschillende malen dood moeten lachen om de situaties waar de hoofdpersonen zich in begaven. Misschien leuk voor een of twee keertjes maar ik hoef deze echt geen 5 keer per jaar te zien.

2,5* voor deze toch nog wel vermakelijke wegkijker.

avatar van JellevOosterhout
een erg vermakelijker film die plant is zeker wel cool!
liedjes af en toe wat afgezaagd en soms zijn wat scene´s iets te voorspelbaar.

avatar van JellevOosterhout
Steve Martin zet zijn personage op een geweldige manier neer dat liedje over dat hij tandarts is is echt meesterlijk!

avatar van hydraulix
Over het algemeen houd ik niet van musicals, maar deze vond ik geweldig! Heerlijke Broadway-stijl/sfeer, catchy nummers en goed geacteerd. Met name de chemie tussen Moralis en Greene vond ik bijzonder geslaagd en de stem van Audrey II was hilarisch!

steengoeie film een van mijn favorieten heb m verplicht op dvd moeten komen want telkens al die op tv kwam miste ik

avatar van ewalk
MArtin als Tandarts is geweldig!

Saving Pvt. Pyle schreef:

Bill Murray is 'The masochistic patient', Steve Martin is 'The psycho Dentist'. Fantastisch gedaan door Martin: zijn blik in zijn ogen en zijn opgetrokken lip, het afdraaien van een kop van pop in 1 vloeiende beweging, de kniestoot in de maag van een jonge patient en hard omdraaien van de tang en dan de tang gewoon laten zitten, door het sleutelgat kijken of er iemand aankomt en dan de deur hard open doen zodat de tandartsassistente hard geraakt wordt door de openslaande deur.....

Dit was wel het hoogtepunt ja! Heel grappig, maar eigenlijk is heel de film dat wel. Heel erg van genoten.

avatar van Joy4ever
Toen ik deze film als 12 jarig jongetje huurde dacht ik een echte horrorfilm te gaan zien

avatar van Tweeke
haha, was jij even verwonderd toen je hem zag denk ik

maar toch een heerlijke film naar mijn mening

avatar van ibendb
Leuke musical, maar wordt saai naar het einde toe.
Little Shop of Horrors is een typische musical zoals ik het graag heb: over-the top, leuke liedjes en een grote lading humor. Ook de plant Audrey ll zorgt voor een hoop hilariteit. Toch kan de film zijn hoog niveau behouden. Na Steve Martins verschijning zakt de film een beetje in. Het verhaal wordt meliger en de liedjes ook. Maar Mean Grean Mother from Outer Space was dan een schot in de roos. Het acteerwerk was niet altijd even goed, maar dat stoort niet in een film als deze. 3*

avatar van Friday the 13 th
Leuk om eens gezien te hebben, de special effects zijn leuk gedaan. Personages over het algemeen ook wel. Zeker het stukje bij de tandarts was grappig. Muziek is ook wel leuk, vooral het eerste nummer was heerlijk bekend.

avatar van movimaker
Love it 5 sterren

avatar van Basto
Heerlijke komedie, musical, fun camp, onzin werkje. Erg leuk!

4* dik